Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør Bjarne Riis

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ville svare til hvis jeg var blevet rig ved at lave et bankrøveri, eller ved at drive en usympatisk og ulovlig annoncehajvirksomhed, og så 10 år efter indrømmede det og så holdt fast ved at pengene og æren var min.

Ved bankrøverier og svindel er der helt identificerbare ofre. Hvem er ofrene ved Touren i 1996? Ja, måske var der en rytter på 99. pladsen der ikke var dopet, som kunne være avanceret til 98. pladsen hvis Riis ikke havde været dopet. Men det er også deromkring. Det er ude af proportioner at sammeligne med bankrøverier hvor folk får livslange psykiske men.

De løb han har vundet bør han vedkende at han ikke har ret til at bryste sig af mere, og dybest set burde han betale de vinderpræmier tilbage han har fået i 93-98

Han har helt givet skrevet under på et regelsæt da han deltog, så dette følger almindelig privatretlig jura. Hvis han har overtrådt regelsættet har Tour komitteen helt klart et retskrav mod ham. Mht. trøjerne lå de så man kunne komme og afhente dem.

Men for at få tilgivelse skal man angre. Og det oplevede jeg bestemt ikke at Bjarne Riis gjorde på den pressekonference. Jeg er helt enig i Martins oplevelse - han gjorde det med armen på ryggen og uden skyggen af anger.

Hvis du ser pressekonferencen, så beder Bjarne ikke om tilgivelse. Ikke engang mellem linierne. Det var ikke det der var vigtigt for ham. Det vigtige var at få det frem på bordet så spekulationerne kunne stoppe og man kunne kigge fremad. Han var godt klar over det var forkert, men mener tilsyneladende at der findes større dødssynder - en betragtning man kan være enig eller uenig i.

Han siger ja, jeg var dopet, men jeg er stolt over at vinde. Det må vel så også betyde at han mener det samme om sine ryttere i CSC i dag - hvis bare de vinder, så skid på regler moral og sportslig etik. Træd på alle andre, skid på verden omkring dig, det hele handler KUN om dig, dig og dig.

Uanset hvordan det startede kom dopingen til at hænge ham ud af halsen, og jeg mener det er troværdigt når han siger at han ikke ønsker at hans unge ryttere skal igennem det samme. Problemet som han helt klart identificerer er at der i dag er så store huller i doping-kontrollen, så det er en ulige konkurrence for de rene hold. Hvis alle var sikre på at alle de andre ikke var dopede, så var det nok et fåtal der gad og stikke sig med en kanyle hver aften

Vil I også tilgive Henrik Bruhn hvis han om et par år kommer ind her på Amino og siger, undskyld, jeg ved godt jeg tog jer alle i røven, og snød mig til jeres penge. Det er jeg ked af det, men pengene beholder jeg. Er jeg tilgivet?

Sikkert ikke. Nu har Bjarne ikke bedt om tilgivelse. Han har sagt undskyld til mig som tilskuer, og fordi underholdningen alligevel var ret god har jeg valgt at tage imod den. Folk der bevidst øger vold på andre personers helbred eller økonomi er svære at tilgive. Men det er ikke det der er tale om her. Det er ikke en seriemorder, kidnapper eller 9-11 teorist der er tale om.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 21:40
Til BBT

Manden fortæller øjensynligt sandheden. Skulle han hellere have tiet 50 år mere eller løjet, for at lille-Per ikke overvejer doping? Hvad ville du anbefale?

At se Bjarne i gabestokken der må da være den bedste advarsel for alle til ikke at dope sig. Jeg gad ihvertfald ikke være i hans sko.

Mht: "dette kan en cykeldirektør ikke tillade sig at sige uden at det burde få konsekvenser!" så kan jeg se af dit sidste indlæg at du i virkeligheden medner GØRE isteder for SIGE. Og det kan du da have en pointe i. Men løsningen er bestemt ikke at fortsætte med at lyve.

Fra Greve
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:08
Jesper for Sørensens da

Manden var et forbillede og jeg tro at de billeder af Riis i gult samt de billeder fra Tivoli er dem som Lille-Per husker og drømmer om. Men nu ved Lille-per også at Riis var på doping og der ikke er bivirkninger.

Det er sgu da totalt hjerneforladt at give dette signal:
Doping gav ikke Riis bivirkninger udover han vandt og blev ejer og direktør for et af de største Cykelhold!
Og dette signal bliver også givet hvis der ikke er en konsekvens fra omverden... der må vi ikke finde os i!

Ps. Manden fortæller øjensynligt sandheden
Min bare ... Han har da ikke helt alene købt doseret og skudt sig i alle de år. Nå jo for dengang kunne man jo bare købe Epo på apotek og det en sandheden.

Fra Greve
Tilmeldt 16. Apr 07
Skrevet kl. 22:10
Jesper for Sørensens da

Manden var et forbillede og jeg tro at de billeder af Riis i gult samt de billeder fra Tivoli er dem som Lille-Per husker og drømmer om. Men nu ved Lille-per også at Riis var på doping og der ikke er bivirkninger.

Det er sgu da totalt hjerneforladt at give dette signal:
Doping gav ikke Riis bivirkninger udover han vandt og blev ejer og direktør for et af de største Cykelhold!
Og dette signal bliver også givet hvis der ikke er en konsekvens fra omverden... det må vi ikke finde os i!

Ps. Manden fortæller øjensynligt sandheden
Min bare ... Han har da ikke helt alene købt doseret og skudt sig i alle de år. Nå jo for dengang kunne man jo bare købe Epo på apotek og det er sandheden.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 22:37
BBT: Du forholder dig ikke til mit spørgsmål om hvorvidt du mener om han skulle have løjet på pressemødet. Han blev direkte forespurgt om der havde være bivirkninger.

Jeg spørger igen: Skulle Bjarne have løjet på pressemødet?

Fra Greve
Tilmeldt 16. Apr 07
Skrevet kl. 22:50
Ok.. NEJ han skulle ikke lyve.

Og så lige igen er det øjensynligt (sandheden) at han helt alene har købt, doseret og skudt sig selv i alle de år, Nej vel og hvornår er det så lige han fortæller sandheden, nååå det er jo når han fortæller at for ham var der ikke nogle bivirkninger.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3020
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 22:51
Dato: 27-05-2007 19:40:44 Forfatter: BBT

Bør Bjarne Riis gå?

JA DET BØR HAN. Men det gør han aldrig selv for manden har i lang tid været i en sport som fuldstændigt er ødelagt efter aldrig kunne vinde kampen mod ulovlige doping. Det har foregået i så lang tid at ALT OG ALLE som kommer frem nu skulle ud og alle sponsor bør holde sig langt væk, først da vil cykelsporten kunne starte på en ny og ren start.
Det er jo sygt at manden kan sider på TV og sige at doping ikke har nogle bivirkninger udover man køre bedre, Føj for satan da og så vil dennes sponsor forsætte et samarbejdet.

Alt pro cykel-sport er ødelagt… fat det dog!

Først skal alle sponsor trække sig og derefter starter man på ny med hård dopingtest osv. og ikke mindst hård konsekvens til ALLE der har med det lort at gøre.

At reagere på denne måde udviser en naivitet samt en total mangel på empati. Folk der inden pressemødet ikke vidste (eller havde konkluderet det imellem linierne) at Riis var dopet, er efter min mening naive og uden empati.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:19
jeg tror ikke vi kan komme til enighed herinde om riis er en narrerøv eller en respektabel sportskanon. det er op til enhver selv at vurdere!
om csc og deres kunder kan leve med at de sponsorer en svindler er straks en anden sag. skulle csc miste kunder på dette er riis yt meget hurtig.

så lad os afvente og se!

klaus   

Fra Greve
Tilmeldt 16. Apr 07
Skrevet kl. 23:21
Jeg ser ikke min måde at reagere som uden empati. Tværtimod så kan jeg at sætter mig ind de konsekvenser det kan have for Lille-Per som ser sit forbillede handle på denne måde (her tænker jeg på Lille-Pers følelser ikke Riis. )

Hvis du tolker mangel på empati med min negative udtalelser når jeg prøver at sætter mig ind i følelsen af hvad Lille-Per føler når Helten Riis fortæller der ikke er bivirkninger ved dop udover man vinder, så er det ok med mig.

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:27
Jeg har den mening, at vi ikke skal være enige, da det er et debatforum, og jeg mener heller ikke, at Bjarne Riis skal trække sig.
Han har lavet nogle fejl og har lært af dem.
Man skal tænke som en tyv for at fange en tyv, og den bedste IT sikkerhedsekspert er ganske givet en hacker, så hvem skulle kende dopings dårlige egenskaber bedre end een som har brugt dem!
Bjarne har formentligt ikke løjet, men han har heller ikke talt sandt, men han sagde dog, at han aldrig er blevet testet positiv. Dermed har han jo ikke sagt, at han ikke brugte ulovlig stoffer!
Han har jo heller ikke sagt, at doping ikke er skadeligt, men derimod, at han IKKE har taget skade af dem. Der er sgu da en forskel!!!
Jeg synes iøvrigt at cykelsport er vanvittig, det er alle sportsgrene, når man ikke har overdrevent interesse i dem. Men jeg siger jo ikke at man skal stoppe dem. Hver sin interesse. Husk det.
Jeg synes heller ikke, at Bjarne fremtrådte hovent eller ligeglad. Derimod fremtrådte han som en person, der gerne ville have afsluttet denne sag og komme videre med det han er god til. Nemlig at lede en sport, som han kan lide.
Så lad dog manden få lidt fred.
BS er nok den person, som har den klareste og bedste holdning til denne sag.
Så lyt til ham!!!!
Glem lille-Per, han kommer over det, ligsom alle de andre som troede på Armstrong m.fl.
Fortsat god Pinse.

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)