Jeg overvejer, om det kan betale sig for mig, at oplyse priser på mine produkter på min hjemmeside? – Jeg vil nemlig nødigt have, at folk bliver skræmte af prisen, inden de hører hvilke fordele produktet kan give dem.
Skal man oplyse priser på hjemmeside, med fare for, at priserne skræmmer potentielle kunder væk, fordi de ikke har sat sig helt ind i produktet, inden de afviser det på priser?
Venlig hilsen
Henrik W. Duus
Greenberg & Son udfører kundeundersøgelser på små håndholdte terminaler.
Oplys da dine kunder om prisen, men husk samtidig at fortælle dem at man ikke kan lave pakkeløsninger til alle hjemmesider. Når du oplyser om din pris på din hjemmeside undgår du samtidig en masse opkald fra kunder, som kun vil betale 500 kroner for en hjemmeside. Hvis folk bliver skræmt væk, bliver de så ikke også skræmt væk, når du fortæller dem om det? :=)
Jeg laver utrolig meget online research af alt muligt maerkeligt jeg kommer i tanke om, og ender ofte paa en eller anden producents hjemmeside, og hver eneste gang pisser det mig vildt af at jeg ikke kan se prisen (eller en ca. pris). Paa visee produkter er det dog utrolig svaert at opgive en pris uden at kende detajlerne (hjemmesider, reklamefilm, osv)
Mit raad er at opstille en (eller flere) case(s)... for kunde XYZ lavede vi en film, den var 2 min og brugt 2 timer paa efterbehandling. Kunden havde selv modeller osv.. Det giver dig samtidigt mulighed for at uddybe dit "value add" i detajler i stedet for bare at have "Reklamefilm 10.000,-"
Prisen skal selvfoelgelig vaere til sidst... starty med at lle fordelene og value-add, saa detaljerne, og til sidst prisen.
Efter min mening er en synlig pris altid at foretrække. Manglende information kan lige såvel skræmme potentielle kunder væk, eller i al fald få dem til at miste interessen.
Jeg skal tilstå at jeg ofte kigger efter produkter til os selv og vores kunder. Kommer jeg til en side hvor der står at man skal kontakte leverandøren for pris, få jeg altid en fornemmelse af at dette er meget dyrt og så skynder jeg mig videre.
Jeg vil næsten helt sikkert finde en anden leverandør hvor jeg kan se prisen. Prisen er ikke altid afgørende, men det er vigtigt jeg kan se den. Prøver du at gemme prisen (ved f.eks. se pris - klik her) vil jeg forlade sitet - specielt hvis du har mange varer.
Det kommer meget an på hvilken branche arbejder med, nogen gange kan det være en god idé ikke at skrive priserne, men i de fleste tilfælde kan det naturligvis godt.
Du kan evt. starte med at skitle småt med priserne på din hjemmeside, og så se hvordan det fungere :)