Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Android App en god ide?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer livescore sitet www.scorehawk.com og overvejer om det er en god ide at få en programmør til at lave en App til Android som viser indholdet af mit site, men jeg har en stribe spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret hvis en venlig sjæl vil hjælpe...

Hvis jeg giver Appen væk, kan jeg så tjene penge på at vise reklamer? Viser min app samme reklamer som websitet eller kan/skal min programmør lægge nye reklamer ind? Kan jeg adskille reklame indtægt fra App og mit site. bør den vise popup reklamer eller banner? Er det et unikt reklame format jeg skal bruge og hvor finder jeg i så fald reklamer?

Hvordan vil appen blive lagret på nettet? skal min nuværende PHP hosting kunne gøre noget specielt, eller skal jeg købe en speciel host til min app? Er appen en del af min nuværende side?

Når den er lavet, hvordan kan jeg så markedsføre den? Jeg ved/tror der er noget der hedder androidmarket.com, er der andre steder? SKAL man kunne downloade den fra min nuværende side?

Kan man have en android app uden selv at eje en android phone?

Jeg ved ikke helt om der er relevante spørgsmål jeg overser pga uvidenhed, i så fald må I gerne nævne svaret.

Håber der er en eller flere der kan hjælpe mig med svar på disse spørgsmål.

På forhånd tak

Mr. A

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mr. A

Det var sørme en masse spørgsmål på en gang.:) Nogle af dem sværere end andre - men jeg vil foreslå dig at kontakte en app-programmør. Dem er der efterhånden ret mange af. Ellers må du skrive en PM, så kan jeg da svare på de fleste af din spørgsmål - og eventuelt finde svar til resten.

Venlig Hilsen,
Tim
Fra København
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr. A 

1. Ja, du kan sagtens tjene penge på en gratis app med in app reklame visninger - Jeg har skrevet lidt om det her: http://www.amino.dk/blogs/babarbaig/archive/2011/09/27/er-du-klar-til-mobile-marketing.aspx

2. ja, du skal bede din programmør om at ligge reklamer ind (hvis det skal være de samme som på web) Du kan adskille indtjeningen hvis du bruer f.eks. Admob til mobilreklamer og web reklamer kodet ind andre steder. Der er forskellige reklame formater - standard mål som f.eks Admob tilbyder. 

3. Når du er færdig med Appén kan du uploade den på play.google.com (tidligere Andriod market) og mange andre sites også - jeg har skrevet om de forskellige appstores her: http://www.amino.dk/blogs/babarbaig/archive/2011/10/19/appstores-s-229-dan-henter-du-flere-kunder.aspx

4. ja, du kan sagtens lave en Android app (og markedsføre den) uden at have en. Jeg har skrevet lidt om optimering af ens app på Android market her:

http://www.amino.dk/blogs/babarbaig/archive/2011/11/02/google-android-market-optimering-5-organiske-tips-del-1.aspx

Håber det giver svar på nogle af dine spørgsmål 

mvh

Babar

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, så blev jeg en del klogere....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)