Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Hende!

Side 4 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-05-2007 10:23:17 Forfatter: Mikkel deMib
Nej, problemet her er, at der er nogle embedsmænd som er for stolte til at indrømme fejl, og fastholder forkerte beslutninger på bekostning af pigen - den pige som det er deres pligt at have i fokus i deres beslutninger.

Jeg ville ønske, jeg besad din evne til at vide ting, som ingen har kunnet dokumentere.

Det kan godt være, at det forholder sig som du siger, men det kan også sagtens tænkes, at der fortsat er aspekter i sagen, som ikke er belyst offentligt, og som ikke tåler at komme frem i lyset.

Som jeg husker forvaltningsloven (skønt det er temmelig lang tid siden, jeg har beskæftiget mig med den), må den offentlige myndighed ikke udtale sig offentligt om personsager - heller ikke selvom de involverede parter giver lov til det. Mon ikke det er forældrene selv, der har fremlagt den nævnte psykolograpport (jeg her ikke nærlæst sagen, så det er rent gæt).

Hvis kommunen - eller adoptionsnævnet - ligger inde med belastende oplysnigner om plejeforældrene i denne sag - hvilket formål ville det så tjene at bringe dem frem i lyset. Det ville muligvis tilfredsstille avislæsernes nysgerrighed, men det ville ikke fremme barnets tarv, hvilket skal være myndighedernes vigtigste fokus.

Jeg giver et tænkt - og jeg understreger ET TÆNKT eksempel:

Lad os forestille os, at en plejefarer under begrundet mistanke for seksuelt overgreb på sit plejebarn (det forekommer desværre). Han tilbyder nu at adoptere barnet og får afslag. Afslaget er generelt formuleret med henvisning til barnets tarv osv. og nævner ikke mistanken. Manden går nu til pressen og får held til at få folkestemningen på sin side.
Skal kommunen i det tilfælde meddelel pressen: "Manden er muligvis seksualforbryder, og vi kan derfor ikke betro ham barnet?" - Hvis Ja, hvordan fremmer det så barnets tarv?

Igen - det var et tænkt eksempel - jeg kender ikke til eventuelle celebre detaljer i den givne sag og har intet belæg for at mistænke forældrene for noget som helst. Jeg vil blot anføre, at der fortsat kan være ting i sagen, som af hensyn til barnet ikke tåler dagens lys, men som alligevel kan have afgørende betydning.

Hvis pressen ikke kan dokumentere præcist, hvor i det offentlige system, der er begået fejl eller evt. magtmisbrug, så synes jeg de burde lade sagen ligge her. Måske kunne man forestille sig, at Information eller Weekendavisen belyste sagen med en vinkel om medieskabt massehysteri om et par måneder.

mvh Hans

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 10:50
Lasse - sæt dig ind i sagen før du udtaler dig!

Og det handler ikke kun om økonomi

Familien har fra start af, fået af vide at de ikke skulle regne med at blive godkendt som adoptanter.

Jeg mener der er ret "strenge" vilkår til plejefamilier omkring deres arbejdsliv. Mindst en skal have rigtig tid til barnet og det er i princippet også ok. Jeg er ikke sikker men tror nok at den ene skal gå eller arbejde hjemme

At sige at de malke systemet er fuldkommen ude i hampen - du aner ikke hvilken indsats plejefamilier gør!

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:52
Hvis forældrene bare var ude efter penge, have det letteste være at aflevere pigen og få en ny i pleje. Men det har de ikke gjort. Det har tværtimod haft pigen i fokus. Der sgu ingen penge i at gå under jorden. Lasse, det må du sgu da kunne gennemskue.

Den generelle foragelse over hvordan plejesystemet fungerer i Danmark er ret beset denne sag helt uvedkommende.

Tilbage står, at myndighederne har haft alle mulige gode muligheder for at fortælle hvad det er som de mener berettiger at de ser helt bort fra psykologernes vurdering af hvad der er bedst for pigen. men der er intet kommet ...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:54
Hans, hvis familien var under mistanke om alvorlige overgreb, så skulle kommunen da slet ikke have overvejet at lade pigen blive der, eller lade dem adoptere, men fjernet pigen hurtigst muligt. Men det er jo slet ikke det der er sagen.
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:54
Dato: 30-05-2007 10:43:48 Forfatter: Lasse Burholt
(...)dybt betænkeligt hvis en plejefamilie udelukkende tænker i økonomi i forhold til et lille barn (...)

Plejeforældrenes økonomiske situation og eventuelle økonomiske motiver er for mig at se ikke et offentligt anliggende.
Igen kan vi ikke kende detaljerne i forældrenes beslutning om tidligere ikke at ønske at adoptere. Vi ved ikke, om motiverne er økonomiske! Nyhedsavisen tror det, men vi kan ikke vide det. Hvem ved om plejemor havde haft et nyligt dødsfald i nærmeste familie og derfor ikke kunne overskue konsekvensen af en adoption på det givne tidspunkt? Livet byder heldigvis på mange flere detaljer, end et slibrigt journalistkorps kan nå et berette om.
mvh Hans

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 10:55
Dimitri - Hvor hørte du det eller så det?
Anne Fogel - smykker med mod
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:56
Dato: 30-05-2007 10:50:06 Forfatter: Anne Fogel
Lasse - sæt dig ind i sagen før du udtaler dig!

du aner ikke hvilken indsats plejefamilier gør!

Jeg påpegede netop at jeg IKKE har sat mig ind i detaljer omkring sagen - jeg udtaler mig blot om en min HOLDNING i forhold til de forskellige fakta der er blevet skrevet om i denne tråd - og har været fremme i medierne.

Og, Anne... du kan umuligt fortælle mig at jeg ikke aner hvilken indsats plejefamiliER gør - for det første handler min holdning i denne tråd ikke om plejefamilier generelt - men udelukkende den ene familie. Samtidig har jeg en fortid i en børnehave hvor især "problembørn" var tilknyttet - og ligeledes havde flere af disse børne koblet såvel plejefamilier og aflastningsfamilier på - så du kan tro jeg har set hvilken indsats, enorm indsats eks. plejefamilie gør for børn som ikke er så heldige at have forældre der er i stand til at tage sig af dem.

Så jeg ANER skam!

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:59
Dato: 30-05-2007 10:53:46 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 30-05-2007 10:43:48 Forfatter: Lasse Burholt
(...)dybt betænkeligt hvis en plejefamilie udelukkende tænker i økonomi i forhold til et lille barn (...)

Plejeforældrenes økonomiske situation og eventuelle økonomiske motiver er for mig at se ikke et offentligt anliggende.
Igen kan vi ikke kende detaljerne i forældrenes beslutning om tidligere ikke at ønske at adoptere. Vi ved ikke, om motiverne er økonomiske! Nyhedsavisen tror det, men vi kan ikke vide det. Hvem ved om plejemor havde haft et nyligt dødsfald i nærmeste familie og derfor ikke kunne overskue konsekvensen af en adoption på det givne tidspunkt? Livet byder heldigvis på mange flere detaljer, end et slibrigt journalistkorps kan nå et berette om.
mvh Hans

Du har fuldstændig ret, Hans - men din pointe giver jo netop også anledning til debat om hvorvidt underskriftsindsamlinger som denne har sin berettigelse?

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:01
Dato: 30-05-2007 10:53:35 Forfatter: Mikkel deMib Hans, hvis familien var under mistanke om alvorlige overgreb, så skulle kommunen da slet ikke have overvejet at lade pigen blive der, eller lade dem adoptere, men fjernet pigen hurtigst muligt. Men det er jo slet ikke det der er sagen.

Jeg skrev TÆNKT eksempel.
Din holdningen er meget interessant. En mistanke om seksuelt overgreb kan f.eks. komme fra en nabo, som melder én eller flere situationer ind til kommunens socialkontor.
Skal et barn fjernes blot på mistanke om seksuelt overgreb?
Skal en adoption bevilges, hvis der er mistanke om seksuelt overgreb?

Der kan være ca. 10 milliarder andre forhold, som heller ikke fremmer pigens tarv, hvis de kommer frem. Hvis de offentlige myndigheder tilbageholder oplysnigner for pressen af hensyn til pigen, synes jeg egentlig, at myndighederne er heltene i denne sag.
Men mit hovedbudskab er, at vi ikke kan vide det, og at det derfor forekommer mig latterligt at stille sig skråsikket an.

mvh Hans

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:01
Dato: 30-05-2007 10:54:56
Forfatter: Anne Fogel
Dimitri - Hvor hørte du det eller så det?

TV2 Nyhederne her i morges.

Side 4 ud af 8 (71 indlæg)