Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Hende!

Side 6 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
og husk allesammen

"Når uret bliver til ret, er modstand en pligt"

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:17
Dato: 30-05-2007 23:49:01 Forfatter: Henrik Nielsen

At underskriftsindsamlinger kan hjælpe har vi da set et eksempel på idag...

Det vil jeg egentlig gerne sætte et par spørgsmålstegn ved.
For det første var det ikke underskriftsindsamlingen, der fik adoptionsnævnet til at ændre holdning - det var en udefrakommende omstændighed, nemlig den, at et villigt adoptant-par, som sandsynligvis glædede sig til at give den stakkels forsømte pige et godt og righoldigt liv, valgte at de alligevel ikke ville adoptere under de givne omstændigheder.

Underskriftsindsamlingen skulle vel have til formål at skabe ro omkring pigen. Er den så en succes, når Jyllandsposten beskriver adoptionsnævnets afgørelse med bl.a. disse ord: "Samtidig vurderer nævnet, at det ikke er muligt at finde en ny familie, der vil indgå i et adoptivforhold. Det skyldes den uro, der er skabt omkring pigen.".

Underskriftsindsamlingen havde også til formål at sikre plejeforældrene retten til at adoptere pigen. Dette mål er ikke nået. Plejeforældrene er fortsat plejeforældre - ikke adoptivforældre. Hvis det skal betegnes som en succes, forudsætter det, at man betragter adoptionsnævnets vurdering af sagen som fejlagtig. Adoptionsnævnet består af 10 særdeles kompetente personer (http://www.adoptionsnaevnet.dk/om_adopt/default.htm), som har haft adgang til alle sagens akter, mens underskriftindsamlerne og underskriverne kun har haft adgang til de sagsakter, som har været lagt frem i pressen - altså et udvalg af sagsakter. Hvis man altså forusætter, at 10 veluddannede, erfarne og nøje udvalgte mennesker med adgang til al tilgængelig viden er dårligere til at vurdere sagen end mennesker, som læser om en sag i avisen - så må jeg medgive, at underskriftsindsamlingen har været en succes. Det er så blevet afsløret, at der er 22.000 mennesker, der har mere forstand end landets forstandigste, så nu venter der vel udskiftning på i hvert fald et par af posterne?

Jeg må medgive, at underskriftsindsamlingen muligvis har været medvirkende til, at politikerne nu sætter fokus på lovgivningen på området og sandsynligvis opretter endnu en myndighed som mellemled mellem kommunen og adoptionsnævnet - hvilket forekommer ganske logisk.

Jeg synes fortsat, at underskriftsindsamlingen mest af alt har været et udtryk for massehysteri i en grad, der tangerer min kvalmegrænse.

Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:20
Dato: 31-05-2007 00:01:23 Forfatter: Henrik Nielsen
og husk allesammen

''Når uret bliver til ret, er modstand en pligt''

Nu synes jeg nok, der er forskel på en underskriftsindsamling på nettet og modstandsbevægelsens kamp under 2. verdenskrig, hvor ovenstående citat oprindeligt hører hjemme.
mvh Hans

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 00:50
Det er da fint at du ser det som massehysterisk, hvis det endelig er det, så er der da kommet noget godt ud af det.

Alle har et medansvar for samfundet, det er ikke nok at sætte et kryds hver 4. år

Jeg mener absolut at, der er flere og flere danskere som gerne vil lægge krafter i at gøre vores samfund bedre - det er da positivt. Og det er jo ikke kun en underskriftsindsamling der har været igang, der har været nyhedsindslag, blogs, emails osv. Der har emmet af empati

Men det er selvfølgelig nemt - det er autoriterne der har ret - de er jo eksperter

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:15
Dato: 31-05-2007 00:49:36 Forfatter: Anne Fogel
Men det er selvfølgelig nemt - det er autoriterne der har ret - de er jo eksperter

Bestemt ikke altid.
Det ville være fint, hvis sagen havde skabt en nuanceret debat, men det er ikke tilfældet. Sagen har skabt et stereotypt billede af den stakkels velmenende og undertrykte familie, der kæmper mod den evigt undertrykkende overmagt. Jeg synes faktisk bare, at den lille pige fortjener bedre skæbne end det.
mvh Hans

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 01:23
Dato: 31-05-2007 01:14:47 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 31-05-2007 00:49:36 Forfatter: Anne Fogel

Bestemt ikke altid.
Det ville være fint, hvis sagen havde skabt en nuanceret debat, men det er ikke tilfældet. Sagen har skabt et stereotypt billede af den stakkels velmenende og undertrykte familie, der kæmper mod den evigt undertrykkende overmagt. Jeg synes faktisk bare, at den lille pige fortjener bedre skæbne end det.

mvh Hans

og jeg syntes det er godt at  hun blev hos sin mor og far istedet for at en flok såkaldt "veluddannet" mennesker fik lov til at bryde adoptionsloven og tvangsfjerne hende

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 01:37
Havde du forestillet dig at kommunen selv havde sagt;

Vi har misede og har ikke brugt vores reaktionspligt?

Eller vi har ikke andre grunde end, den biologiske mor vil havde anonym bortadoption, så vi sætter barnets tarv i anden række?

Det ville være lækkert at få det afdækket.

Men det kunne da være fint hvis du havde de samme kritisk briller overfor det autoritære

At plejefamilien nu styrer alle mediers fremstilling - det sgu lidt ude i hampen

At pigen skulle have fortjent en bedre skæbne end et sæt kærlige forældre, der er villige til at gøre stort set alt for at bevare hendes tarv

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 01:51
Dato: 31-05-2007 00:16:57 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 30-05-2007 23:49:01 Forfatter: Henrik Nielsen

At underskriftsindsamlinger kan hjælpe har vi da set et eksempel på idag...

Det vil jeg egentlig gerne sætte et par spørgsmålstegn ved.
For det første var det ikke underskriftsindsamlingen, der fik adoptionsnævnet til at ændre holdning - det var en udefrakommende omstændighed, nemlig den, at et villigt adoptant-par, som sandsynligvis glædede sig til at give den stakkels forsømte pige et godt og righoldigt liv, valgte at de alligevel ikke ville adoptere under de givne omstændigheder.

Underskriftsindsamlingen skulle vel have til formål at skabe ro omkring pigen. Er den så en succes, når Jyllandsposten beskriver adoptionsnævnets afgørelse med bl.a. disse ord: ''Samtidig vurderer nævnet, at det ikke er muligt at finde en ny familie, der vil indgå i et adoptivforhold. Det skyldes den uro, der er skabt omkring pigen.''.

Underskriftsindsamlingen havde også til formål at sikre plejeforældrene retten til at adoptere pigen. Dette mål er ikke nået. Plejeforældrene er fortsat plejeforældre - ikke adoptivforældre. Hvis det skal betegnes som en succes, forudsætter det, at man betragter adoptionsnævnets vurdering af sagen som fejlagtig. Adoptionsnævnet består af 10 særdeles kompetente personer (http://www.adoptionsnaevnet.dk/om_adopt/default.htm), som har haft adgang til alle sagens akter, mens underskriftindsamlerne og underskriverne kun har haft adgang til de sagsakter, som har været lagt frem i pressen - altså et udvalg af sagsakter. Hvis man altså forusætter, at 10 veluddannede, erfarne og nøje udvalgte mennesker med adgang til al tilgængelig viden er dårligere til at vurdere sagen end mennesker, som læser om en sag i avisen - så må jeg medgive, at underskriftsindsamlingen har været en succes. Det er så blevet afsløret, at der er 22.000 mennesker, der har mere forstand end landets forstandigste, så nu venter der vel udskiftning på i hvert fald et par af posterne?

Jeg må medgive, at underskriftsindsamlingen muligvis har været medvirkende til, at politikerne nu sætter fokus på lovgivningen på området og sandsynligvis opretter endnu en myndighed som mellemled mellem kommunen og adoptionsnævnet - hvilket forekommer ganske logisk.

Jeg synes fortsat, at underskriftsindsamlingen mest af alt har været et udtryk for massehysteri i en grad, der tangerer min kvalmegrænse.

Hans

Underskriftindsamlingen havde primært til formål at få stoppet tvangsfjernelsen, i den hensende var den succes, fordi vi fik skabt så meget opmærksomhed omkring, jeg havde dog håbet at nævnet af egen vilje havde sat sagen  i bero og erkendt at der var sået tvivl om deres beslutning, nu er de så "heldige" at de kan sige at der er et par der har trukket sig! haha det er vaskeæge strudseadfærd, offenligt kassetækning af allerværste skuffe, ja, nogen vil endda kalde det for betonkommunisme!

Hans, jeg nægter at tro at du mener seriøst at man kan tage et 6 årigt barn ( og det kan for den sags skyld være hvilket som helst 6 årigt barn) putte det på et børnehjem og fortælle det " imorgen får du en ny mor og far" uden at det får alvorlige og traumastiske konsekvenser.... Pigen er jo ikke omsorgssvigtet jvr. Århus Kommune

Jeg ved godt at nævnet ikke har gjort det for at undertrykke nogen , jeg tror til gengæld at de har taget fejl, og det havde klædt dem at indrømme det. Det burde de være dannet nok til

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:53
Hans, hvis vi kan blive enige om at eksperter hos de kommunale sociale myndigheder og adoptionsnævnet naturligvis godt kan tage fejl i deres vurderinger, hvornår har du så sidst oplevet at sådanne embedsmænd har stået frem og indrømmet det: Ja, jeg to fejl. Jeg vurderede informationerne forkert... Jeg kan altså ikke huske jeg har set det. Tværtimod har jeg set mange stædige embedsmænd som krampagtigt holder fast i forkerte beslutninger, selvom det bliver tydligere og tydligere for alle omkring dem at de faktisk tager fejl. Stædighed, stolthed - kald det hvad du vil, men den slags gavner altså ingen borgere - heller ikke en 6 årig pige.

En af de ting som jeg ser som et stort problem i sager som denne er helt grundlæggende lovgivningen om "frivillig anbringelse" - det burde helt afskaffes. For netop denne "frivillige anbringelse (iøvrigt at bemærke at det ALDRIG er en skid frivilligt for barnet!)  er grundlaget for at massr af børn sendes frem og tilbage i det uendelige mellem meget dårligt fungerende familier og diverse mere eller mindre løse pasningsordninger, plejefamilier, institutioner osv. Frivillig anbringelse er udelukkende opfundet for at tilfredstille forældres "ejerskab" til deres børn - ikke for børnenes skyld.

Men selv indefor lovens rammer, som jeg forstår det, kunne kommunen have skredet ind langt før og tvangsfjernet barnet fra den biologiske mor, hvilket kunne have forhindret at hendes skiftende meninger om hvad der skal ske med det barn som hun stort set aldrig har kunne passe, havde spillet ind på den stakkels piges liv.

Jeg synes der skal meget stærke argumenter til at fjerne en pige fra en familie hvor hun efter alt at dømme har fungeret godt. I hvert fald har ingen påstået det modsatte - ikke engang kommunen selv. Hvis der nu havde været alvorlige forhold som vi ikke kender til, kunne kommunen sagtens have sagt det, uden at sige hvad det måtte være. Det har de haft alle muligheder for.

Jeg husker f.eks. en sag fra en kommune i Københavnsområdet, hvor lige præcis det var tilfældet - det var en sag hvor forældrene var gået ud og brokket sig over det "urimelige" i en forestående tvangsfjernelse. Jeg ved så af omveje, at der faktisk var tale om misbrug af pigen indenfor familiens rammer. Så al mulig grund til den tvangsfjernelse. Det kunne kommunen naturligvis ikke sige, men de sagde dog så meget, at der lå andre "alvorlige" årsager bag deres begrundelse om tvangfjernelse - og så tror jeg faktisk at mange forstod at der nok var en anden side af sagen, end den forældrende havde fortalt. Men i den konkrete sag har kommunen jo netop klart sagt, at grunden til at pigen ikke kunne få lov at blive hos sin "familie" var, at de havde opfattet familiens udmelding om adoptionsspørgsmålet som vaklende (eller hvilket ord de nu lige anvendte) - altså, for mig at se, et spørgsmpl om dårlig kommunikation. En lille piges skæbne skal da for søren ikke afgøres af voksne menneskers manglende evne til at kommunikere ordenligt sammen.

Det er lige præcis her, og på dette tidspunkt i sagen, hvor kommunikationen svigter, at jeg alvorligt savner en "advokat" der har til job udelukkende, at se på pigens interesser. En sådan advokat, hvis denne er god nok, kunne have slået i bordet og tvunget plejeforældre og embedsmænd sammen i en fornyet dialog, med et eneste mål: At sikre den bedste løsning for pigen.
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:13
Dato: 31-05-2007 01:37:23 Forfatter: Anne Fogel
At pigen skulle have fortjent en bedre skæbne end et sæt kærlige forældre, der er villige til at gøre stort set alt for at bevare hendes tarv

Jeg mente faktisk, at pigen har fortjent bedre end at få en tur i mediemøllen.

mvh Hans

Side 6 ud af 8 (71 indlæg)