Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Hende!

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 12:03

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19
Man kan aldrig vide noget med sikkerhed i en sådan sag. Vi har ikke fuldt indblik i de forskellige forhold og hvad der er gået forud for den hårdknude, det hele nu er endt i. Det må dog være det vigtigste at få understreget, at det er barnets tarv, der skal varetages – og ikke andres. Det må være det vigtigste budskab i en sag som denne.

Jeg ville opfordre myndighederne til at tage kontakt til alle involverede parter – og tage en samtale med de personer, der har med pigen at gøre i det daglige. De er de bedste til at vurdere, hvad der vil være godt for barnet.

Det er jo desværre ikke første gang, en sag er endt i hårdknude. Nogle gange opstår det som følge af ubegrundede mistanker, som bliver blæst op på et uhørt plan – samtidig med at myndighederne svigter deres pligt til at undersøge tingene ordentligt, inden de træffer en afgørelse... Jeg har selv prøvet at være i nærkontakt med det sociale- og sundhedsmæssige system, og det kræver temmelig store ressourcer af den "skadeslidte", hvis man kan kalde det sådan.

Nogle gange kan det være en rigtig god ide at være på forkant med situationen og selv tage initiativ. Det er blot ikke alle, der er i stand til det!

Man står som David overfor Goliat i sådanne sager, og nogle tror desværre alt for meget på, at myndighederne vil én det bedste. Penge er som regel (desværre) det altoverskyggende argument i alt for mange sager.

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 12:24
Vi skal allesammen være taknemlige for de mange familier der tager et barn i pleje.

Børnene er som oftest  fjernet fra hjemmet fordi forældrene, af den ene eller anden grund,  ikke magter at tilbyde dem en ordentlig  opvækst - måske på grund af et misbrug eller psykiske problemer.

Som plejeforældre skal du jo også ofte åbne dit hjem for barnets forældre - altså tage hensyn til  barnets måske stærkt alkoholiserede mor eller far?  og når der har været besøg af disse forældre - så står du tilbage med et barn som måske ikke kan forstå situationen og som helst ville med mor eller far hjem igen..... det er sgu ikke engang et tænkt eksempel, det er den rene og skære virkelighed for mange af de tvangsfjernede børn. (du kan altid finde et eksempel på nogen der vil snyde systemet for penge - men det er vist ikke sagens kerne i denne sag)

Så får en plejefamilie en sum penge for indsatsen, så fred med det - man lever sgu alt for langt fra den virkelige verden hvis man kan få ondt i røve af det!

I den konkrete sag har det offenlige spillet totalt fallit - de kommunale myndigheder, adoptionsnævnet og ministeren især.

Stor sympati herfra til plejefamilien og gså til alle de andre plejefamilier der gør den gode gerning hver dag. 

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:18
Som mange af jer andre har jeg en holdning til denne sag.

Jeg har som barn selv været placeret i en plejefamilie. Her fik og får jeg den kærlighed og nærhed, som jeg behøver, og som gør at jeg følte/føler mig velkommen i denne verden.
Jeg havde som barn, ikke de bedste forældre, og følte mig meget uvelkommen i egen familie. Tanker som selvmord, og om at ingen i verden ville savne mig, gjorde mig meget indadvendt og psykisk meget træt og bare ked af alt.

Plejefamilien gjorde at jeg kunne være mig selv, og jeg følte det som en frirum at være der. I en alder af 3år, fik jeg "denne" familien, og selvfølgelig fik de penge for det, og jeg følte da også, at "denne" familie kun, kunne lide mig pga. disse penge.
Da jeg kom i skolealderen, kom jeg "hjem" igen, og alle problemerne begyndte igen. I denne periode var jeg hos plejefamilien i weekenden. Tingene blev værrere og værrere med årene, og som 14 årig, blev jeg placeret på et ungdomspension. Jeg fik meget opbakning fra mine skolelærer og sundhedsplejeske.
Men efter en periode, ville kommunen ikke give den opbakning jeg skulle have, og sagde at jeg skulle flytte hjem, og at jeg havde til mandag. Denne oplysning fik jeg fra min sagsbehandler på min 15 årig fødselsdag.
Her stod jeg så med tårerne ned af kinderne, og vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv. At flytte hjem, var hvert fald ikke en mulighed. Her trådte min plejefamilie til, og sagde at jeg godt måtte bo hos dem. De sagde fra for mine forældre, som ville komme og hente mig, de passede på mig, de gav de nødvendige opbakninger, og trykhed, helt uden at få en krone for det. Her skal siges at min plejemormor, som jeg blev passet af, var på daværende tidspunkt 70 år, alene og levede kun af pension.

Hvad skulle jeg gøre uden dem, hvilken person ville jeg havde blevet, og ville jeg i det hele taget havde levet idag? Disse er spørgsmål, er nogle som jeg tænkte på, når jeg tænker tilbage på min fortid.

Jeg har hele mit liv kæmpet mig frem, og vise omverden at jeg godt kan, og vil. Jeg er ikke én som man finder nede på den lokale bænk med et par bajer i hånden. Jeg har aldrig været kontanthjælp, jeg har altid haft et arbejde eller været under udd.

Livet er ikke let, og slet ikke som barn. Man skal have hjælp for at lande på den rigtige sti i livet, og normal har man sine forældre til det. Hvis man ikke har dem, er det vigtig at de socialemyndigheder, sørger for at man får den hjælp, som behøves til at et barn føler, lever, er glad, sund, og føler sig velkommen.

Hvis jeg lige kan få lov til at sige tak til alle de mennesker som den dag har været med til at jeg føler, lever, er glad, sund og føler mig velkommen i verden. Tak til mine plejefamilien. Tak til Inge og Bente, mine skolelærer. Tak til den lyttende sundhedsplejeske. Tak for den 4. sagsbehandler, som lyttede til mig, og ikke til hvor meget det ville koste. Tak til dem der betaler deres skat, og dermed til den hjælp jeg fik. Og tak.... til mange mange andre mennesker.

Det her var slet ikke meningen skulle havde været så lang, Men lige pludselig så komme det bare fra hjertet.

Jeg håber virkelig at man finder den rigtige løsning til denne pige. Jeg håber ikke at hun bliver mærket af det. Jeg håber virkelig at hun får et godt liv og kan tænke tilbage på samme måde som jeg kan idag.

Aeileeng

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 17:03
Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 20:43
Hvor er det dog dejligt at der åbenbart kan findes en løsning der tilgodeser pigen. At grunden så er, at de nye adoptivforældre er sprunget fra, er måske ikke optimalt i det brede spektrum, men lige her og nu er det hvad der skulle til.
Nu skal alle interesser så på banen for at sikre at noget tilsvarende ikke sker igen, det må ALDRIG komme så vidt at barnet bliver gidsel ...

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:45
Dato: 30-05-2007 09:42:27 Forfatter: Jesper Jørgensen
Adoptionsnævnet har tidl. opfordret plejeforældrene til at søge om adoption, men familien ville IKKE have plejedatteren

Jeg kan bekræfte at denn information tidligere har været nævnt i TV nyhederne, ihvertfald at familien valgte på daværende tidspunkt ikke at søge om adoption. På denne baggrund har jeg forståelse for at det som adoptionsnævn kan være svært at træffe en afgørelse som 100% varetager pigens tarv.

Jeg håber og går da ud fra at man har sat sig ind i disse aspekter i sagen inden man kommer med fordømmelser a''la:

og sådanne nogen som dem , sidder og skal afgøre hvem der skal have lov til adoptere! jeg er bange for at de har trukket deres kompetencer i en automat... 

Hov, den var vist møntet på mig...

Jeg skal straks gå til bekendelse og erkende mine fejl ( det som adoptionsnævnet ikke kan finde ud af). når det gælder noget med børn så har jeg et meget blødt punkt, det var nok derfor at jeg var lidt hurtig på aftrækkeren og skrev det jeg gjorde. og ja, jeg har læst alt hvad jeg har kunnet finde.. det gør mig ikke bedre end andre

Når det er sagt, så mener jeg fortsat at adoptionsnævnet burde have undersøgt det hele ordentligt, for hvordan kan tilsidesætte alle de positive rapporter / historier om at pigen stortrives hos famillien, for at istedet at fokusere på at de "nok gjorde for det pengenes skyld" ???

og her kommer automaten ind... det er da godt at man har en masse kompetencer... men hvad hjælper det hvis man ikke bruger dem? 

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:49
Dato: 30-05-2007 10:59:24 Forfatter: Lasse Burholt
Dato: 30-05-2007 10:53:46 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 30-05-2007 10:43:48 Forfatter: Lasse Burholt
(...)dybt betænkeligt hvis en plejefamilie udelukkende tænker i økonomi i forhold til et lille barn (...)

Plejeforældrenes økonomiske situation og eventuelle økonomiske motiver er for mig at se ikke et offentligt anliggende.
Igen kan vi ikke kende detaljerne i forældrenes beslutning om tidligere ikke at ønske at adoptere. Vi ved ikke, om motiverne er økonomiske! Nyhedsavisen tror det, men vi kan ikke vide det. Hvem ved om plejemor havde haft et nyligt dødsfald i nærmeste familie og derfor ikke kunne overskue konsekvensen af en adoption på det givne tidspunkt? Livet byder heldigvis på mange flere detaljer, end et slibrigt journalistkorps kan nå et berette om.
mvh Hans

Du har fuldstændig ret, Hans - men din pointe giver jo netop også anledning til debat om hvorvidt underskriftsindsamlinger som denne har sin berettigelse?

MVH

At underskriftsindsamlinger kan hjælpe har vi da set et eksempel på idag...

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:59
Dato: 30-05-2007 10:43:48 Forfatter: Lasse Burholt
Dato: 30-05-2007 09:49:47 Forfatter: Mikkel deMib
At tvinge plejefamilien til, med kort varsel, til at skulle vælge mellem en halvering af famileins indtægt eller barnet er helt ude i skoven. Hvor mange af jer kunne klare en halvering af familieindkomsten med kort varsel? Nej vel, det kræver lidt tid at kompensere for det. Penge er ikke alt, men med en halvering af familieindkomsten vil de fleste sgu stå med nogle alvorlige problemer.

Kræver det TO voksne mennesker på FULDTID for at kigge efter en pige på 6 år (der sikkert går i børnehave fra 08.00-15.00)...?
Jeg har ikke sat mig ind i sagens rette detaljer, men som jeg vidst gav udtryk i min allerførste kommentar på denne tråd, så er der altid to sider af samme sag - og jeg synes da det er dybt betænkeligt hvis en plejefamilie udelukkende tænker i økonomi i forhold til et lille barn - den side af sagen er da langt mere ''grotesk'' end det at adoptionsnævnet har været nødt til at træffe en - selvfølgelig meget trist - beslutning om at fjerne en 6 årig pige som har været hos de samme ''forældre'' i det meste af sit liv - men eftersom det fremgår at plejeforældrene har takket nej til adoption fortæller det mig en hel del om de personer!

De vil hellere malke det offentlige - og bruger en lille pige med en ulykkelig fortid som midlet!

Det er saftsuseme kvalmende!!!

MVH

Jeg kan garantere dig for at langt de fleste plejefamilier (hvis ikke alle) ikke gør det for pengenes skyld, de gør det som oftest af 1000 andre årsager! Din retorik minder mig om de gamle vittigheder om at folk kun fik børn pga. børnechecken! men man kan altså ikke elske børnene for pengenes skyld...

De har osse i den grad vist omverdenen at de elsker deres lille pige højere end paragrafer og et snæversynet nævn

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)