Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opsætning af fragtpriser!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt både kan og vil GLS gerne levere til privatadresser
Det er afsender der vælger om/at det skal være via en pakkeshop og som altid er der prisen til forskel.
For endelig afklaring kontakter jeg lige vores konsulent hos GLS i morgen og får deres holdning (og prisforskellen) oplyst.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 20:49

Mon ikke alle er enige om, at fragt pris pr. forsendelse er en total barriere for internet handel. Der er mange webshops og vi har en lang række leverandører af fragt - herunder Post Danmark og GLS. Alle vil lave forretning på begge sider. Såvel Post Danmark samt GLS har fordele og ulemper i leveringen. Ses på listepriser hos Post Danmark vinder GLS, men omvendt er der åbnet mulighed for forhandlinger hos Post Danmark på prisen, Post Danmark tilbyder også både levering hjemme og på et af deres omdelingscentre, så dermed står de lige. Men pakke fragt priser er fortsat for høj uanset hvem der leverer ydelsen.  

Derfor er der ingen anden mulighed for dig end to ting:

1) at se på din avance på dine produkter samtidig med  konstant forhandling og pres på fragt leverandører uanset hvad du får tilbudt af fragt pris og uanset hvem de er. Husk dog, at fragt prisen alene giver dig ikke succes - leveringssikkerheden og hastighed er især vigtig på den lange bane. 

2) Prøv samtidg at forcaste hvad evt. ekstra nedsættelse af fragt vil betyde for dit salg. Giver det flere ordrer og hvad er omsætningen pr. ordre. Hvad er den ekstra avance ved de ekstra ordrer hvis du sænker fragten. Vi kan diskutere og gætte herfra og til evigheden, men det er det faktiske salgstal ved ændringer der tæller og det afhænger i sidste ende helt og aldeles af, hvilket produkt du sælger fra din side.

Jeg selv har ingen mening om Post Danmark eller andre fragt leverandører - de leverer en ydelse. Jeg har blot interesse i, at den ydelse de leverer sikrer et så lavt omkostningsniveau pr. forsendelse som muligt set i forhold til deres leveringssikkerhed.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 08:08

Selvfølglig skræmer prisen mange.

Kan sige for et par dage siden læst jeg en artikel i erhvervsbladet, lige om priser og danske webshops.

EUvækst råd udtaler: Danske webshop ejere har et vækst problem, Dette skyldtes at de transportører der er på det danske marked har for høje priser og der er ingen konkurrance på området.

Kokurrancen mangler fordi hvis man kikker på transportørerne på det danske marked, står så de samme hovedaktionærer bag. Derfor er der ikke nogen konkurrance på området. Priser er meget samlignlige og servicen er også. Hvis de danske webshop ejere skal havde mere vækst skal der størrer konkurrance på det danske transport marked.

Udfra dette kan jeg jo se at EU vækstråd faktisk allerede har draget konklution ud fra at danske pakketrasnportører ejes af de samme selvskaber.

Nu skal jeg ikke spille klog hvem der ejer hvad, Men ved at Postdanmark, DPD, Budstikken ejes af Postnorden. Dette selskab er jo norske postvæsen, Postdanmark og Svenske post. Hvem der ejer GLS er jeg meget usikker på.

Hr.Hansen

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 09:07

Kim Thranborg:
Mig bekendt både kan og vil GLS gerne levere til privatadresser
Det er afsender der vælger om/at det skal være via en pakkeshop og som altid er der prisen til forskel.
For endelig afklaring kontakter jeg lige vores konsulent hos GLS i morgen og får deres holdning (og prisforskellen) oplyst.

Hej Kim.

GLS leverer kun undtagelsesvis til private. Det vil sige, hvis kunden f.eks bor langt fra en pakkeshop.

Som udgangspunkt er din kontrakt og dine priser baseret på forsendelser til pakkeshops. Jeg har selv forsøgt at få en aftale, der tillader forsendelser til privatadresser, men fik oplyst at det ikke kan lade sig gøre - uanset hvor mange forsendelser man har.

/Miriam

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)