Han sparer da en del skat, ved at gøre som Tonny foreslår. Umiddelbart en meget fornuftig disposition i mine ører.
Martin..hvem sparer skat hvorhenne?
Der spares skat, da indtægten fordeles over to år. Man udnytter dermed bundfradraget i begge år, og der er meget længere til grænsen for topskat.
Måske tænker Martin på at efter som lønnen Boysen har tilgode for 2011 udbetales i 2012 sammen med 2012 lønnen kunne jo give en topskat og ved at udbetale lønnen i 2011 og afregne skat mv. er den mere skatte gunstig og endda reel fordelt?
Der spares reelt ikke noget skat i selskabet. Jo, man slipper billigere i 2011, men skal så tilsvarende betale det mere i 2012.
Martin..sorry..er ikke lige med, hvad du snakker om.
Selskabsskat ellder personskat?
Hej Peter,
Jeg talte først om personskat, da jeg mente, at det lå lige for en revisor at gennemskue, at der var en del at spare på personskatten for Boysen. Søren fra Kaffe & Co fanger da også pointen, og prøver på at udrede den tråden.
Min kommentar omkring selskabsskatten inddrager jeg kun, fordi du kommer med et indlæg med teksten "Yes.. selskabsskat!", som jeg ikke lige kan se, hvordan den giver mening - hverken i forhold til debatten i tråden, vores interne debat, eller i fohold til trådstarters situation.
Jeg ville derfor lige udrede, at der jo ikke er nogen ændring for den endelige skat i selskabet. Det er jo kun personskatten, som kan optimeres.
Men jeg skal gerne beklage, at jeg i går aftes var på Amino fra min mobil, og dermed ikke kunne skrive lange indlæg med quotes, som jeg gør nu. Jeg håber dog, at jeg har fået det til at give mening for dig nu?