Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor kører du ikke med cykelhjelm?

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
@ Nikolaj: Er du da ved at overveje at produktudvikle den?

Du må gerne sende en PM/e-mail - måske kan jeg hjælpe. Jeg har tidligere siddet i Dansk Cyklist forbunds forbrugerudvalg, og er i øvrigt selv produktudvikler.....Mht. at den skal være mere trendy, kunne jeg forstille mig at den måske skulle minde mere om en cykelrytterudgave der jo er meget lettere/mere åben i designet...og det bringer mig frem til endnu et punkt på listen:

• Skal være kølende om sommeren (jeg får sommer tider klaustrofobi under hjelmen når temperaturen er over 15°C), så en mere åben hjelm ville være en fordel på dette punkt

• Og varm om vinteren

Og NB: Hvis alle danskere (rundt regnet 5,5 mill.) skulle have en ny offentligt betalt cykelhjelm hver 6. år ville det koste så dan cirka 15 mill. om året for staten (mon ikke de kan produceres/købes til ca. DKK12-15/stk i store styktal): 15kr. x 5,5 mill / 6 år = 15 mill - og dermed er det samfundsmæssigt en god investering/ relativt lille forsikringspræmie per sparet menneskeliv + svært tilskadekommende...Men naturligvis ikke en realistisk løsning. Men det kunne nogle hjelme uddelt til alle nye skolebørn måske være?

Martin
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:12
Hej Martin,

Nej, det er jeg ikke - Jeg er bare super nysgerrig - Men man ved aldrig:-)
Det er bare et spændende område - Der kommer mere og mere fokus på det, og i mit hovede er det kun et spørgsmål om tid, før der bliver noget lovgivning på området. Det lyder måske voldsomt, men det tror jeg:-)

Du har helt ret, den skal ikke være for varm om sommeren. Det husker jeg selv fra min cykelrytter-tid - Det var sindssygt varmt!
Om vinteren er det lige modsat. En nævner at man ikke kan have hue på indenunder - Jamen, så lav dog en hjelm med indbygget hue:-)

Som du selv siger, kan de ikke være vanvittig dyre at fremstille. Det optimale er at få en så god pris for forbrugerne, at de måske kunne købe 2 - En til sommer og en til vinter?

Skal vi brainstorme videre?:-)

Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:07
Hej Nikolaj - 

jeg tror, det er godt, hvis en kvinde svarer på dit glimrende spørgsmå ;-) Vi er nemlig nogle af de mest forfængelige væsner, der bevæger sig rundt i bybilledet, og selv når vi sætter os op på en cykel er vi optagede af, hvordan vi ser ud!

Jeg bruger cykelhjem - faktisk er jeg lidt fanatisk med at bruge den og reklamere for den, for jeg har i min nærmeste omgangskreds oplevet nogle virkelig ubehagelige cykelulykker, hvor det gik ud over folks hoveder: I de bedste tilfælde havde folk ''kun'' men efter uheldene i op til et år efter, i de værste tilfælde forsinkede det dem i deres uddannelsesforløb med op til tre år, fordi de var tvunget til at holde sig i ro og undlade at læse.

Men hvorfor bruger vi så ikke den skide hjelm? For mit eget vedkommende skulle der netop et par alvorlige ulykker til i omgangskredsen, før jeg gav efter for det eneste fornuftige: At købe en hjelm. Efterhånden vænnede jeg mig sågar til at bruge den. Men smart eller lækker, det følte jeg sgu aldrig!!! Og nogle af veninderne fnisede da også en den, når jeg tog den på.

Det gør de ikke længere. For et års tid siden købte jeg nemlig en hjelm, der grangiveligt ligner en skaterhjelm - eller bedre endnu, en scooterhjelm à la dem, vi har set unge smarte italienere køre rundt med, når vi har været på ferie i Rom...Hjelmen er hvid og har også noget okay sejt mønster bag på i guld. (Mærke: Giro, type: Makai - tjek evt. hjemmesiden www.giro.com)

Og hvad er der så sket: Det utænkelige. Siden jeg købte hjelmen er der ikke gået en uge uden at jeg er blevet standset i trafikken af interesserede unge kvinder, der vil vide, hvor jeg dog har købt den smarte hjelm? Altid får jeg den samme historie: Det er så svært at finde en hjelm, der er fed, og hvis man bare kunne finde sådan en, ville man købe den på stedet. Hver gang anbefaler jeg naturligvis den butik, hvor jeg købte den, og efterhånden er jeg da også begyndt at se en del unge kvinder køre rundt med den type hjelm. Men der er selvfølgelig langt igen...

Gennem længere tid har jeg seriøst overvejet, hvad man kunne gøre - der må e eller andet sted være penge i at designe, udvikle og importere flere af den slags hjelme, og tanken om at involvere designere har absolut også strejfet mig. Jeg har tjekket, hvem der importerer Giro-hjelmene i Danmark og overvejer at kontakte firmaet selv. jeg vil tro, at der i hvert fald i de skandinaviske lande, Tyskland og Holland er basis for en stor interesse.

Men altså - som du selv siger, det nytter ikke rigtig med kampagner, med mindre de slår på en eller form for hype eller tjekkethed omkring cykelhjelme. Eneste anden vej er ved at give folk det produkt, de ønsker, og det er en hjelm, der giver dem nogle andre associationer end Poul Nyrup Rasmussen og den dér kampagne med kyllingen og æggeskallen...

Hvis andre har gode ideer er de mere end velkomne til at give lyd fra sig!

Kirstine

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 22:07
Dato: 14-05-2007 23:47:37 Forfatter: Jakob Lind Tolborg
Jeg kunne dog godt tænke mig at se nogle reelle data for forholdet mellem antal stjålne cykler og antal stjålne cykelhjelme... Jeg hænger min cykelhjelm på mit cykelstyr, uanset hvor jeg parkerer – og den bliver på ingen måde fastgjort.

Jeg bliver desværre nødt til at følge op på mit tidligere indlæg i denne gamle tråd. Jeg har netop fået stjålet min cykel, som var parkeret på Ballerup Station natten over. Tyven var desværre ikke så venlig at efterlade min cykelhjelm, og jeg kan derfor konstatere, at der alligevel er en risiko ved at hænge cykelhjelmen løst på cykelstyret.

Mvh. Jakob

Fra KBH Ø
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:01

Jeg bliver desværre nødt til at følge op på mit tidligere indlæg i denne gamle tråd. Jeg har netop fået stjålet min cykel, som var parkeret på Ballerup Station natten over. Tyven var desværre ikke så venlig at efterlade min cykelhjelm, og jeg kan derfor konstatere, at der alligevel er en risiko ved at hænge cykelhjelmen løst på cykelstyret.

Som et lille indspark til denne debat kan jeg fortælle at vi snart på www.cykelhjelm.com vil forhandle små handy wirelåse med kode til at fastlåse cykelhjelme med.

Vi er en nyåbnet butik som har været oppe at køre i små 14 dage nu, og er meget interesserede i at høre hvad folk synes om vores projekt.
Hvad synes i iværksættere om vores site?

Tilmeldt 8. Sep 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 19:45

Godt nok en gammel tråd - men vel stadig vel relevant...

Jeg synes at der i København er sket en kratig stigning i folk der kører med cykelhjelm... Det skyldes vel i høj gra de nye (og lidt mere smarte) cykelhjelme, som f.eks. skater-hjelmene...

Personligt har jeg netop invisteret i en hjelm, som I kan se på denne side; www.yakkay.com. Det er ikke den billigste løsning, men konceptet er genialt...

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)