Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du tør ikke se hvor mange penge man kan tjene på Zinzino...eller gør du??

Side 14 ud af 31 (310 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim L:

Hej Fasion-Seller

Jeg er kommet til at holde helt af dig - du holder debatten i en god stil og er ikke så smooth som jeg først antog :-)

Fashion-Seller:

Husk nu på at hvis man skaber et brand, så betaler forbrugeren ik for produktet men brandet...

Klart og det er jo fair nok da man køber noget image osv.

Men kendetegnet for MLM er at det kun er produkter som kun sælges igennem MLM og ofte er produkter som de har eneret på eller selv opfundet.

Ofte er det cremer eller drikke som fyldt med vitaminer og antioxidanter osv. som nok er temmelig harmløse og har en virkning som at spise et stykke æble. Men de anprisninger som de kommer op med for at få det solgt er jo helt tossede. MLM har ikke på samme måde et brand at skulle passe på da anbefaliningerne kommer fra venner og bekendte.

Jo tættere du er på forbrugeren jo nemmere er det at overbevise enkelpersoner og det er det MLM går ud på.  At sælge tosse produkter som ingen kan gennemskue gemmen den tillid som der er mellem sælgeren og forbrugen, mellem venner og familie -  og det er her kæden knækker. MLM folk er jo hjernevasket til at tro på deres "produkt" og det der starter med en lille drøm om at tjene lidt ekstra får nogle til at blive griske og jo længere oppe du sidder i pyramiden jo mere grisk bliver du. 

Men så længe at pyramiden fodres med tillid i bunden - så strømmer pengende ind.

MLM er effektiv og en meget stærkt metode.

Jeg mener hvis en af mine venner fortæller mig at en given drik er supergod (fordi han er overbevist gennem regulær hjernevask og måske drevet af løfter om store biler osv) så er jeg måske ikke så skeptisk som jeg ville være nå jeg er bevist om at dette er en salgssitutation. Fordi alt foregår bag lukkede dører så kan man spille afsted med hvad som helst (og det skal ikke på kamera) for at overbevise - det kan Bilka, NIke osv. ikke.

Desværre er det 99% tosser som kommer ind i disse MLM organisationer. Enten er det folk som ikke fatter hvad de sælger og gør, måske drevet af et ønske at være en succes eller så er det folk som er griske og som faktisk er temmelig ligeglade med mennesker og produkterne - så længe der kommer kr. ind. Sidst nævnte gruppe er ofte begavede mennesker og kan formulere og argumentere korrekt - men uden moral og en god portion griskhed.

MLM er som metode fin nok - men det er de personer som udnytter det til salg af tosse produkter til tosse priser.

Jeg vil hellere blive bondefanget i Bilka end af mine venner som måske ikke engang ved at vedkommende er med i et scam/pyramide.

Og nej man kan ikke spare penge på produkter via MLM der er alt for mange niveauer der skal have en del.

Så tosser der sælger tosse produkter med tosse argumenter og til tosse priser.

Zinzion er et klasse eksempel på hvordan man bedrager folk. Måske er produktet endda fint nok men jeg ved det er noget scrap hvor man skal binde sig til at købe Zizino pods til overpriser endda med dårlig kaffe.

Kim den tossegode

Altså vi er helt enige, men det grundlæggende problem ved MLM er, at alt for mange sælger et produkt uden at vide hva det er... Creme med alt mulig fina halløj ord i, som lyder flot på papiret og i tale, men som de færreste egentlig ved hva er...

Er bil forhandler, der sælger Audi, Mercedes, Toyota eller what ever, sætter heller ik en frisør til at sælge bilerne. Problemet er jo manglende produktkendskab og indsigt, hvilket er en meget vigtig faktor.

Og så er MLM sælgere ofte gode til at punke deres venner!!! Der er intet mere loosy end at prøve at tjene penge på ens venner, for så bliver udtrykket ven ligesom lidt underligt...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:39 | Låst

Anders, 

Lad os slå en detalje fast omkring pyramidespil. Pyramidespil havde sin oprindelse da man manipulerede (unge) folk til at indbetale 20-50.000 kroner for at komme med i en pyramide struktur. Pengene blev sendt op til bagmændende og nye medlemmer skulle efterfølgende hverve venner for at få deres penge igen og blive rige. Dette er ulovligt.

Den altovervejende forskel på pyramidespil vs. MLM er om i spørgsmål om produkter og vennehvervning. MLM argumenterer for at. a) de har produkter og b) de er imod ulovlig vennehvervning og c) De er ikke et get rich quick nummer - ergo er MLM ikke pyramidespil.

Mange kritikere anser dog forskellene som små detaljer som MLM-firmaerne har indført for at gøre strukturen lovlig. De mener at MLM reelt ikke handler om at sælge produkter men i stedet om at skaffe forhandlere i en pyramidestruktur. 

Da Zinzions topfolk bliver taget i underlødige løfter og tvivlsomme forretningsmetoder stjæler de så Ekstrabladets kamera. Hvordan reagerer Zinzino og Morten herinde? Tavshed! Hvad gør du? Du giver din 100% opbakning til Zinzino og "forgifter brønden" som er Ekstrabladet.

• Hvem er den ansvarlige ledelse i Zenzino?
  • Hvad er deres holdning til Ekstrabladets afsløringer?

Uanset hvad må man konkludere at Zinzino foretrækker tavshed frem for et svar. Det kan man passende konkludere på. 

Til dine anekdoter og personlige erfaringer vil jeg blot nævne, at alle andre brancher lever med at blive undersøgt at pressen. Problemet er, at MLM igen og igen er blevet taget i at sige noget officielt og i øvrigt gøre noget der ikke tåler dagens lys. Derfor stjæler Bo Hamburger Ekstrabladets kamera.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 14:45 | Låst

Anders Petersen:
Og jeg pynter ALDRIG på min forretning!

Er vi enige om, at der ikke findes videnskabelig dokumentation for MonaVies sundhedsmæssige fortræffeligeheder?

// Jesper

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:47 | Låst

Nej, det er vi ikke enige om!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 14:49 | Låst

Anders Petersen:
Nej, det er vi ikke enige om!

Godt - dét behøver vi ikke diskutere her.

Tilmeldt 21. Jun 06
Skrevet kl. 14:49 | Låst

Hej Jesper.

Jeg konkluderer bare, at Zinzino ikke bevisligt har gjort noget forkert!

Jeg kan altså stadig ikke få øje på, hvad Ekstrabladet har afsløret!

Hilsen

Anders

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:53 | Låst

Anders Petersen:

Hej Jesper.

Jeg konkluderer bare, at Zinzino ikke bevisligt har gjort noget forkert!

Hilsen

Anders

Ekstrabladet har vel egentlig ikke afsløret noget som helst, det har du fuldstændig ret i (desværre) :)

Jeg er rimelig overbevist om at de er toptrænede til at handle svinsk, de to banditter der kom i søgelyset denne gang.

Det er ikke sikkert det er meningen med Zinzino-konceptet at folk skal opføre sig nederdrægtigt overfor hinanden, men ikke desto mindre er jeg sikker på at der er rigtig mange der gør det.

De har ikke afsløret noget som helst om Zinzino i denne omgang så vidt jeg kan se, men nærmere om de to implicerede personer.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:01 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Petersen:

Bo Hamburger og Peter Sørensen er tyvknægte. Det er vel i grund og bund det.Wink

I forhold til ZinZino kan man vel ikke fortænke dem i at imødegå omtalen med tavshed. Ja lidt panik omkring Bo Hamburger - men det er jo ham personligt. Et par dage til og historien er død i pressen. Hvis Zinzino ikke føder mere på denne historie er der jo ikke noget nyt at skrive om. Det har efterfølgende heller ikke være fokus på den fra Ekstra Bladet side, som kun bragte nogle linier om Kira (Som mest af alt minder om en der selv har henvendt sig).

Henrik

Tilmeldt 21. Jun 06
Skrevet kl. 15:01 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jørgen.

Kender Peter særdeles godt og mine øjne er han en bundærlig familiefar, som ønsker det bedste for sine partnere og medmennesker. Hvis du på baggrund af en artikel i Ekstrabladet kommer til den konklusion, at han er toptrænet i at handle svinsk, så siger det mere om dig, end det gør om Peter!

Hilsen

Anders

Tilmeldt 21. Jun 06
Skrevet kl. 15:03 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Henrik.

Jeg elsker indlæg med dybde, som er baseret på facts!

Hilsen

Anders

Side 14 ud af 31 (310 indlæg)