Mig bekendt både kan og vil GLS gerne levere til privatadresser |
Mon ikke alle er enige om, at fragt pris pr. forsendelse er en total barriere for internet handel. Der er mange webshops og vi har en lang række leverandører af fragt - herunder Post Danmark og GLS. Alle vil lave forretning på begge sider. Såvel Post Danmark samt GLS har fordele og ulemper i leveringen. Ses på listepriser hos Post Danmark vinder GLS, men omvendt er der åbnet mulighed for forhandlinger hos Post Danmark på prisen, Post Danmark tilbyder også både levering hjemme og på et af deres omdelingscentre, så dermed står de lige. Men pakke fragt priser er fortsat for høj uanset hvem der leverer ydelsen.
Derfor er der ingen anden mulighed for dig end to ting:
1) at se på din avance på dine produkter samtidig med konstant forhandling og pres på fragt leverandører uanset hvad du får tilbudt af fragt pris og uanset hvem de er. Husk dog, at fragt prisen alene giver dig ikke succes - leveringssikkerheden og hastighed er især vigtig på den lange bane.
2) Prøv samtidg at forcaste hvad evt. ekstra nedsættelse af fragt vil betyde for dit salg. Giver det flere ordrer og hvad er omsætningen pr. ordre. Hvad er den ekstra avance ved de ekstra ordrer hvis du sænker fragten. Vi kan diskutere og gætte herfra og til evigheden, men det er det faktiske salgstal ved ændringer der tæller og det afhænger i sidste ende helt og aldeles af, hvilket produkt du sælger fra din side.
Jeg selv har ingen mening om Post Danmark eller andre fragt leverandører - de leverer en ydelse. Jeg har blot interesse i, at den ydelse de leverer sikrer et så lavt omkostningsniveau pr. forsendelse som muligt set i forhold til deres leveringssikkerhed.