Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man spørge, om de har lyst til at høre om ens produkt ved canvas salg? Eller er det bare lige på og hårdt?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's ..

Hvordan starter med samtalen til et canvas salg? Jeg er lidt i tvivl ..

Spørger man den potentielle kunde, om han/hun har lyst til at høre om det? Eller begynder man bare, at fyre hele salgstalen af?

- Det sidste virker for mig alt for offensivt ..

Ser frem til at høre jeres erfaringer!

Søren 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 09:33

Hej Søren,

Telefonsalg er en mærkelig størrelse! For mig at se.... Begår du allerede en fejl i det du siger "hele salgstalen"! Din salgstale skal kun være max 4-5 linjer! Øv dig på at fortælle om dit produkt på en kort og præcis måde!

Eks.

Kunden: "Det er Bent"

Dig: "Dav du taler med Søren fra Juhuu Papirclips"

Kunden: "Hej Søren"

Dig: "Jeg går ud fra det er mester selv?" (Hvis det f.eks er en håndværker)

Kunden: "Jamen, det er det da"

Dig: "Jeg er vant til i mestre har meget travlt, så jeg gør det kort" (Du må aldrig spørge om kunden lige har 2 min.. han skal ikke have mulighed for at sige nej til at høre tilbudet medmindre han selv siger han ikke vil snakke med dig)

Dig: "Halv pris på de papirclips du plejer at bruge, samme gode slidstyrke, og så er det leveret lige hvor du ønsker det"

Kunden: "Okay"

Dig: "Hvilke clips plejer i at bruge?"

Husk... Kunden køber i høj grad dig!

Fra Holte
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 164
Fra  Birdi - Salgboost - Serviceboost Skrevet kl. 01:12

Jeg er ikke helt enig med den anden Amino (det er netop meningen med en debat, så får du mulighed for at høre forskellige meninger)

Kig her: http://birdi.dk/category/telefoncanvas/ der får du helt konkrete anvisninger og råd.

Håber du kan bruge det?

Mvh. Leon

LEON BIRDI

www.birdi.dk

Vil du have gratis salgsværktøjer?

Tilmeld dig mit fede nyhedsbrev lige her:

Send mig mail + værktøjer

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 07:54

Synes det er et fint link du kommer med. Men synes nu mere det egner sig til mødebooking. ;-) Og nu blev der jo spurgt til  kanvassalg, som jeg forstår trådstarters post. ;-)

Synes mange sælgere/mødebookere går galt i byen ved ikke at være ærlig og sige man rent faktisk ringer for at sælge noget. Hvor tit hører man ikke:

"Jeg ringer egentlig bare for at spørge til dit mobilforbrug"

"Egentlig vil jeg bare gerne mødes over en kop kaffe og pludre lidt"

"Vi er netop ved at lave en markedsundersøgelse for tv forbrug... bla. bla. bla"

Jeg har arbejdet med telefonsalg i 5 år både på gulvet, som mellemleder og nu som ejer. Og mit bedste råd til folk der for første gang kaster sig over telefonsalg er:

"Keep it simple", hold energiniveau og humør højt, vær 100% dig selv, læs "En sælgers vej til succes". ;-) Disse småting bringer en 80-90% af vejen, og det er i mange tilfælde nok. Mange gør telefonsalg (eller salg generelt) til en videnskab.

Jeg har haft 200.000-400.000 opkald på div. produkter. Min helt klare overbevisning er at mange "overgør" telefonsalg. Håber du kunne bruge det til noget.

MVH

Johannes 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 08:05

Hej Leon,

Bare en lille ting. Synes virkelig "Buler i bilen og viral markedsføring der virker" er genial. Der slår du virkelig hovedet på sømmet. Men din introduktion til telefonsalg er ret mangelfuld og, synes jeg, delvist forkert. ;-) Ellers morer jeg mig ret meget over anekdoterne på din blog.

MVH (Og med et glimt i øjet)

Johannes

Fra Holte
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 164
Fra  Birdi - Salgboost - Serviceboost Skrevet kl. 15:56

Hej!

Tak ,tak - men lad mig lige høre hvad din "kritik" går på?

:-)

Mvh. Leon - der hader at få modstand, ha ha

LEON BIRDI

www.birdi.dk

Vil du have gratis salgsværktøjer?

Tilmeld dig mit fede nyhedsbrev lige her:

Send mig mail + værktøjer

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:03

Johannes, PAD ApS:

Dig: "Halv pris på de papirclips du plejer at bruge, samme gode slidstyrke, og så er det leveret lige hvor du ønsker det"

Sådan en sælger ville ikke virke seriøs, overfor mig Wink

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:19

NY:

Johannes, PAD ApS:

Sådan en sælger ville ikke virke seriøs, overfor mig Wink

Hvis det var halv pris på hele sortimentet, så er det vel intet problem ;o) 

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 16:19

Det er utrolig forskelligt fra produkt til produkt hvordan det sælges bedst - hvor kompliceret er produktet.

Jeg har tidligere på Amino skrevet om en "fed" måde en canvassælger gjorde det på: http://www.amino.dk/forums/t/158491.aspx#1071490

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 16:53

Fuldstændig enig med Anders. ;-)

Man er nødt til at tage opgaven i betragtning.

Har selv holdt kurser på et af Danmarks største telemarketingbureauer, hvor resultatet var salgsforøgelse på 72%. Så jeg har da en eller anden idé om at jeg er nogenlunde kyndig på området. ;-) Nu har jeg dog lagt kurser på hylden og har selv et toptunet, og meget anderledes, telemarketingbureau med 13 mand.

Nu var det her jo ikke en diskussion om telemarketing generelt. Det er en diskussion omkring et bestemt emne inden for disciplinen telemarketing, nemlig kanvassalg.

Så lad mig lige starte med at definere/komme med min mening inden for mødebooking kontra kanvassalg. (Og lad os lige have in mente at denne tråd handler om kanvassalg, ikke om mødebooking)

Og lad os også lige starte med at slå fast at der er en årsag til at der eksisterer 2 discipliner. De 2 discipliner har dog et par fællesnævnere:

- De foregår over telefonen

- Mængden er styrken. Det er det der gør telemarketing til en rentabel forretning. Antal "henvendelser" om man vil.

Mødebooking:

- Egner sig til komplekse og dyre produkter/længerevarende serviceydelser. Her handler det om at få skabt kontakt, og om at skabe en mulighed for yderligere og mere detaljeret samtale. I det der er højere avance og færre emner, er samtalerne ofte længere og mere tidskrævende. "Du fisker med et helt specielt blink, hvor kun fisk af en speciel art bider på" Du ligger mere energi i emnerne, da de på sigt er mere værd.

- Lange og detaljerede samtaler. Mindre robot.

Kanvassalg:

- Egner sig til simple produkter. Produkter kunden har et helt klart forhold til. Gerne et produkt kunden bruger i forvejen. "Du fisker med trawlernet. De fisk der ryger igennem maskerne på dit net, kommer du forbi en anden dag. Der er flere chancer for succes.

- Korte præcise sætninger. Mere robot.

Gik lidt i selvsving. Kan skrive stolpe op og stolpe ned om Telemarketing, da jeg synes det er et meget misforstået emne. For mig at se misforstår mange branchen og dets styrker/svagheder. Mit næste projekt må være at skrive en E-bog eller lign. om emnet!

Go` sommer!

MVH

Johannes

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)