Mit næste projekt må være at skrive en E-bog eller lign. om emnet!
Beklager at jeg ryger off topic, men den bog køber jeg gerne! Med egen erfaring med at hyre mødebookere, lyder det klart i mine ører, at du har forstand på dit produkt.
Jeg synes, at de bedste sælgere er dem, der ikke er påtrængende. Som præsenterer sig og derefter spørger, om de forstyrrer - inden de har liret hele salgstalen af. Svaret er sikkert som regel ja, men så kan de jo bede om lov til at ringe en anden dag.
Sandheden er at 50% vil svare: "Nej jeg har ikke tid til dig" = Spildtid for telefonsælgeren. Så ryger hele fidusen ved telefonsalg!
Nej.. Vær selvsikker og "smil i stemmen"- Fordi, du forstyrrer da ikke... Du er jo verdens fedeste fyr! ;-)
Du er nødt til at skille dig ud som telefonsælger for at have en chance for at få solgt noget... Og man skiller sig sku ikke ud ved at spørge: "Undskyld, har du 2 min?"...... Nej... start hellere med at sig at du gør det ultrakort. Og præsenter dit produkt på 4-5 sekunder med 2-3 punchlines.
Det er også langt mere reelt overfor den der er i den anden ende. Hvorfor egentlig ringe tilbage til ham, hvis det slet ikke er relevant for ham!
Nej... Øv dig på 2-3 punchlines som skal vække kundes interesse. Betragt telefonsalg som en "mundtlig annonce" ;-)
Lær om og respekter forskellen på pistolsalg og projektsalg...
Min erfaring er vis respekt, vær forberedt, og slap af... kunder er også mennesker... sæt dit i deres sted - så kan du også bedre imødekomme kunden dér hvor de ér...
Hvis du kan opnå at dit kundelead overhovedet SPØRGER DIG OM NOGET, så er det i sig selv en succes...
Spørgsmål er kun trædesten og anmodning om mere information i retning af SALG og et nej handler ikke om dig.
en rigtigt god sætning at flette ind i starten af din samtale er.... "............vil det være ok med dig, hvis...?" langt de fleste vil svare ja til så høfligt et spørgsmål....