Hejsa Som opfølgning til Heines indlæg, vil jeg hermed til skræk og advarsel over for jer aktive internetbrugere videregive erfaringen vi har haft med annoncepiraterne hos Netpointers. Vi er ligeledes på vej mod en retssag mod Netpointers A/S omkring levering af deres service om Søgeordsoptimering, hvor visse søgeord som er relevante for CoolShop.dk bliver optimeret, således at de fremkommer i de øverste søgeresultatet på Google. Jeg har haft flere møder med dem, både på telefon og ved besøg på deres kontor i København. Efter anbefalinger fra deres sælger Michael Kock, faldt valget på en såkaldt "Pay Per Rank" aftale, hvor CoolShop.dk skal betale kr. 300,- pr. Top 10 placering af de pågældende søgeord. Der blev ligeledes indgået en aftale om at der skulle indgå i alt 20 søgeord. Vi fik af deres konsulent skitseret et forløb, hvor vi indenfor 3 måneder ville opnå top 10 placering på 10% af ordene, hvilket efter vores budgetberegninger var et fornuftigt niveau at starte ud på for at teste deres service. Vi modtog så efter 3 uger en faktura fra dem, og det har vist sige at de allerede har lavet Top 10 placeringer for mere end 100% ordene, hvlket har resultateret i en faktura på kr. 24.000,- plus moms fra dem. Vi blev i opstarten tilbudt en Fastpris aftale, på kr. 45.000 for et år, men valgte netop "Pay Per Rank" baseret på deres konsultent skitsering af forløbet. Vi blev endvidere lovet at vi efterfølgende vil kunne omlægge til Fastpris. Vi mener nu at vi er blevet vildledt ret voldsomt af dem, da de egentlig har "overleveret" i forhold til deres prognose. Vi har derfor forsøgt at forhandle om at blive omlagt til Fastpris, og at den første faktura skal indgå som en del af betaling for den årlige aftale på kr. 45.000. Dette har de afvist. Vi har fra dem også modtaget en række "skyggesider", som har skulle ligges på vores Web server. Det er disse sider, som Google finder frem til. Disse indekseringsfiler er dem, som kunden bliver præsenteret overfor, når de følger et link fra Google. Dette mener vi heller ikke var meningen med produktet. Kunden bør jo komme ind på den rigtige CoolShop.dk, og ikke disse skyggesider. Desuden har vi fra deres egen "SearchTracker" system, kunne se at de har lagt os ind på adskillige andre søgemaskiner, og ikke kun Google som aftale var lavet på. Efter min egen overbevisning, minder dette jo mest af alt om en form for annoncepira
|
Dato: 13-06-2007 10:08:53 Forfatter: Jacob Risgaard
Efter min egen overbevisning, minder dette jo mest af alt om en form for annoncepirateri. P.t. ligger kravet fra Netpointers på knap 100.000 kr.Jeg forstår ikke helt hvordan 20 søgeord af 300 kr kan blive til 100.000 Kr.Og hvordan kan de opnå Top 10 placeringer for mere end 100% ordene?Er det top 10 placeringer på andre søgemaskiner end Google?