Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

The invisible net - søgemaskiner

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tager helt fundamentalt fejl af hvordan Google opererer. Det der styrer kvaliteten af søgeresultaterne er for 99,999999% vedkommende fuldt ud automatiseret. Og det er klogt nok. For allerede tilbage i slut 90''erne var vi mange der gennemførte beregninger af driftsøkonomien i de mere mennesketunge indeksopbygninger, som de gammeldags kataloger. Og det stod lysende klart for de fleste, at de var en dødssejler. Du kan ikke effektivt holde rede på nettet og opbygge gode indekser med en særlig stor grad af menneskelig indblanding. Det kan ganske enkelt ikke gøres rentabelt i hånden. Det lærte alle for mange år siden.

Så denne diskusion sluttede for år tilbage og jeg ser ingen fornyede argumenter for at genåbne den.

Det er desværre ikke usædvanligt at der rundt omkring på Nettet dukker disse fantasifulde konspirationsteorier op omkring Google og hvordan det hele i virkeligheden fungerer ...  Men selvom jeg personligt holder meget af netop konspirationsteorier, så lider de fleste af det samme problem: De passer ikke. Det forrringer naturligvis ikke nødvendigvis underholdningsvædien :)

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:36

Hej Mikkel

Det må stå for din egen regning, jeg søger ikke konspirations teorier, men bygger mine iagttagelser ud fra relevante veldokumenterede logfilsanalyser og dette på domæner kørende i det meste af Europa og USA – og, ja mønstret er det samme, med forskellige afvigelser - det kan ikke være automatiseret på den måde dette foregår.

Jeg kommer med udtagelserne på baggrund af dette materiale, hvad andre ytrer sig om på alverdens foraer, er jo mere underholdning indtil der foreligger reel dokumentation.

Jeg vil ikke publicere logfils materiale i et åbent forum som dokumentation, – men tager gerne snakken med kolleger i branchen, det gælder også dig Mikkel.

Logfiler er nu engang sladrehanke og det gælder uanset om man kommer fra den ene IP adresse eller den anden.

Med venlig hilsen

Wesecureit

René

Wececureit René
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:42
Det kunne ikke være et datacenter med en IP adresseret til Irland? Jeg sidder og tænker proxy, men det giver jo heller ingen mening, at en tekniker hos Google ville køre gennem en proxy fra Irland... Hvis det du siger er sandt vel at mærke - jeg vil gerne se på logfilen, hvis det er. Jeg synes det lyder MEGET mærkeligt! Ikke at jeg tror på det Google siger, men at de vil sætte så mange ressourcer af til "hand jobs"...
Du må gerne sende til marcel@fuursted.net

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 15:55

Hej Marcel

Hej Marcel

Jeg vil meget gerne dele informationen med jer som kollegaer i branchen – det gavner os alle sammen. Det er ikke en Proxy der er tale om med officiel IP ranges ejet af Google – det er et komplet materiale, men vi kan tale sammen om det og evt. udbygge det yderligere med log fra jeres egne sites når vi har talt sammen. Udenlandske kolleger der Cloaker som svin, blev blege om næbet da jeg fortalte dem om hvilken IP ranges der havde besøgt deres sites inden de blev banned.

Jeg kan sammensætte noget materiale – det bygger på mange sites og ud fra det kan vi tage den i enerum – SEO er.

Med venlig hilsen

Wesecureit

René

Wececureit René
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:05
Det var heller ikke rigtigt proxy, jeg troede på - men en bot af én eller anden art, kunne det vel godt...

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 16:11

Hej Marcel

Vi tager lidt her og resten i den lukkede afdeling senere når vi kommer ind der.

Det er ikke en bot, men et mønster med flere forskellige browsertyper over tid og fake agenter sat ind kørende på disse Google IP er, mønstret er således, at det ikke kan være andet end personer der er tale om. Metoden ligner den du garanteret selv bruger til at simulere en agent på, og ligner den fuldstændigt.

Med venlig hilsen

Wesecureit

René

Wececureit René
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:12
Hej René,

Du får godt nok skudt nogle ting afsted. Google bekymrer sig mindre og mindre om deres organiske indeks? Google om nogen, er klar over betydningen af indhold, kvalitet, tilgængelighed og brugervenlighed. Hele deres forretningsgrundlag bygger på disse værdier. Hele deres brand bygger på det. Det er jo lige før de har opfundet det. Deres overvældende markedsposition på alle de områder de ligeså stille overtager, udspringer ene og alene fra deres oprindelige idé: en søgemaskine uden pis.

Som Mikkel også var inde på, så er spørgsmålet om automatik kontra manuelt arbejde, slet ikke relevant at stille. Helt tilbage fra de første hulkort, har elektronik, EDB, IT og nu Google handlet om at automatisere processer. Årsagen er simpel: effektivitet og dermed ressourcebesparelser.
Om Google i ny og næ trækker i håndbremsen og laver manuelle nødløsninger, skal jeg naturligvis ikke kunne sige, men de ville "die trying" med den politik som standard.

Angående dine ubestridelige beviser i form af identiske mønstre i logfiler, så finder jeg det en smule morsomt at du tilskriver det manuelt arbejde. Hvis mønstrene er identiske, eller endda blot tilstrækkeligt ensartede, er det da mere nærliggende at regne dem for værende automatisk genererede?

Det er sgu ikke fordi jeg vil være "efter dig" eller noget, du har selvfølgelig ret til både holdninger og ytringer, men baseret på din fremlægning, synes jeg måske din konklusion er noget overilet.
Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 16:41

Hej Jakob

Tak for dit indlæg, tingene er ikke sorte og hvide, men ud fra et omfattende logfils materiale indsamlet over mange år, danner man sig et indtryk at hvad der sker når et websted besøges.

Et eksempel på et site der f.eks. bruger IP cloaking.

Her modtages alle opkald af et system til identificering af, hvem kommer her – der er en databse på ca. 10.000 spidere i grundsubstans her – der er hele tiden brugere der prøver at komme ind på dette websted på en falsk foranledning f.eks. kan der komme en TDC IP med streng der ser således ud.:

Fake forespørgsel – ikke Google IP adresse

2007-04-30, 08:23:53 --  --83.81.75.142– mit_fede_websted.aspx -- Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

Korrekt forspørgsel – Google IP adresse

2007-04-30, 08:23:53 --  -- 66.249.66.202 – mit_fede_websted.aspx -- Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

Når vores system opdager nye IP addresser indeholdende agentnavne, foretages der et opslag på hvor IP´en kommer fra på Whois og smides ned i en midlertidig database, hvis kriterierne for agenter er tilstede – ellers ryger den ud. Herefter ses den igennem manuelt inden den kommer i hoveddatabasen – samtidig med at ordninger på webserveren sikrer webstedet, således det cloakede domæne ikke opdages.

Denne metode opdaterer vores IP ranges 24 timer i døgnet – og dette materiale danner baggrund for at identificere indhold og metoder der ikke følger et traditionelt mønster.

Jeg beklager ikke at smide dokumentation ud i et åbent fora – jeg forbeholder mig retten til at dele den viden med personer der selv arbejder professionelt i branchen og kan bruge det i deres dagligdag.

Med venlig hilsen

Wesecureit

René

Wececureit René
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:29
René, jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare linker de logfiler. Hvorfor ikke bare tie stille omkring det hvis du ikke vil lægge kortene på bordet alligevel? Folk kan jo ikke andet en at sige æh og bæh til påstandende.

Du skriver at nu springer der nok en bombe fordi du afslører at der sidder en gruppe i Irland og gennemgår websites inden de bannes.

1) Folk er bedøvende ligeglade med om det er en bot eller et menneske der får hjemmesiden banned.

2) Da google har en strategi om at have så relevante søgeresultater som muligt er det helt og aldeles i tråd med deres strategi at crawle websites fra IP ranges der ligger udenfor de "normale" for at afsløre cloaking. Det er en naturlig optrapning i kampen mod cloakere.  Det kan meget vel tænkes at de spor du har fundet stammer fra sådan crawling. Jeg kan ikke helt se hvorfor de skulle angive googlebot som agent som i det tilfælde du skrev, men det kan være et dobbelt bluff for at narre fjenden.

Så selvom du har tet på dette punkt, ændrer indlægget ikke ved så meget.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:41
Altså Google kan jo også cloake(!) - og de ved såmænd også, hvordan vi gør, når vi cloaker :) Det gør jo, at de bestemt kan finde på at cloake. Du kan jo cloake stort set alt!!
Men jeg afventer stadig den logfil på min mail - ikke at vi bliver klogere på baggrund af den ene logfil, men det kunne jo være sjovt at se, hvor du fejlfortolker den. Det er min overbevisning, at det er dét du gør, da jeg simpelthen ikke tror på, at Google skulle have folk siddende til at crawle alle sider og vurdere i forhold til den algortime Google har, som langtstørstedelen af de ansatte slet ikke engang kender

/Marcel Fuursted

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)