Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opsætning af fragtpriser!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har en webshop som efterhånden er ved at være 1 1/2 år. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre med proto og fragt.

Min omsætning er endnu ikke så stor, at jeg kan sende fragtfrit til kunden, derfor må kunde stadig betale for fragten ved bestillign af ordre under 1000 kr.
Men Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg sætter min fragt bedst op. Jeg har til nu, sat min fragtpris efter hvor meget kunden bestiller for, og har følgende betingelser for min shop:

Fragtomkostning er som følgende:

Ved køb for under 199 kr. = 30 kr.
Ved køb for 200 - 999 kr. = 80 kr.
Ved køb for over 1000 kr. = Fri fragt

Der er mange af mine produkter som jeg ville kunne sende som brev, også produkter som ligger i segmentet 200 - 999 kr. men ved at sende dem som brev, vil jeg/kunden selvfølgelige ikke have mulighed for at følge ordren via T&T.

Problemet er bare, at at jeg også har produkter som koster under 199,- men som IKKE kan sendes som brev, da de er meget skrøbelige. 

Men det helt store problem er, at jeg kan se at jeg taber end del kunder, når de i kurv får oplyst fragten.

Så mit spørgsmål til jer går på:

Hvordan skal jeg sætte min fragtpris; efter værdien af produktet, efter vægten eller noget helt tredje?

Hvad har I bedst praktisk med?

Jeg håber I forstå mit spørgsmål!

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 00:27

Jeg ville hvertfald smutte som kunde, hvis jeg pludselig skulle betale mere i fragt ved at købe mere.

Kan købe en vare til 150 kroner - så er fragten 30 kroner. Så lægger jeg en vare i til 60 kroner, så det i alt bliver 210 kroner - så er fragten 80 kroner. Og så er jeg væk som kunde.

Personligt ville jeg finde en fast fragt fra 0-999 - måske 65 kroner. Så vil du vinde lidt på nogle ordre, og tabe lidt på andre ordre.

Men det kommer jo også meget an på hvilken produkter du sælger.

Tilmeldt 18. Jan 11
Skrevet kl. 09:11

Hej Anders,

Når du sætter den på den måde, kan jeg jo godt se at jeg har et problem her Smile

Dit forslag med en fast pris på fragten for køb mellem 0-999 kr er nok den rigtige vej at gå. Men vil man så kunne forsvarer at sende nogle produkter som brev til f.eks. 8 kr. når nu kunden har betalt 65 kr.?

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 09:29

Du skal mere vægte det fra dit syns punkt. Hvor får du den mest effektive og smidige drift?

Min erfaring er at gøre det så simpelt som muligt. Ja du vil miste lidt kunder (dem der synes det er for dyrt). Men hvis alternativet for at holde på alle kunder bliver at du skal have: Post danmark pakker, breve, GLS etc som leveringsmulighed, så ryger ideen.

Samtidig hvis du sender alt som pakker, så får du en større volumen, som måske med tiden gør at du får nogle bedre priser fra postdanmark.

Det er jo sælge merværdien til kunden: Alle vores pakker sendes forsikret, samt med Track & trace nummer, så du altid kan se hvor langt den er kommet.

Men som sagt det afhænger også af produkt samen sætningen - hvis du sender mange lette pakker, så koster en 1 kg pakke (hvis du har en aftale) ikke mange kroner at sende.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 09:43

Jeg som kunde plejer at kikke på hvem webshops benytter som transportør.

F.eks GLS levere IKKE ud til private mere men nærmeste pakkeshop. Post danmark leverer gerne ud til private for en lette som af 80kr op til 5 kg. DPD levere heller ikke til private mere. De er blevet sådanne at de faktisk afviser pakker til private.

Jo det er svært, og vælge hvem og hvordan man skal gøre det som webshopejer.

Jeg sidder selv med dette problem, med hvem hvad og hvilke priser.

Nu er jeg så heldig at jeg faktisk har fået en "privat" transportør til mine pakker. til fornuftig pris. der faktisk leverer ud til private, jeg ved at denne transportør arbejder på at lave en løsning til webshopejere. Men den er ikke udarbejdet inu så vil ikke sidde og fortælle så meget om det.

Det vil jo bare sætte min private transport i et dårligt lys.

Hilsen

Fru. Hansen

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 09:49

Sender du med porto eller som pakker?

Hvis du ved du giver x antal kr for at sende en pakke f.eks. 67 kr uden omdeling.

Så kan du sige 29 - 39 - 49 kr for at sende. Så er du også "forsikret"...

Så kan du jo bare modregne det resterende med din avance..

Nu ved jeg ikk ehvad gennemsnits ordren er på dit site, men lav f.eks. fri fragt ved 750 ( hvis du avance kan klare det ) ..

Man skal aaaaltid tænke på at tjene penge, hvis du ikke gør, så lad være med de forbandede lave priser. Måske konkurrenten har lidt lavere pris end dig, men måske hans avance så også er det mindre?

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:59

Hej Aminoer Hvis I mener fragtpriserne er en stor mundfuld.

Så send mig en besked med hvor mange pakker i sender årligt og vægtklasserne på dem.

Så skal i få et godt tilbud med eller uden omdeling.

Mvh

Rene

Tilmeldt 18. Jan 11
Skrevet kl. 15:57

Tak for input.

Jeg må sætte mig ned og få regnet på, hvad der bedst kan betale sig. Det kan jo være det faktisk vil give god mening at sende fragtfrit.

Og til Rene, jeg sender dig nok en mail, så kan vi se på mulighederne.

/Thomas

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 16:12

Thomas:
Jeg må sætte mig ned og få regnet på, hvad der bedst kan betale sig. Det kan jo være det faktisk vil give god mening at sende fragtfrit.

Som kunde er fragtpris et meget ømt punkt  og fylder psykologisk meget, kunsten er at finde the sweetspot for din butik.
Med 1½ år burde du have nok data til at kunne lave et regneark der vil give der overblik over hvad der er typisk ordrebeløb og indhold af bestillinger

I min webshop for Jivana med økologisk kosmetik og makeup vil pris for fragt afhænge en del af hvad der købes, en shampoo vejer f.eks. meget mere end en læbestift - jeg valgte så tidligt (et kvalificeret gæt) at satse på makeup ville udgøre en pæn del af ordrene og tilbyder derfor fragtfri forsendelse allerede fra kr 350 .
Det virker, der er helt klart en del eyeliner/læbestift/lipgloss/mascara der bliver tilføjet bestilling for at passere kr. 350 så fragt bliver gratis

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:29

Hej Thomas

Du er meget velkommen.

Vi har en løsning der er tilpasset til webshops. Har du mange pakker kan den integreres i din shop, så du slipper for at skrive alle oplysninger om afsender, meen kan trække dem fra dit økonomisystem eller webshop direkte.

mvh

René

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)