Tak for den ide - jeg har i forvejen lavet regneark (i google docs) der automatisk beregner avance og dækningsgrad, men ovenstående vil jeg notere mig som en god ide til udvidelse af funktionalitet |
samme indlæg 2 gange
Tak for den ide - jeg har i forvejen lavet regneark (i google docs) der automatisk beregner avance og dækningsgrad, men ovenstående vil jeg notere mig som en god ide til udvidelse af funktionalitet |
Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!
Noget man må se ? |
Med venlig hilsen
Brian Jørgensen lobib.dk
Hej Ja nu er jeg mega meget forvirret. Jeg har altid beregnet min salgspris ud fra indkøbsprisen Eksempel: Køber noget til kr. 20,- eksl moms ligger eksempelvis 100 % oveni = salgspris eksl moms Og så lige 25% moms Det giver så en salgspris til kunden på kr. 50,- Hvad er så min avance ? procent ? Hvad er så min fortjeneste ? procent ? I min verden har jeg tjent kr. 20,- på dette salg - eller er jeg fejl på den ? og det giver stadig en fortjeneste på 100 % eller..............? Ja jeg er nok dum til alle de betegnelse osv. er ihvertfald forvirret ? Kenn Bo |
Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !
Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk
Har planer om at lave et blogindlæg om dette - men er ret optaget med udvidelse af aktiiviteter p.t. - dybest set er det kun et spørgsmål om at lægge regneregler ind i kolonner Jeg bruger google docs som meget low-tech system til lagerstyring, prissætning og bestillingssystem - er derfor ikke interesseret i at dele mine nøgletal Men princippet er nemt Har kolonner til varenavn, varenr, indkøbspris, salgspris, udregnet Dækningsbidrag og Dækningsgrad, aktuel lagerantal, antal solgte, farvekodning når lager går på "low", kolonne til bestillingsantal, genereret ordrelinie og et par andre relevante info - bestillingskolonne summeres sammen (omregner fra aktuel EUR kurs) Når samlet bestilling når passende beløb ryger den afstedl ...... fungerer foreløbig overraskende godt
|
Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!
Du kan prøve at taste det ind på www.avanceberegner.dk - så får du svaret :) |
Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv
Du har i dit eksempel lavet et salg på kr. 50,- Skattefar ønsker en lille bid af kagen og det må vi acceptere - så er der 40 kroner tilbage. Af de 50 kroner der ligger i dit kasseapperat, er de 20 kroner din fortjeneste. Det svarer til en avance på 50% da 20 kroner er 50% af de 40 som er tilbage når momsen er betalt. Hvis vi forestillede os en avanceprocent på f.ex. 200, ville du tjene 80 kroner hver gang du solgte for 50 ! Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre...
Din avance er 50% (20 kroner) Vh Brian |
Hej Lykkebjerg mf,
Jeg har vedlagt denne oversigt og skrevet den i en excel fil som I kan lege med - formlen: f(+- c ) = 100*(1 - a/(a+-c)) Hvor: Så her kan der simuleres andre tal. Kan der ses mere om i bla. Håndbog i markedsplanlægning God fornøjelse Er endvidere i besiddelse af excl. ark med beregning af Oms/Vareforb/DB- såfremt nogen ønsker dette så skriv en mail!
|
mvh john sommer|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|
|se: Om mig i min Amino-profil|
Hej, Såfremt andre er interesseret i at få en kopi af en opdateret model så skriv en mail! Af modellen fremgår det at jo lavere DG ( DB*100/oms) er jo mere skal der afsættes for at kompensere for en rabat/prisnedsættelse! Bemærk rabat og prisnedsættelse giver jo samme effekt på volumen! |
mvh john sommer|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|
|se: Om mig i min Amino-profil|
den er virkelig god men hvordan laver man den i xl så man kan kopiere den og bruge den til mange flere vare på en gang og kan lave forskellig avangse på hver enkelt |
Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri