|
Hej alle, Jeg havde lige en debat med mine forældre en dag - Min fader var netop faldet på sin cykel, og lillemor arbejder på en skadestue. Begge var derfor enige om, at det simpelthen var sindsygt dumt at køre UDEN cykelhjelm - De kører begge en del på cykel, UDEN hjelm. Der har da været lidt fokus på det, nogle kampagner osv. - Det ER farligt at cykle uden hjelm. Når man kigger herinde hvor jeg bor, fx på Nørrebrogade - Der er så mange cykler, det går ofte stærkt - lige ved siden af vejen - Selvfølgelig på asfalt:-) Man kan jo kun tænke sig til, de uheld der må ske! Men som tidligere cykelrytter i klub og med licens, ved jeg, at mange synes at hjelme er rigtig ufedt! - Som ung bliver man jo kigget efter, hvis man har hjelm på!! Det var ikke noget problem i klubben, det var jo lidt sejt med en racerhjelm. Men hvad skal man gøre for at få flere til at køre med hjelm? En holdningsændring hos befolkningen ville være det bedste - Det tager tid! Men hvad skal der til for at DU vil køre med cykelhjelm? Lad os sige du ikke lige oplever noget styrt el.lign. - Hvordan skal hjelmen se ud, hvad skal den koste osv. før det simpelthen er for dumt at lade være? |
Helt ærligt, så tror jeg aldrig det bliver et hit at køre med cykelhjelm. Dog kunne det måske blive moderne hvis nogle kendte mærker indenfor mode og design, designede nogle. Forestil dig D&G hjelmen eller Gucci-hjelmen? hehe
Bliv gratis medlem