|
Alle os der arbejder for os selv bliver jo mødt med forslag om, opfordringer til og gode grunde til, hvorfor man bør melde sig ind i A-kasse for selvstændige. Nu er det bare sådan, at den i grunden ikke er så meget værd den dag, du står "arbejdsløs", som følge af en periode hvor der måske ikke kommer hverken kunder eller kugler i kassen; du kan nemlig først få a-kasse udbetaling i det øjeblik, du helt har lukket dit firma ned; opsagt/slettet dit SE nummer - og så videre. |
A-kasse for selvstændige overflødig
- 1
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
Men tilgengæld kan du, hvis du melder dig ind i DANA for eksempel, få støtte til barsel og videre uddannelse. Men hvis man nu ikke regner med at skulle have børn og er så overuddannet (eller ikke har behov herfor) at man aldrig kunne finde på lige at tage nogle kurser eller lignende. Så er det regulært spild af penge at melde sig ind i en A-kasse. Peder |
|
|
|
Sådan at man kun får understøttelse, hvis man opfylder betingelserne ? Men det er nok rigtigt at begge former for a-kasser er overflødige for de fleste, og derfor en dårlig investering, da der er mangel på arbejdskraft efter manges mening. Jeg tror bare at de ledige, der har fået masser af afslag på jobansøgninger samtidig med at de jages rundt i mere eller mindre formålsløse systemer, ikke er så overbeviste om, at der er mangel på arbejdskraft ![]() Henning |
|
Nej, slet ikke. For en ansat er enten ansat, eller ikke ansat.- Det er meget enkelt at opfylde kravene til at få forsikringen udbetalt. Helt anderledes, og langt mere kompliceret, forholder det sig når selvstændige skal dokumentere ophøret - det totale ophør og afvikling, af deres virksomhed. Og ofte kan en sådan fuld afvikling først komme på plads flere måneder efter man i praksis lukker og derfor har brug for forsikringen. |
|
Jeg har forladt A-kasserne for længe siden. Netop ud fra devisen at man skal lukke virksomheden helt ned for at få understøttelse, og det har jeg godt nok svært ved at se mig selv gøre. Så er der nogen der nævner støtte til barsel, tja... problemet er vist mere at få tid til barsel som selvstændig, det bliver vel typisk noget med at arbejde mellem bleskift og bøvser :) Jeg sparer hellere selv op til lidt barsel og supplere med lidt arbejde når barnet sover - så hænger det også sammen :) |
Det må jeg så konstatere at du ikke har forstået rigtigt. Da min kone fødte vores søn for godt 1½ år siden kunne vi, på tros af utallige timer og dages kæømpen med de forskellige myndigheder ikke få EN KRONE i barsel - ikke en dag betalt! Jeg måtte selv betale 100% for min kones barsel. |
Bliv gratis medlem