Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet geni hjælp Amino

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Traceroute til www.amino.dk fra en TDC-kabel forfindelse (yousee), ser ok ud.

Stor hilsen
/Brian

Sporer rute til www.amino.dk [217.195.176.117]
over et maksimum af 30 hop:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.10.1
2 10 ms 9 ms 9 ms 10.14.0.1
3 10 ms 8 ms 17 ms 10.250.29.1
4 9 ms 9 ms 9 ms ge-0-2-0-103.slnqu1.dk.ip.tdc.net [62.242.145.217]
5 14 ms 15 ms 13 ms ae-0.boanqp7.dk.ip.tdc.net [83.88.23.196]
6 15 ms 16 ms 14 ms tdc-kbh.ip.nianet.dk [195.215.109.226]
7 15 ms 17 ms 14 ms 217.195.176.3.ip.activewebs.dk [217.195.176.3]
8 * * * Anmodning fik timeout.
9 * * * Anmodning fik timeout.
10 * * * Anmodning fik timeout.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:35

Brian Reinhold Jensen:
8 * * * Anmodning fik timeout.
9 * * * Anmodning fik timeout.
10 * * * Anmodning fik timeout.

hej Brian,

ved du hvorfor man ikke nan se tracerout efter man er kommer på Acrivewebs netwærk?

Mvh

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 08:41
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

For det meste er den første jeg læser: "Venter på Amino" nederst i min browser.

Nu vil jeg spørge lidt provokerende.

Dem der har kodet Amino, har de givet fortabt ?

Hvis dette er tilfældet, så er jeg da glad for, at der efterspørges noget dansk ekspertise Smile

Selv har jeg bragt min loadtime ned med ca.30 % ved at koge (næsten) alt ned ved at fjerne overflødige koder etc. Men det er jo nok ikke kun det, der giver den langsomme indlæsningstid hos Amino da jeg jo godt ved, at sitet er af en hel anden kaliber.

Held og lykke med at få noget mere "vind i sejlene".

Mvh. John.

Og så lige ud af det blå. Kan det være noget ved indlæsningen af jeres bannersystem, der trækker sitet med ned ?  Hvad ved jeg.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 08:54

Er det virkelig tracing der er problemet? Når jeg ser på load tiden på min forbindelse i Nordjylland, så ser det ud til at være indholdet der hænger. Nu er jeg ikke den store haj til internet routing, men når jeg får en http 200 fra serveren, så er der vel ikke mere routing at gøre? Fra min stol af tager forsiden omkring 4 sekunder at loade. Jeg er sikker på at der er mange opslag i databasen osv. og de er sikkert lavet mange forskellige ting for at optimere dette.

Det eneste jeg ser er at optimere endnu mere, eller simplificere, her tænker jeg på indexeringer, denormaliseringer og views i stedet for at spørge 150 steder. Noget man måske kunne lege lidt med er asynkron load af alt under listen af indlæg, dvs. man hurtigt ser listen og resten loader efterfølgende...

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

John J:

Hvis dette er tilfældet, så er jeg da glad for, at der efterspørges noget dansk ekspertise Smile

Som repræsentant for de hjulbenede håbløse udenlandske udvikler kan jeg bekræfte at vi under ingen omstændigheder giver op.

To give up is not "the in thing" in our neck of the woods. 

Alle som arbejder for Amino er meget interesserede i at give og få hjælp. Hvorvidt hjælpen kommer fra Herning eller Inner Mongoliet er ikke vigtig.

Tak for dine ideer og de velmenende bemærkninger. 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 09:26

John J:

For det meste er den første jeg læser: "Venter på Amino" nederst i min browser.

Nu vil jeg spørge lidt provokerende.

Selv har jeg bragt min loadtime ned med ca.30 % ved at koge (næsten) alt ned ved at fjerne overflødige koder etc. Men det er jo nok ikke kun det, der giver den langsomme indlæsningstid hos Amino da jeg jo godt ved, at sitet er af en hel anden kaliber.

Held og lykke med at få noget mere "vind i sejlene".

Mvh. John.

Og så lige ud af det blå. Kan det være noget ved indlæsningen af jeres bannersystem, der trækker sitet med ned ?  Hvad ved jeg.

Spis lige brød til... 1902 er hammer dygtige, det kan jeg skrive under på. Alene deres designteam arbejder mindst 5 gange så hurtigt som de danske og kommer samtidigt op med nogle federe designs end hvad jeg tidligere har oplevet herhjemme..

Der har tidligere været en forklaring fra Thorborg omkring de langsomme loadtider og hvorfor det er svært at rette til. Som jeg husker det, skyldes det at Thorborg i sin tid købte noget hammer dyrt forumsoftware som er meget indviklet at kode i. Jeg er dog ikke kodenørd, så præcis hvordan kan jeg ikke sige..

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 09:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Skouhus:
Alle som arbejder for Amino er meget interesserede i at give og få hjælp. Hvorvidt hjælpen kommer fra Herning eller Inder Mongoliet er ikke vigtig.

Jamen, så prøver vi lige med Herning igen Smile

Jeg dvæler lidt ved min sidste bemærkning - bannersystemet.

Hvad med at prøve at slå alt eksternt fra for en kort tid. Jeg tænker på: bannere, Google+, Facebook etc. og så slå det nævnte til igen bid for bid. Gør det ingen forskel, så kan dette jo udelukkes.

Jeg har selv haft erfaring med, at Iframes kan sænke indlæsningstiden for resten af koden.

Bare et bud fra en lægmand, der kun er lavet af kød og blod Smile

Mvh.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 09:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Falk Nielsen:
Spis lige brød til... 1902 er hammer dygtige, det kan jeg skrive under på. Alene deres designteam arbejder mindst 5 gange så hurtigt som de danske og kommer samtidigt op med nogle federe designs end hvad jeg tidligere har oplevet herhjemme..

Hvis jeg nu spiser brød til, kunne du så ikke komme lidt halm i træskoene Smile

Fred på Jord. Mvh. John

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:37

Vi tester lige nu at fjerne nogle elementer for at se om det hjælper.

Det er rigtigt af noget af koden er noget vi ikke kan pille i, men vi gør vores bedste med resten.

1902 er vi meget glade for. Det er bare super med andre øjne med alternative ideer.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 09:57
Peter Skouhus:

ved du hvorfor man ikke nan se tracerout efter man er kommer på Acrivewebs netwærk?

Årsagen er at traceroutes som udgangspunkt foretages via ICMP protokollen, og da ICMP er blokeret i Aminos firewall kan webserveren ikke svare på ICMP requests. Derfor timer de i stedet ud, efter at tracen har passeret vores gateway. Dette har dog ingen relevans for http trafik, da det kører over TCP protokollen.
Side 2 ud af 6 (55 indlæg)