Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kender i ACN ?

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Mikael christiansen:

Alexander Ahle Bæk:

Er der nogen der kender til ACN

Hvis ja, så vær venlig at fortæl lidt om jeres erfaringer.

Mvh Alexandder Ahle Bæk

du kunne lave en google søgning omkring acn mobil og mobil internet med mere , går ind på acn hoved side søg alle derers kerne produkter og skriv acn samme med deres produkt

Google søgning vil være ganske fornuftigt, men kig mest på de sites som er anerkendte hvis der er nogle af disse. Nu kan man formentlig ikke finde ret meget i DK, men i USA er der jo masser af medieomtale omkring NM.

Mht. ACN så er det jo en vurdering...hvilke produkter har de kontra markedet...Som jeg læser det herinde, så kan jeg kontakte andre brugere og få nogle super gode telefon deals andetsteds. Videotelefoni...er det virkelig så eftertragtet eller ej.

Alexandder

Du søger erfaringer...Så vil jeg da foreslå at du finder nogle der har de personlige erfaringer, jeg har ingen erfaringer med ACN, kender nogle der har været med som er gået ud, men vil da mene at det er disse folk der skal fortælle hvorfor de startede og sluttede. Så kan du bruge lidt krudt på at snakke med nogle af dem som tjener penge, for det er stadig facts at de fleste firmaer har folk der tjener nogle gode penge, og disse folk er oftest meget villige til at coache og lære fra sig.

Men man skal kunne tage nederlagene...

Og så lige en kommentar til regnestykket, selvom han jo er "smuttet ud fra underkategorien igen".

Hvis et firma producere en vare til 100 kr, så sætter FIRMAET slutprisen. Der sælges ikke til underleverandør som så smider 50% på. Det er muligt det er sådan få steder, men ikke der hvor de fleste syntes det er interessant.

Man kan så sige det er påstand imod påstand...men facts for mit firma er bare at vi har haft en lang række produkter stående på hylderne i forretninger i USA, da det hele blev taget ned og markedsført igennem personlige relationer, så kom der kraftig vækst.

Mitt Romney, Bill Gates, Kiyosaki, Trump osv...den danske amino tanke er formentlig, at disse sikkert udtaler sig fordi de tjener på det...Og jeg syntes det er sjovt at Thomas Bigum siger "Folk KØBER af folk man KENDER"...

google eller min ven og andres erfaring alle skal man tage  med et gram salt

alt hvad man får af vide heri livet skal man tænke over og bruge sin sunde fornuft kilden det kommer fra med mere og hvor mange kilder det kommer fra

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:
En mobilkunde skifter vel i snit selskab hvert andet år og hvis de bruger et par tusinde om året, så tjener du omkring 40 kr. pr. ny mobilkunde du skaffer.

Det tror jeg oven i købet er et meget optimistisk skøn. Det er blevet meget let at skifte selskab i dag, og dette kombineret med at der ofte ikke er binding, og konkurrerende selskaber lokker med gode tilbud gør. at det sagtens kan svare sig, at "løbe" efter tilbuddene. og det er der flere og flere, der har fået øjnene op for.

Jeg tror det er ualmindeligt svært at tjene så mange penge på ACN, at det dækker en normal månedsløn. Bare opstartsgebyret vil sandsynligvis være svært at tjene hjem for de fleste.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jensen:
Du omtaler konsekvent store kæder, og det er vel lidt min egen skyld, fordi jeg ikke udtrykte mig eksplicit.  For mig er der sådan set ikke den store forskel på en Franchise-kæde og et MLM system. Der sidder nogen i toppen og høster det hårde arbejde nogen andre laver i bunden.

Hvis man har et problem med, at der sidder nogen i toppen og tjener mere - så kan jeg godt se, at et pyramideformet organisationsdiagram kan virke utiltalende. 

Personligt har jeg ikke noget problem med, at nogen, der har været igang længere tid end mig, og som har skaffet større omsætning til firmaet end mig, tjener mere end mig. Sådan er det at starte som lønmodtager i de fleste virksomheder - og sådan er det at starte som selvstændig forhandler. Indtil du har skaffet dig et kundeunderlag, så vil dine leverandører og samarbejdspartnere tjene mere end dig, eller de vil i det mindste tjene på din opstart.

Jeg kan derfor ikke rigtig se, i hvilken branche man skulle starte, hvis man vil undgå at "dem i toppen" tjener mere end en selv. 

I MLM har man så trods alt den fordel, at "dem i toppen" hellere end gerne vil hjælpe dig med din forretning, for jo mere du tjener, jo mere tjener de. (hvis de altså samtidig også selv performer - ellers tjener de nemlig intet - altså når vi taler reelle MLM-systemer.)

 

Anders Jensen:

Dit regnestykke giver ikke mening rent makro-økonomisk. Hvis reglen er at man ikke må have mere end 50% af sin indkomst i kapital indskud, svare det ikke til en avance på 50% på produkterne.
Ved ikke helt hvordan du kommer frem til dette resultat.
Altså MLM virksomheden producere A til en produktionspris på 100,- derefter sælger de den til en underleverandør for 200,- så må A sælges til en slutbruger for 300,- (50% avance oven i salgsprisen for MLM virksomheden) så får kunden sgu da ikke et billigere produkt end hvis denne kan købe det samme produkt i Bilka til 250,- (læs; 150% avance)

Hvis produktet har en produktionspris på kr. 100,- så ville producenten sælge det til grossisten for kr. 200,-. Grossisten ville sælge varen videre til en forhandler for kr. 400,- og forhandleren ville sælge varen for kr. 999,-

Hvis du ikke mener, at det hænger sammen makroøkonomisk, så forklar mig hvordan et par jeans, der koster kr. 50,- at producere ender hos forhandleren til kr. 899,-???

Anders Jensen:
Det handler ikke om at jeg gider klikke på dine links, jeg har ikke set nogen grund til det, og din hentydning mht. min person og dennes energi niveau har ikke øget lysten :)

Når du ikke gider bruge 4 sekunder på at klikke på et link, og få modbevist alle dine fejlagtige antagelser, så kan jeg heller ikke rigtig se nogen idé i at debattere. 

Så har du jo valgt, at du VIL have ret - ligemeget om dine argumenter kan skydes ned et efter et med fakta. 

Hvis det er måden du kan lide at debattere på, så plejer jeg at henvise til Nationen på EB.dk - der er folk verdensmestre i fordomme og u-underbyggede postulater. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

vi er jo på et iværksættere forum der tror jeg lige vel hvad l mlm har det svært for der er  man tit ikke sin egen dirketør men det led der  over en , så alt det med lønmodtager virker meget  malplaceret på et iværksættere forum da de fleste af os vil være øverste led derfor er vi starte som iværksættere vi vil være øverste led og det er svært være øverste led . når der er altid en oven over en i mlm

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jensen:
Finder det direkte tragikomisk når du siger at etaf MLMs formål, er at flytte produktet fra producenten til slut-brugeren. 
Hvordan vil du så forklare de 5-6 led som skal have del i din profit.

Bliver forresten lige nødt til at kommentere på denne - da de fleste MLM-skeptikere har det med at slynge denne påstand ud.

Først et eksempel fra min egen hverdag: For 10 år siden havde LR ca. 200.000 forhandlere - og deres shampoo kostede ca. kr. 100,-.

Nu, 10 år senere er antallet af forhandlere oppe på 300.000+ men shampooen koster STADIG kr. 100,- og det er STADIG ca. kr. 30,- billigere end tilsvarende shampoo hos frisøren.

Antallet af "led" henviser til LEVERANCE-kæden - som betyder: antallet af gange varen skifter hænder, inden den når ud til slutkunden.

Leverancekæden har intet at gøre med antallet af personer på lønningslisten.

Den traditionelle leverancekæde er:

Producent - (fragtfirma) - Grossist - (fragtfirma) - Forhandler (evt. fragtfirma) - Kunde.

MLM-leverancekæden er:

Producent - (fragtfirma) - Forhandler - (evt. fragtfirma) Kunde.

I den traditionelle leverancekæde kan Grossisten evt. fjernes fra kæden, ved at Forhandleren handler direkte hos Producenten. (ved ikke hvor udbredt dette er?)

I MLM-leverancekæden kan Forhandleren evt. fjernes, ved at Kunden selv opretter sig som forhandler.

Lige meget hvordan man vender og drejer eksemplet vil der altså altid være færrest led i MLM-modellen.

Når man bruger de "mange led" som et eksempel på, at det skulle gøre varen dyrere - så taler man reelt om lønomkostninger og ikke om "antal led i leverancekæden". Man siger jo heller ikke, at en salgsafdeling med 50 sælgere øger leverance-kæden med 50 led, eller at firmaets varer bliver dyrere pga. de mange sælgere (jo, måske en smule dyrere, pga. øgede lønomkostninger - men det er jo ens for begge typer virksomhed)

Det er helt fair at bringe lønomkostninger/markedsføringsomkostninger/driftsomkostninger på banen - men så skal sammenligningsgrundlaget jo være ens for begge typer forretning.

MLM-firmaet betaler PROVISION til x-antal partnere - partnerne er ikke ansatte - men i eksemplet er de at sidestille med ansatte som får 100% provision.

Den traditionelle forhandler betaler LØN til x-antal ansatte. Men oven i prisen hos den traditionelle forhandler skal også lægges LØN + evt. PROVISION til Grossistens ansatte og LØN + evt. PROVISION til Producentens ansatte samt løn til 2 x fragtfirma samt udgifter til markedsføring hos både Producenten, Forhandleren og evt. Grossisten.

Hvilket bringer os frem til, at MLM-modellen har FÆRRE led i LEVERANCE-kæden - og desuden også færre omkostninger i de enkelte led, da forhandlerne ikke har lønomkostninger og producenten ikke har markedsføringsomkostninger.

Så skulle den påstand forhåbentlig være begravet. Cool

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Så skulle den påstand forhåbentlig være begravet. Cool

lol...Vil da blive overrasket hvis den bliver begravet. Tvivler på om meningerne omkring omkostninger ændre sig meget.

Hvis jeg kan slippe for at sælge, så gør jeg det, det betyder at sælgeren i min forretning af producenten, der således har fastsat slutprisen og udfra salgprisen betaler en forhåndsberegnet provision.

Der er jo også forskel fra branche til branche, hvor stor en procent der er lagt oven i produktionsprisen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
lol...Vil da blive overrasket hvis den bliver begravet. Tvivler på om meningerne omkring omkostninger ændre sig meget.

HeHe - I know.

Det var bare et forsøg på at forklare det på en anden måde.

Jeg plejer nemlig også at bruge eksemplet med slutprisen - men havde egentlig ikke skænket det en tanke, at de "led" som andre taler om skulle være fordyrende, jo ikke er de samme led vi taler om (og som normalt menes - når man taler "fordyrende mellemled").

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

HeHe - I know.

Det var bare et forsøg på at forklare det på en anden måde.

Jeg plejer nemlig også at bruge eksemplet med slutprisen - men havde egentlig ikke skænket det en tanke, at de "led" som andre taler om skulle være fordyrende, jo ikke er de samme led vi taler om (og som normalt menes - når man taler "fordyrende mellemled").

Ja det tænkte jeg nok, men jeg tror ikke den kan bliver begravet. Folk anser stadig mig som sælger, selvom jeg generelt ikke har noget jeg sælger videre.

Det er jo lidt som min aktietråd, jeg snakker om udviklingen i aktiekurs, en "ekspert" udtaler sig om den reelle kurs på i min sammenligning Apple. Jeg syntes det er hamrende skørt at der snakkes usikker aktie osv.

Fra Nærum
Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

En god ide ville være at spørge dem der har med det at gøre og ikke andre!

Du spørger vel hellerikke Slagteren hvordan bageren gør med sit brød vel?

Så er der en der har tilbudt dig at se på dette koncept, så gå dog med og da din egen mening.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg selv bekræftet netop hvorfor at der var bred enighed om at jeg skal holde mig fra det.

Jeg startede med at se nogle kammerater som tilsyneladende fik lidt gevinst ud af det her, så jeg valgte at kontakte Vice President i ACN - han henviste mig så til en fyr. Jeg talte med ham, fordi jeg ville høre mere om ACN og hvilke muligheder der var, hvis man startede som en ung fyr i Århus nu.

Med det samme skulle jeg styre det hele i Århus og han ville rent faktisk låne mine venner, som så skulle være min downline, de 2000,- af de 3800,-, som man skal betale for at være med..

Til sidst, efter en kort periodes kontakt, tog vi (mine partnere og jeg) den fælles beslutning, at vi ikke ville være MLM-sælgere. Det resulterede i at han blev pigesur og valgte at blokere os på Facebook og skrive beskeder til os, både på Facebook og pr. SMS, som var på niveau med dét, enhver 6. klasses pige ville ha formuleret. - Det sidste han skrev var "Held og lykke med at tjene de samme penge med et job ;-)" - Dette viser mere om ham og "hans" virksomhed, synes jeg. Desuden oplyste manden også om hvor mange penge vi kunne komme til at tjene på det her, hvilket er strengt ulovligt i Danmark.

Vi er fundet frem til den konklusion, at MLM-Marketing ikke er noget for os. Hvis en idé er så god, så kan vi ikke se nogen grund til at vi skal arrangere konstante hemmelige møder, hvor folk skal "overtales". En god idé står folk i kø for - de står ikke i kø for at blive lokket med til et møde. 

Mvh Alexander Ahle Bæk

Ps, dette skal ikke ses som et angreb på jer der arbejder med MLM. Det er bare mine personlige erfaringer, som jeg vælger at offentliggøre med navn og dele med jer andre Amino'er.

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)