Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

The invisible net - søgemaskiner

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til denne annonce om det er en hoax  eller hvad, det har jeg jo gjort opmærksom på, men sjov er den.

Den er blot taget med fordi, der går historier i mange miljøer og er en del af det folk taler om i mange kredse.

Jeg forholder mig overhovedet ikke til den, men forholder mig til mine logfilsanalyser, som danner baggrund for mine mistanker til manuel kontrol.

Software og automatik er ikke sådan lige noget der fungerer med det samme.

Automatiseret software arbejder ud fra, at identificere mønstre og metoder og, hvis disse sættes til at screene alt for kraftigt, risikerer de at rydde en masse sites med som ikke burde ryge, derfor er det svært at udvikle sådanne typer software, der kører helt hen til stregen – bevares der er da automatik på nogle felter, men jeg kunne nævne en masse områder, der ville være svære at kontrollere automatisk.

Software der skal ændres over tid!  kræver test, test og test, hvis man på store platforme ændrer softwareopbygning kan der ske underlige ting og dette skal testes af og af igen og igen for at det virker – det er svært og kan give mange problemer.

Prøv bare at se software udviklet af Microsoft som jo burde kunne programmere ( der er kørt test og test inden release ) – se f.eks. den nye Vista – der kan selv en simpel printerdriver give problemer på den enkelte maskine, forestil dig nu lignende processer sættes i gang på hele nettet samtidig, det kan ikke lade sig gøre uden mange test og løbende evaluering og med risiko for at fjerne nogle sites som ikke burde have været fjernet.

Andre eksempler acenture, mener jeg det var, der skulle fremstile software til kommunernes lønsystem, hvordan gik det lige her.

Så det er nok en kombinations af flere parametre der skal ses efter og ikke tro verden er enten sort eller hvid og tro på alt hvad man hører, men være naturlig kritisk uanset om det er den ene eller anden der fremsætter nogle påstande.

1.Maj.

I gamle dage på den røde plads 1.maj rullede den ene store raket efter den anden forbi folket på pladsen og lederne på balkonen, som skulle vise imperiets muskler – eftertiden har vist at mange af disse sager var tomme tønder.

Mig 29 regnet som et af verdens bedste kampfly - indtil der var en afhopper der landede flyet i Japan og den vestlige verden fik kendskab til teknologien på dette vidunder, en stor motor kombineret med majetærsker teknologi og udstyret med bakspejl. ( selv gammel pilot )

Med venlig hilsen

Wesecure

René

Wececureit René
Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 19:14
Dato: 26-05-2007 16:59:38 Forfatter: Effektiv Markedsføring
Hvis du ser et mønster lige inden sitet ryger i dumpen, så vil jeg sige, at jeg tror på dig.

Hej Christian

Du skal være meget velkommen på mit kontor, hvis du ringer til mig på tirsdag kan vi aftale et tidspunkt du kommer ind til en tår kaffe og hvor jeg viser dig opbygningen og gennemgår analyserne sammen med dig.

Med venlig hilsen

Wesecureit

René

Wececureit René
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:12
Mig 29 regnet som et af verdens bedste kampfly - indtil der var en afhopper der landede flyet i Japan og den vestlige verden fik kendskab til teknologien på dette vidunder, en stor motor kombineret med majetærsker teknologi og udstyret med bakspejl. ( selv gammel pilot )

Igen er den gal med researchen...

Der er himmelvid forskel på Mig29 og det Mig 25 (femogtyve) der landede i Japan i 1976 (altså 31 år siden). Tror ikke man skal forvente sig for store tekniske vidundere af vestlige fly fra samme periode. Derudover skal man ikke le ad simple løsninger som fx. et bakspejl. Mens amerikanerne spildte år og millioner af dollars med at opfinde en kuglepen der kunne skrive i rummet havde russerne klaret sig i lang tid med gode gammeldags blyanter.

Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 23:18

He He

Det var da en spændende debat, den kommer vidt omkring, men  jeg fik jo også først min pilotuddannelse i 1980 og har kun fløjet og opereret siden i civile fly  – og ikke fulgt så meget med i de Russiske (Sovjetunionen ) kredse siden hen og derfor ikke researchet så meget på området, men snakken gik da på emnet dengang.

Såvidt jeg husker var der også Alexander Zuyev som senere hentede en 29MIG til Tyrkiet. ( har ikke fulgt op på sagen Jesper )

Bakspejle er gode – ja det kan de være når man flyver over lydens hastighed – så kan man se om der er nogen der vil overhale

De Russiske modeller bærer præg af meget manuelt arbejde for piloten.

Det er rigtigt, at en MiG 29 fiser hurtigt op fra 1000 fod til 40.000 fod – når man skubber skafterne frem ( Gashåndtaget )  – nok den hurtigste på markedet, men under kamp er det manøvre evnen der er væsentlig samt pilotens formåen.

( Jeg tror vi skal åbne en anden tråd, hvis det er det emne vi skal snakke om ).

Russerne havde jo også kuglerammen som alternativ til en regnemaskine – det var den der blev brugt i de forskellige forretninger, når der blev regnet en samlet pris ud. 

Wesecureit

René

Wececureit René
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:13
Hej Rene

Jeg tror på, at man kan komme meget længere med White-hat søgemaskineoptimering end Black-hat og at det også er billigere for mine kunder i det lange løb. Da jeg af samme grund aldrig har oplevet, at mine eller mine kunders websites er blevet blacklistet og heller ikke forventer at det vil ske fremover, så er det ikke relevant for mig at gennemgå logfilerne. Det eneste jeg har skrevet er, at på dette punkt så tror jeg på dig.
Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:28
Hej Mikkel

Jeg vil ikke blande mig i jeres meget interessante debat, men jeg kan ikke lade være med at referere et meget pudsigt indlæg i en debat på en anden diskussionsforum.

I en diskussion om demontering af verdens meste berømte Google Bomb - den med President Bush, som hittede ved søgning på "Miserable failure", bliver du citeret for at være af den mening at der var tale om et hand-job i modsætning til Googles forklaring om at der var tale om en algortime opdatering.

Hi Seth

Quite a few people who would be considered authorities on Google did believe that this was a handjob - DaveN and Mikkel DeMib to name two.

Best rgds
Richard (RedCardinal)

Læs tråden her:

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:37
Det er der intet nyt i. Som jeg har sagt mange gange laver alle søgemaskiner hånd-job ind imellem. Google gør det bare meget mindre end f.eks. Yahoo. Og påstanden om at Google på den ene side er helt ligeglade med deres organiske resultater, samtidig med at det påstås at de er gået over til at klare hele kvalitetssikringen i hånden er altså helt hen i vejret. Det er der absolut intet der tyder på - hverken i denne tråd eller i nogen som helst anden data.

Jeg mener at have glimrende belæg for at påstå at søgemaskinerne generelt bliver mere og mere automatiserede - og mindre manuelt håndteret. Dem der mener noget andet må jo så selvom det :)
Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 12:10
Dato: 27-05-2007 11:13:01 Forfatter: Effektiv Markedsføring
Hej Rene

Jeg tror på, at man kan komme meget længere med White-hat søgemaskineoptimering end Black-hat og at det også er billigere for mine kunder i det lange løb. Da jeg af samme grund aldrig har oplevet, at mine eller mine kunders websites er blevet blacklistet og heller ikke forventer at det vil ske fremover

Hej Christian

Jeg har lige skimmet en  løsning du har fremstillet igennem, den ligger efter min mening i gråzonen, og kan ryge ligesom andre sites når og hvis IP rangen kommer forbi, hvis den performer godt i visse grupper af søgeord – du kan ringe til mig på tirsdag så tager vi den der. ( læsere lad være at spørge efter domæne navn – det får i ikke )

Optimeringsformer.

Det ene optimeringsform afholder ikke fra den anden, når der er tale om det sikre på eget websted såkaldt Whitehat – skal man være yderst påpasselig med hvad man foretager sig i denne sammenhæng og holde sig til de retningslinier der er og ikke smide alverden spændende ting ind her.

Når der anvendes den lidt mere provokerende form Blackhat anvendes den ALDRIG på kunde domæner ( de firmaer der udfører dette gør det aldrig - "ingen nævnt ingen glemt" ) og der er ingen fingeraftryk til webstedet fra kundens almindelige websted – det betyder i praksis, at der er tale om et domæne med en vis levetid afhængigt af flere faktorer og dermed en vis mængde trafik i denne periode. Husk selv om det f.eks. ryger ud et sted leverer sitet stadig besøgende fra andre søgetjenester samt ”indirekte søgninger”

Så når alt kommer til alt er det dybest set en afvejning af, hvad det er man ønsker og det er klart, at en organisk optimering kombineret med trafik kampagne og suppleret med adwords kampagner kan være en god løsning for mange – disse løsninger kan jo købes hos forskellige firmaer på markedet. Men det er vigtigt at vide hvad det er man som kunde ønsker, og kender risikomomenterne ved de forskellige systemer.

Med venlig hilsen

Wesecureit

René

Wececureit René
Side 5 ud af 5 (48 indlæg)