Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler vedr. inddrivelse af gæld

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer.

Historien kort - jeg har en kunde som skylder nogle penge for leje af udstyr. (privat kunde).

I mellemtiden er kunde blevet syg og er flyttet hjem til sine forældre og hendes sagsbehandler (som jeg desværre ikke kan huske navnet på og ikke kan få oplyst af kommunen) har afleveret udstyret på vegne af hende.
Kunden tager ikke sin telefon eller svarer ikke på mine rykkerskrivelser. Sagsbehandleren lovede mig, at hun ville bringe gældsforholdet i orden og få banken til at overføre pengene. Dette er dog ikke sket. (Gælden er snart 4-5 måneder gammel)

Jeg har fundet frem til forældrenes telefonnummer. Så et simpelthen spørgsmål: Må jeg ringe til hendes forældre og forsøge at få en aftale i hus? 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38

Denni Pultz Gottfredsen:
Så et simpelthen spørgsmål: Må jeg ringe til hendes forældre og forsøge at få en aftale i hus? 

NEJ! Du må ikke kontakte forældrene. Hvad adskiller denne sag for andre? Vejen må vel være som i alle andre tilfælde - rykkerskrivelse og så inkasso.

/Henrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 11:42

Henrik Koudahl:

Denni Pultz Gottfredsen:
Så et simpelthen spørgsmål: Må jeg ringe til hendes forældre og forsøge at få en aftale i hus? 

NEJ! Du må ikke kontakte forældrene. Hvad adskiller denne sag for andre? Vejen må vel være som i alle andre tilfælde - rykkerskrivelse og så inkasso.

/Henrik

Hej Henrik,

Tak for svaret. :-)

Ja vejen er den samme, men jeg går ind for dialog. Det kunne jo være man kunne finde frem til en fornuftig løsningen i fællesskab uden advokater m.v. 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58

Denni Pultz Gottfredsen:
Det kunne jo være man kunne finde frem til en fornuftig løsningen i fællesskab uden advokater m.v. 

Prisværdigt! - men der skal to til tango. Problemet  er så med sygedom at patienten ofte er fokuseret på egen situation og ikke har fokus på din. Reglerne omkring inkasso er forholdsvis stramme i DK.

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:09

Denni Pultz Gottfredsen:

Ja vejen er den samme, men jeg går ind for dialog. Det kunne jo være man kunne finde frem til en fornuftig løsningen i fællesskab uden advokater m.v. 

Du må sende en rykker til hende, og hvis hun bor hos forældrene, så kan det jo være, at de hjælper hende med at åbne sin post.

Hvis en venlig rykker (med angivelse af, at hun ryger til inkasso, hvis regningen ikke betales) ikke virker, så er der ikke andet for, end at lade sagen gå videre til inkasso.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Inkassoloven gælder for alle - bortset fra visse mindretal der ikke mener loven gælder for dem!

Hvis der bedrives for meget telefonmik eller mailmik med forældre eller andre nærtstående

er der kommet stramninger i de nye regler om stalking.

Hvis der foreligger noget der ligner chikane over for debitor, vil vejen til en frifindelse være kortere end du tror - og der er ingen omkostninger til dig.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 13:35

Hej Jacob.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit indlæg.

Har du mulighed for at uddybe det?

Men der er vist andet for at sende den sidste rykker.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:56

Hej Denni,

Her er en oversættelse til bonderøvsk! Wink

Advokat Jacob Berner Rue:

Inkassoloven gælder for alle - bortset fra visse mindretal der ikke mener loven gælder for dem!

En joke for lige at komme i gang! Dog oplyses det, at INGEN er undtaget af inkassoloven.

Hvis der bedrives for meget telefonmik eller mailmik med forældre eller andre nærtstående er der kommet stramninger i de nye regler om stalking.

Ringer eller mailer du til din kundes forældre, familiemedlemmer, venner, eller lignende, så skal du vide, at der netop er komme nye regler, som netop skal forhindre en sådan personforfølgendelse.

Du skal derfor passe på, da du nemt kan komme til at overskride denne nye lov.

Hvis der foreligger noget der ligner chikane over for debitor, vil vejen til en frifindelse være kortere end du tror - og der er ingen omkostninger til dig.

Hvis din kunde kan bevise én eller anden form fra chikane fra din side, så kan det meget hurtigt ende med at du ALDRIG ser en rød reje.

Håber oversættelsen kunne bruges... Stick out tongue

NB: Rød reje er et levn fra fortiden, hvor man talte om kolde kontanter, grunker, stakater, kugler, mv. (disse betegnelser er også levn fra en svunden tid).

En rød reje kan i denne forbindelse IKKE spises - i så fald giver det nok en smule mavekneb (arhg... dér var endnu et ord fra fortiden!).

Big Smile

PS! Humor kan forekomme i dette indlæg!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07

Der er næsten intet så oplivende som humor, så det er et meget vitalt indlæg du netop har begået!

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 09:30

Tak for et klasse svar, Martin Cool - godt med lidt humor. 

Så er jeg med :-) 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)