Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet geni hjælp Amino

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle brugere oplever ar Amino er langsom, men ikke alle oplever det.
En bruger lavede en trace route og så at der var problemer af routing af data.

Hvis du ved hvad jeg snakker om, gider du så trace din trafik og give dine kommentarer?

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hvad jeg får...lidt af en omvej:-) det forklar lidt hvorfor den også er langsom hos mig

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

.

Har i egentlig noget overblik over:

  • Hvor mange HTTP request der bliver lavet til serveren?
  • Hvor mange DB kald der bliver lavet?
Det plejer at være der kan hentes noget hastighed.
TV-pakker.dk har der været en positiv effekt ved at base64 encode alle de små TV-kanal logo'er. På den måde er 200 request reduceret til 1 request. Der er dog nogle bivirkninger. Hvad jeg har læst mig frem til i test m.m. fylder billedet typisk mere i base64, og hele filen (i mit tilfælde 200kb - 400kb) skal hentes før browseren kan begynde at renderer websites.
Du kan se indholdet af filen her: http://www.tv-pakker.dk/tvkanaler.php . Det er et script der skriver 'overskriver' filen, når der ændres et logo e.lign fra admin. Så der er ingen DB kald forbundet med den.
Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 03:17
Hvor mange stjerner giver du? :

bigalex:

Det er hvad jeg får...lidt af en omvej:-) det forklar lidt hvorfor den også er langsom hos mig

Ja, det havde jo været fint hvis ikke det var fordi at det værktøj du tracer med altid starter i USA. Så det er vidst ikke Aminos fejl :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Har i egentlig noget overblik over:

  • Hvor mange HTTP request der bliver lavet til serveren?
  • Hvor mange DB kald der bliver lavet?
Det plejer at være der kan hentes noget hastighed.
TV-pakker.dk har der været en positiv effekt ved at base64 encode alle de små TV-kanal logo'er. På den måde er 200 request reduceret til 1 request. Der er dog nogle bivirkninger. Hvad jeg har læst mig frem til i test m.m. fylder billedet typisk mere i base64, og hele filen (i mit tilfælde 200kb - 400kb) skal hentes før browseren kan begynde at renderer websites.
Du kan se indholdet af filen her: http://www.tv-pakker.dk/tvkanaler.php . Det er et script der skriver 'overskriver' filen, når der ændres et logo e.lign fra admin. Så der er ingen DB kald forbundet med den.



Jep den del har vi styr på, den er der brugte mange dage på.
Du skal huske at alle Amino brugere ser en forskellig Amino.
Nogle er Plus brugere og får så lidt flere emner, andre har udelukket nogle brugere, nogle har fjernet kategorier på forsiden etc. Så vi kan ikke bare cache alt desværre.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 05:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede at hente forsiden uden at være logget ind:

93 forskellige requests på ialt 8.49 sek.

Her tog det 4 sek at forbinde bare til serveren og derudover næsten yderligere 4 sek på at hente sponsorlinks.

Efterfølgende loads af siden kunne skære de første 4 sek ned til 1½ sek. men sponsorlinks er den store tidsrøver tror jeg.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 05:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Martin Thorborg:
En bruger lavede en trace route og så at der var problemer af routing af data.

Hvordan konstaterede brugeren det ? En traceroute kan fortælle meget, men man skal vide hvad man skal kigge efter og hvordan.

Hvis der er routing problemer, så er jeg sikker på at ActiveWebs vil konstatere disse, da det med stor sandsynlighed også vil berøre deres andre kunder. Har du iøvrigt snakket med dem ?

Hvad angår hastighed, så kan det skyldes rigtigt mange ting uden for jeres kontrol. Højst sandsynligt problemer på det netværk, som brugeren sidder på, men selvfølgelig også opbygningen af siderne, som f.eks. Casper er inde på.

Vi har prøvet at tilgå Amino fra nogle forskellige servere, som vi har adgang til, rundt i verden. Og må sige at det kører rigtigt fornuftigt fra de steder vi har prøvet (Brasilien, USA, Kina og Thailand). Dette indlæg skrives på en computer der er koblet op i Kina, og forbindelsen mellem Kina og Europa er ofte det rene "pigtråd", da traffiken går over Stillehavet til USA og videre over Atlanterhavet til Europa og Danmark. Svartiderne til amino's servere er på næsten 400 ms.

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 05:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændig rigtig my bad....:-)

Kristoffer Broholm:

Ja, det havde jo været fint hvis ikke det var fordi at det værktøj du tracer med altid starter i USA. Så det er vidst ikke Aminos fejl :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

VELOCIGROUP:

Hvordan konstaterede brugeren det ? En traceroute kan fortælle meget, men man skal vide hvad man skal kigge efter og hvordan.

Hvis der er routing problemer, så er jeg sikker på at ActiveWebs vil konstatere disse, da det med stor sandsynlighed også vil berøre deres andre kunder. Har du iøvrigt snakket med dem ?

Hvad angår hastighed, så kan det skyldes rigtigt mange ting uden for jeres kontrol. Højst sandsynligt problemer på det netværk, som brugeren sidder på, men selvfølgelig også opbygningen af siderne, som f.eks. Casper er inde på.

Vi har prøvet at tilgå Amino fra nogle forskellige servere, som vi har adgang til, rundt i verden. Og må sige at det kører rigtigt fornuftigt fra de steder vi har prøvet (Brasilien, USA, Kina og Thailand). Dette indlæg skrives på en computer der er koblet op i Kina, og forbindelsen mellem Kina og Europa er ofte det rene "pigtråd", da traffiken går over Stillehavet til USA og videre over Atlanterhavet til Europa og Danmark. Svartiderne til amino's servere er på næsten 400 ms.



Activewebs har jeg stor tillid til og de mener ikke der er problemer og det er sikkert rigtigt.
Men flere øjne på sagen kan komme med alternative ideer og mere indblik.
Så derfor er det vigtigt for mig at få så mange ideer som muligt.
Tingene kører ok nu så vidt jeg kan se, men vi skal prøve at gøre Amino endnu hurtigere.
Vi har vel brugt godt 100.000 kr. over de sidste måneder på at speede tingene op og det har hjulpet, hvis man ser bort fra nogle dage på det seneste, hvor vi har haft lidt problemer.

De bedste hilsner

Martin

 

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)