Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online værktøj til beregning af avance og salgspris

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa.

Har du ligesom os ofte brug for at udregne din avance eller din salgspris ved en given avance, så har jeg smidt vores interne avanceberegner online, så andre også kan få glæde af den. www.avanceberegner.dk

Venlig hilsen Rasmus

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemmere kan det jo næsten ikke være :)
Godt arbejde som der forhåbentligt er nogle herinde der kan bruge.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg forstår den ikke. der må være en fejl.

hvis min købspris er 1 kr og salgspris 600 kr tjener jeg 599 kr og en avance på 99.83333333333333%

hvis min købspris er 1 kr og salgspris 301 kr tjener jeg 300 kr og en avance på 99.66777408637874%

alle beregninger er uden moms

Det kunne også være en ide at lave en med købspris+forhandlerpris og slutkunde pris.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

jeg forstår den ikke. der må være en fejl.

hvis min købspris er 1 kr og salgspris 600 kr tjener jeg 599 kr og en avance på 99.83333333333333%

hvis min købspris er 1 kr og salgspris 301 kr tjener jeg 300 kr og en avance på 99.66777408637874%

alle beregninger er uden moms

Det kunne også være en ide at lave en med købspris+forhandlerpris og slutkunde pris.

Jeg kan ikke lige få øje på, at dette skulle være en fejl. 

Tak for dit forslag mht. forhandler- og slutkundepris..

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der mig eller ????

Hvis jeg køber til 1 kr og sælger 301 og dermed tjener 300 kr har jeg så ikke en avance på 300%

Og den anden har jeg en avance på 599 %.

Jeg har vel en avance som er højer end 99,833 %

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan aldrig have en avance over 100 %.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I misforstår hinanden.

Da jeg for mange år siden gik skole, lærte vores regnelærer os, at det kommer an på, hvad man beregner procenten AF.

Rasmus beregner avancen AF (i forhold til) salgsprisen. Dvs. hvis man tjener 599 kr. ud af et salg på 600 er fortjenesten 599 i procent AF 600. Og så er avancen korrekt 99,83 %

Lykkebjerg lægger op til at beregne avancen AF (i forhold til) købsprisen. Hvis man således tjener 599 på en vare, der har kostet 1 kr. er avancen 599 i procent af 1. Det giver en avance på 59.900 % (nioghalvtredstusindenihundrede)

Det er den samme "problemstilling" mange kender til i forbindelse med moms. Der skal lægges 25% på varen. Men momsen udgør kun 20% af varens pris inklusive moms. Prøv selv at regne det ud.

Hvad man foretrækker er en smagssag, hvem man er - eller afhænger af, hvad tallene skal bruges til. Det er mit indtryk, at det kan være almindeligt at en "købmand" ønsker at tjene f.eks. 100% - og så tænker han/hun jo på, at hvis man køber en vare til 50 kroner, skal den kunne sælges til 100 kr.

Omvendt vil regnskabsfolk ofte beregne avancen i forhold til salgsprisen - for det er nøgletallet bruttomargin eller dækningsbidrag.

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Tak for at forklare hvad der er jeg mener.

Ja jeg har altid regnet på købmands metoden. Og det er jo også det de fleste forretninger gør. Indkøbspris x 2,5 = salgspris incl. moms nogle brancher ganger med 3 og hørte nogle var oppe på x 6.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Ja jeg har altid regnet på købmands metoden. Og det er jo også det de fleste forretninger gør. Indkøbspris x 2,5 = salgspris incl. moms nogle brancher ganger med 3 og hørte nogle var oppe på x 6.

Det hedder "markup", og det er også med i beregneren. 2,5 markup svarer fx til 60 % i avance,

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Thomsen:

Hejsa.

Har du ligesom os ofte brug for at udregne din avance eller din salgspris ved en given avance, så har jeg smidt vores interne avanceberegner online, så andre også kan få glæde af den. www.avanceberegner.dk

Venlig hilsen Rasmus

Ok Rasmus

Men jeg kan ikke skrive en indkøbspris og så skrive 2,5 i Markup og hvis indkøbspris er 100 og jeg laver mark op på 2,5 = 60% så kommer den og siger at prisen er 250 og jeg vil sælge den for 239 fordi det er det som marked kan klare. hvad kommer det på til at betyde for min indtjening i markup og fortjeneste.

Jeg kan huske min far havde en beregnings skema i kredit kort størrelse eller A5. Du må ikke hænge mig på hvordan den lige var. Men resultatet den kom ud med var at hvis du satte en pris ned med x % eller x kr. Så skulle du forøge dit salg med x antal styk for at have den samme indtjening. Jeg kan huske at det var et uhyggelig tal nogle gange. Jeg kan huske at han / det lukkede munden på mange sælger når de mente at prisen skulle tættes ned til en kunde fordi de kunne se at kunden ikke ville købe det antal ekstra pr. år.

Det var et genialt værktøj som mange tror de kan have stor gavn af.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)