Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet geni hjælp Amino

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

En ide kunne jo være at benytte CDN - Content Delivery Network - hvilket fik et af mine sites ned fra 10+ sekunder load til omkring 2.5 sek. og dette er vel at mærke på et gratis CDN.

Herudover kan alle ikoner samles til et billede og vises som sprites, - hvilket mindsker mængden af requests -

Yslow giver herudover en del andre forslag.

Men CDN er vejen frem, og fremtidens websites vil alle benytte sig af disse.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin Thorborg:
Nu er en af udfordringerne, at vi langt fra har alt kildekoden.
Amino Debat er et købeprodukt og vi kan derfor ikke pille i alt.
Men jeg forsøger nu at få fat i kildekoden, men om det lykkedes må guderne vide.


Tja hade i brugt opensource hade i ikke haft det problem :-)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Martin Thorborg:
Nu er en af udfordringerne, at vi langt fra har alt kildekoden.
Amino Debat er et købeprodukt og vi kan derfor ikke pille i alt.
Men jeg forsøger nu at få fat i kildekoden, men om det lykkedes må guderne vide.


Tja hade i brugt opensource hade i ikke haft det problem :-)

Det er helt rigtigt, men på det tidspunkt vi valgte løsning, stank alle open source løsninger big time. Så mit gæt er, at Amino i dag, stadigvæk havde været en lille snoldet hobby-portal.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Pröv denne

http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/


Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidst den var langsom for mig var det ikke forbindelsen til Amino der var et problem - det var eksekveringen af scriptet.

Forbandt til serveren på millisekunder, men serveren var 15 sekunder om at generere outputtet.

Kunne tyde på noget dårlig kode som hober sig op. Evt. en database der kører langsomt?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Long shot, men jeg fornemmer at sitet blev en del langsommere efter den nye "debatter du deltager i" knap kom på. Især synes jeg det bliver sløvt når der markeres at der er nye beskeder i tråde jeg deltager i.

Måske er det bare hos mig, men det kan da også være det kan give et hint til udviklerne om et sted at kigge :-)

God weekend
/Brian 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

Hej Martin,

Long shot, men jeg fornemmer at sitet blev en del langsommere efter den nye "debatter du deltager i" knap kom på. Især synes jeg det bliver sløvt når der markeres at der er nye beskeder i tråde jeg deltager i.

Måske er det bare hos mig, men det kan da også være det kan give et hint til udviklerne om et sted at kigge :-)

God weekend
/Brian 

Jeg har samme oplevelse.
Den side loader endda endnu ringere her end forsiden.
Også god og fredfyldt weekend til jer herfra. :)
Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Traceroute finder serveren hos activeweb hurtigt nok - både fra Danmark og min server i Tyskland. det er ikke vejen frem til serveren der er problemet.

Jeg har en kontakt til en tidligere kollega, der er 100 metermester i fejlsøgning. Han har arbejdet hos et hostingfirma og har bla. programmeret load balancing mellem servere. Jeg tror nok han programmerer for Dong Energy nu.

Han er momsreg. med i/s - de er ved at starte hosting. Han har før løst opgaver som almindelige dødelige it-teknikere ikke har kunne løse. Jeg er sikker på han hurtigt skal måle sig frem til hvor det går galt, med scripts/dumps.

Skriv hvis du have hans nummer. 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke helt denne debat.

Nu har vi konstateret at der ikke er noget i vejen med "ruten" til serveren via de forskellige hops.

Så er problemet med performance (som 9 ud af 10 gange) et issue med koden. Nu kan vi så komme med alle mulige gode input men er det ikke meget lettere at dem der rent faktisk har adgang til koden laver noget tracing? Så kunne i helt præcist sige hvor problemet er?

Til brugeren der foreslår CDN. Det er en god ide hvis du har brugere for hele verden, men er det primært danske brugere der tilgår en dansk server så er der ikke meget at hente.

Man kunne overveje flere separate asset servere til at hoste de statiske filer. Så ville browseren kunne lave flere samtidige requests. Men det kommer jo an på om den købte platform understøtter dette.

Det hvor der er absolut mest at hente burde være ved caching. Fx er der ingen grund til at forsiden ikke kun genererer een gang per minut (ved ikke om det er tilfældet allerede).

Der vil muligvis være er problem i at nogen skal ave vist reklamer og andre ikke skal hvilket gør at det kan være svært at have kun een statisk side i cachen.

Hvis man ikke kan nedbringe antallet af requests (statiske sider) fordi man fx ønsker en masse reklamer ja så ville jeg overveje de statiske asset servere.

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)