hvis I er enige du og din 20% partner, hvad siger revisorerne herinde så? Kan man så ikke afsætte et beløb til udskudt løn - f.eks. ved at det aftales, med partneren, at du ikke hæver løn for året - UDEN at det udløser skat - hele beløbet afsættes som skyldigt, i stil med skyldigt til revisor f.eks. Hvis det er et ApS kunne det måske være en mulighed, men jeg VED det absolut ikke, så lige så meget, eller mere, et spørgsmål som et forslag. Jeg kan godt se, at firmaet derved jo får fradrag for beløbet uden det udløser beskatning, men det er jo heller ikke udbetalt men blot hensat til udbetaling f.eks. Juni 2012 i lighed med revision (kunne vel også være Jura eller andet som faktureres i 2012, men som faktisk er en 2011 omkostning. Eneste formål skal jo være at det er aftalt og på plads med partneren, så jeg må da erkende, at det burde være lettere at indgå en direkte aftale - men KUNNE det andet GÅ? vh |
Peter - Revisor:Hvor er fornuften i dette?
Peter, Vi er slet ikke uenige om at indbetaling af SKAT ikke er optimalt, men det jeg søger er et bud på hvordan man løser problemstillingen med et aps som ikke giver indkomst nok til at udbetale løn og som har flere ejere.
Igen uden at kende noget til det konkrete forhold, så kunne man forestille sig en situation hvor 2 anpartshavere hvert ejede 50%, men den ene knokler med den daglige drift, mens den anden blot var passiv.
Kunne det i sådanne tilfælde ikke være muligt at "omdanne" et evt. tilgodehavende til kapitalandele?
/Henrik