Du tager helt fundamentalt fejl af hvordan Google opererer. Det der styrer kvaliteten af søgeresultaterne er for 99,999999% vedkommende fuldt ud automatiseret. Og det er klogt nok. For allerede tilbage i slut 90''erne var vi mange der gennemførte beregninger af driftsøkonomien i de mere mennesketunge indeksopbygninger, som de gammeldags kataloger. Og det stod lysende klart for de fleste, at de var en dødssejler. Du kan ikke effektivt holde rede på nettet og opbygge gode indekser med en særlig stor grad af menneskelig indblanding. Det kan ganske enkelt ikke gøres rentabelt i hånden. Det lærte alle for mange år siden. |
Hej Mikkel
Det må stå for din egen regning, jeg søger ikke konspirations teorier, men bygger mine iagttagelser ud fra relevante veldokumenterede logfilsanalyser og dette på domæner kørende i det meste af Europa og USA – og, ja mønstret er det samme, med forskellige afvigelser - det kan ikke være automatiseret på den måde dette foregår.
Jeg kommer med udtagelserne på baggrund af dette materiale, hvad andre ytrer sig om på alverdens foraer, er jo mere underholdning indtil der foreligger reel dokumentation.
Jeg vil ikke publicere logfils materiale i et åbent forum som dokumentation, – men tager gerne snakken med kolleger i branchen, det gælder også dig Mikkel.
Logfiler er nu engang sladrehanke og det gælder uanset om man kommer fra den ene IP adresse eller den anden.
Med venlig hilsen
Wesecureit
René