Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kampen mod Netpointers - HJÆLP OS!

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Som opfølgning til Heines indlæg, vil jeg hermed til skræk og advarsel over for jer aktive internetbrugere videregive erfaringen vi har haft med annoncepiraterne hos Netpointers.

Vi er ligeledes på vej mod en retssag mod Netpointers A/S omkring levering af deres service om Søgeordsoptimering, hvor visse søgeord som er relevante for CoolShop.dk bliver optimeret, således at de fremkommer i de øverste søgeresultatet på Google.

Jeg har haft flere møder med dem, både på telefon og ved besøg på deres kontor i København. Efter anbefalinger fra deres sælger Michael Kock, faldt valget på en såkaldt "Pay Per Rank" aftale, hvor CoolShop.dk skal betale kr. 300,- pr. Top 10 placering af de pågældende søgeord. Der blev ligeledes indgået en aftale om at der skulle indgå i alt 20 søgeord.

Vi fik af deres konsulent skitseret et forløb, hvor vi indenfor 3 måneder ville opnå top 10 placering på 10% af ordene, hvilket efter vores budgetberegninger var et fornuftigt niveau at starte ud på for at teste deres service.

Vi modtog så efter 3 uger en faktura fra dem, og det har vist sige at de allerede har lavet Top 10 placeringer for mere end 100% ordene, hvlket har resultateret i en faktura på kr. 24.000,- plus moms fra dem.

Vi blev i opstarten tilbudt en Fastpris aftale, på kr. 45.000 for et år, men valgte netop "Pay Per Rank" baseret på deres konsultent skitsering af forløbet. Vi blev endvidere lovet at vi efterfølgende vil kunne omlægge til Fastpris.

Vi mener nu at vi er blevet vildledt ret voldsomt af dem, da de egentlig har "overleveret" i forhold til deres prognose. Vi har derfor forsøgt at forhandle om at blive omlagt til Fastpris, og at den første faktura skal indgå som en del af betaling for den årlige aftale på kr. 45.000. Dette har de afvist.

Vi har fra dem også modtaget en række "skyggesider", som har skulle ligges på vores Web server. Det er disse sider, som Google finder frem til. Disse indekseringsfiler er dem, som kunden bliver præsenteret overfor, når de følger et link fra Google. Dette mener vi heller ikke var meningen med produktet. Kunden bør jo komme ind på den rigtige CoolShop.dk, og ikke disse skyggesider.

Desuden har vi fra deres egen "SearchTracker" system, kunne se at de har lagt os ind på adskillige andre søgemaskiner, og ikke kun Google som aftale var lavet på.

Efter min egen overbevisning, minder dette jo mest af alt om en form for annoncepira
Fra København
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:57
Dato: 13-06-2007 10:08:53 Forfatter: Jacob Risgaard

Efter min egen overbevisning, minder dette jo mest af alt om en form for annoncepirateri. P.t. ligger kravet fra Netpointers på knap 100.000 kr.

Jeg forstår ikke helt hvordan 20 søgeord af 300 kr kan blive til 100.000 Kr.

Og hvordan kan de opnå Top 10 placeringer for mere end 100% ordene?

Er det top 10 placeringer på andre søgemaskiner end Google?

Tilmeldt 27. Apr 06
Skrevet kl. 18:04
Det undre også os hvorfor vi pludselig bliver opkrævet for at ligge på flere andre søgemaskiner, som aldrig har været på tale. Jeg er blevet kontaktet af utrolig mange med lign. oplevelser, så det tyder på at være et firma som spekulere i dette.

Har du en oplevelse med Netopinters kontakt mig venligst på 96 35 20 24 eller mail jacob@coolshop.dk

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 18:40
Dato: 14-06-2007 18:03:49 Forfatter: Jacob Risgaard
Det undre også os hvorfor vi pludselig bliver opkrævet for at ligge på flere andre søgemaskiner, som aldrig har været på tale. Jeg er blevet kontaktet af utrolig mange med lign. oplevelser, så det tyder på at være et firma som spekulere i dette.

Har du en oplevelse med Netopinters kontakt mig venligst på 96 35 20 24 eller mail jacob@coolshop.dk

Så du skal betale 300 kr. pr. søgeord på alle de søgemaskiner netpointers kan finde?

Er det 300 kr. om måneden eller om årdet?

Tilmeldt 27. Apr 06
Skrevet kl. 18:50

Så du skal betale 300 kr. pr. søgeord på alle de søgemaskiner netpointers kan finde?

Er det 300 kr. om måneden eller om årdet?

Ja, de vil bla. ud af den blå luft have kr. 300,- pr. søgeord, pr. søgemaskine, pr. måned. Ligeledes vil de trods aftale om modsatte ikke ændre aftalen til fastpris, med mindre vi betalte ca. kr. 94.000 up front. Altså klokke klar annonce pirateri af værste skuffe.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:58
Det er åbenlyst at du i hvert fald har forstået kontrakten anderledes end Netpointers. Men det afgørende vigtige er hvad der faktisk står, da du som erhvervsdrivende slet ikke er beskyttet ligeså godt, som private forbrugere. Der er en vid grad af aftalefrihed. men da vi andre her i debatten ike har set hvad der faktisk står i aftalen, er den del naturligvis umulig at forholde sig til.

At man opfatter en aftale som urimelig gør det ikke nødvendigvis til hverken bedrageri eller annoncehaj-virksomhed. Men hvis man f.eks. i forbindelse med salget er blevt stillet nogle helt andre ting i udsigt, end man så faktisk får, så er det selvfølgelig problematisk. Man skal bare huske, at de ting sælgeren siger også skal stå i kontrakten, ellers kan det blive virkelig svært at bevise det der blev aftalt bagefter.
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 19:10
Mikkel har helt ret..... Men der er jo noget der tyder på bondefangeri når vi er flere almindeligt begavede mennesker der er hoppet i fælden. Vi driver alle rimeligt store virksomheder til dagligt...altså ike nybegyndere. Men uanset  hvordan den bliver drejet er der noget helt galt og det vil vi advare andre mod. Det er jo ikke almindeligt at drive virksomhed med så mange utilfredese kunder. Vi har talt med flere tidligere medarbejdere som anonymt bekræfter os i det er fuldstændig gennemtænkt det de laver!
Tilmeldt 27. Apr 06
Skrevet kl. 19:20
Så ganske sandt Mikkel. Der er desværre nogle enkelte firmaer som spekulere i at lave kontrakter som kan udnyttes til f.eks. overtaksering.

Jeg tror desværre du ikke har fået læst hele tråden, eller måske overset at dette er en kommende retssag. Dermed sagt at vi selvfølgelig som større dansk virksomhed med in-house jurist og vores advokat er klar over at basale ting som kontrakter og en virksomhed står anderledes stillet end private forbrugere. Men tusind tak for din opmærksomhed.

Det stemmer at jeg ikke har vedlagt alle sagens akter i min beskrivelse af forløbet, hvilke jeg desværre hverken tror er muligt eller særlig læsevenligt. Men som svar på eks. punktet om flere søgemaskiner står der følgende i kontrakten under placeringsafgift: "Pr. måned opkræves i alt per top-10 placering på google local sprogversion"

Endnu engang tak for dit bidrag i vores efterlysning på at finde flere virksomheder der er blevet fejlagtig opkrævet af Netpointers. Vi har fået over en håndfuld meldinger inden for 24 timer, så heldigvis er vi ikke enige om dette.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:10

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:10
Den artikel gør på ingen måde sagen mere gennemskuelig - hverken det der siges fra den ene eller den anden ende ....

1. Der snakkes om "annoncefusk" - men såvidt jeg kan se er der ikke solgt eller købt nogle annoncer, men derimod nogle websider

2. Coolshop siger, at disse websider er blevet placeret på Netpointers "webserver" og det påstås at dette skulle udnytte Netpointers "egen høje page-ranking på Google". Netpointers siger, at de kun leverer sider til placering på kundens egen webserver. Dette er et ganske simpelt faktuelt forhold, som der slet ikke burde være tivl om. Hvor ligger siderne? Iøvrigt virker det lidt forvrøvlet at snakke om Netpointers "page-ranking" (jeg går ud fra der menes PageRank), da det ikke vil have nogen betydning med mindre de leverede websider placeres på Netpointers domæne, eller at der linkes aktivt til siderne på kundens domæne, fra Netpointers domæne. Igen er dette faktuelle forhold som er meget let at tjekke, og det undrer mig derfor uendeligt meget at der tilsyneladende er uenighed om dette.

3. Netpointers påstår at de ikke laver "skyggesider" men udelukkende "informationssider" som placerespå kundens egen webserver. Mid mærke i "informationssider" - som jeg må opfatte som en fordansket omskrivning af "Information Pages". Såfremt disse sider ikke opfylder de simple krav som der er til sådanne sider (se linket) så er det pr. defination ikke informationssider. Hvis der benyttes redirects eller hvis siderne i højere grad er lavet til søgemaskinerne end brugerne, så er det altså ikke informationssider, men det der kaldes "doorway pages" (skyggesider, zebra pages eller hvad man nu ønsker at kalde dem - nye navne er ikke det samme som nye koncepter :))

Jeg kender som sagt ikke de detaljerede forhold mellem Netpointers og disse website, men det irreterer mig bare altid med disse sager, at der er så meget rod i simple faktuelle forhold. Og det undrer mig uendeligt meget, at kunderne øjensynligt slet ikke har anet hvad det var de købte. Stiller kunder slet ikke spørgsmål? Og hvis de ikke får svar de kan forstå, skriver de så bare under? Og hvis de skriver under, står der så det i kontrakten som de mener at have aftalt?

Ja, jeg undres ...

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)