Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(MLM eller Network marketing) hvilket firma er bedst?

Side 4 ud af 9 (84 indlæg)
Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

@Allan - Tak for nogle gode argumenter, og ja, det er det jeg mener med at hvis man ikke køber noget hver måned, så ryger man ud/mister sin rerttighed til provision...og ofte har jeg set at så overtager ens upline ens klienter/downline...og alt hvad man har arbejdet for er spildt, blot fordi man ikke lige har købt det nødvendige kvantum af produkter i en måned...

Jeg føler også at de fleste MLM forretninger har et "startgebyr" man skal betale for overhovedet at "få lov" til at forhandle deres produkter...OK, det er rimeligt nok at man køber en startpakke og lærer produkterne at kende...rimeligt nok...men at de så også forlanger at man skal blive ved med selv at købe og bruge produkterne...det er jeg ikke så vild med...men forstår godt at "man er sin egen bedste kunde"...men det behøver man faktisk ikke at være for at kunne blive en supergod forhandler...

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Olsen:

@Martin - At være sin egen bedste kunde så man kan anbefale det man sælger lyder fint, og det er jeg som sådan enig med dig i. Det jeg ikke bryder mig om er, at hvis man som de fleste MLM firmaer kræver at man køber et vist antal produkter hver måned, for at man kvalificerer sig...og hvis man ikke gør, så mister man sine procenter...men jeg kan godt se de også fra firmaets side...de vil jo tjene penge...det samme vil jeg...men jeg stejler bare når jeg SKAL købe for at kvalificere mig...men OK, ja, uden selv at bruge produktet er det sværere at anbefale det til andre, uden måske at få en dårlig smag i munden, det kan vi godt blive enige om... ;-)

Jeg tror mange har det på samme måde som jeg og derfor fravælger de MLM som en levevej.

Men man kan altså godt være en god sælger/formidler uden at behøve bruge produktet selv, for så længe man dækker et behov og sælger sig selv, så skal køberne og forhandlerne nok melde sig...det er ihvertfald min filosofi. Jeg kan godt sælge tips, lotto og skrabelodder uden selv at spille, kan jeg ikke?

Jeg kan også sælge mensturationsbind og frækt lingeri uden selv at bruge det ;-)

Jeg kan også eje en pølsevogn uden selv at leve af pølser hver dag ;-)

Men jeg må indrømme jeg er enig med dig i at bruger man selv produkterne så kan man lettere anbefale dem...så må jeg jo finde et MLM firma hvor jeg selv bruger produkterne eller finde et firma hvor man ikke kræver et minimumskøb hver måned...men det er nok svært for ikke at sige umuligt, fordi MLM netop bygger på residual inkomst, som man får udbetalt såfremt man kvalificerer sig til sin kommission.

Juicen jeg omtalte fandt min ven meget interessant fordi pengene var gode....men han kunne ikke selv lide det, men det kunne hans kunder derimod...og det var dem han tjente penge på...modsat mange er Jer MLM'er herinde, så drev min ven din shop udelukkende via nettet og havde så blot en hjemmeside med nogle gode tilbud, han talte aldrig med sine kunder, alt var online....så han behøvede ikke "lyve" for sine kunder for at lokke dem ind...de kom bare og købte eller meldte sig som forhandlere...uden yderligere dikkedarer....men min vens juice hobede sig op og han gav det meste væk eller solgte det på Ebay...men det er jo en dårlig løsning, det kan vi godt blive enige om ;-)

Ahh....at firmaerne skulle gøre det for at tjene penge, er jeg ikke enig i. Og dine sammenligner med pølser syntes jeg er helt ude i skoven. Hvad er det du vil med din MLM? Som jeg siger, så mener jeg ikke du kan arbejde med produkter som du SELV køber andetsteds...Jeg tror ikke mange har det på samme måde som dig, men skal vi ikke holde gætterierne ude herfra.

Modsat mange af os MLMere...hvordan skal det forstås?

Men når du du ikke mener at den personlige anbefaling er så vigtig, hvad er det så du mener gør MLM stærkt, udover residual indkomsten?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

odogl:
Jeg søger et MLM Firma.

Men jeg ved ikke hvilket firma jeg skal tage.

Er du rigtig smart, så ringer du til mig og stiller samme spørgsmål ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåee odogl,

Hvad synes du om alle de svar du har fået - det er nok på tide, at melde ud hvem du egentlig er og hvad du mener om alle de her svar?  Wink

Eller deltager du allerede i tråden måske:-))

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:
Hvad synes du om alle de svar du har fået

Lige et spørgsmål uden for debattens sammenhæng... Har du en slæde hvor der står JOMA med store bogstaver henover "bagenden" af bilen? Synes jeg på parkeringspladsen i Kastrup ud af øjenkrogen spottede en bil der stod JOMA bagpå?

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Vi har jo mange køretøjer - Så du hvilket nr. vognen havde? - Jeg kan ikke huske om vi har JOMA på dem alle, men det er muligt det har været en af os!  Wink

mvh

john sommer  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 04:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Ahh....at firmaerne skulle gøre det for at tjene penge, er jeg ikke enig i. Og dine sammenligner med pølser syntes jeg er helt ude i skoven. Hvad er det du vil med din MLM? Som jeg siger, så mener jeg ikke du kan arbejde med produkter som du SELV køber andetsteds...Jeg tror ikke mange har det på samme måde som dig, men skal vi ikke holde gætterierne ude herfra.

Modsat mange af os MLMere...hvordan skal det forstås?

Men når du du ikke mener at den personlige anbefaling er så vigtig, hvad er det så du mener gør MLM stærkt, udover residual indkomsten?

Øøøhhh ... Hvis MLM firmaerne ikke gør det for at tjene penge, hvorfor skulle de så ellers gøre det???

De tjener da mindst 50% af deres avance på alle salg, idet jeg ikke går ud fra de betaler mere end højst 50% af deres avance tilbage til forhandlerne i provision...så firmaerne tjener da temmeligt godt på at "tvinge" deres forhandlere til selv at storforbruge deres produkter!

Sammenligningen med pølser var mest for at bøje det i neon ;-) Hvis jeg ejer en pølsebar kan jeg vel godt sælge Gøl, fordi det er der jeg får den bedste pris og den bedste fortjeneste, men jeg foretrækker selv at spise Steff Houlberg, fordi de smager bedre...men det ville koste mig for mange gode penge at forhandle, så istedet forhandler jeg Gøl.

Vi bliver nok aldrig 100% enige om dette, og det er helt fint, verden ville være alt for kedelig hvis man var enige om alt.

Der hvor jeg tror mange går forkert i byen er at de mener man SKAL kunne lide og anbefale på det varmeste de produkter man tilbyder...MEN...det er jo ikke alle der har DIN smag...så hvis du kun tilbyder produkter du selv synes er gode og bruger, så mister du måske 70 til 80% af dit kundegrundlag FORDI folk ikke har samme smag som dig! Her taler jeg naturligvis om forbrugsvarer.

Derfor er jeg mest interesseret i HVAD der kan tjene penge ind til mig på MLM, og er stort set ligeglad med hvilket produkt vi taler om, så længe der er et marked for det og det giver penge! Business is business!

Jeg er hverken creme eller juice freak, men er der penge i det så ville jeg med glæde arbejde r**** ud af bukserne for at blive Danmarks nye creme-konge ;-) Er der ingen penge i det så er jeg ikke interesseret!

Problemet med forbrugsvarer indenfor MLM er at de er forholdsvis dyre at producere, der skal betales for produktion, lagerplads og forsendelse osv. Derfor kan man som forhandler ikke forvente at få mere end måske 20% af produktets salgspris i provision ved salg.

Så det jeg søger i MLM skulle være et IT produkt/software eller tilsvarende som nemt og bekvemt kan downloades eller sendes via email/link ... et produkt hvor man kan tjene op mod 75% af salgsprisen i provision, og således få en både større og hurtigere profit!

Men det er måske ønsketænkning??

"Modsat mange af Jer MLM'er herinde på Amino"...så laver min ven ikke opsøgende salg, indkalder ikke til møder, taler ikke med klienter i telefonen .... han klarer alt via sin hjemmeside og sin email!

Det skrev jeg fordi jeg kan se at mange MLM'ere herinde bruger meget tid på at mødes med folk og tale med dem face to face eller i telefonen...

Dette er heller ikke min kop te, jeg vil gøre som min ven og køre det hele fra min PC uden at skulle rende land og rige rundt for at møde potentielle forhandlere eller ringe rundt til ens kontakter i tide og utide for at få dem "med på vognen"...det orker jeg simpelthen ikke!

Håber det giver dig et indblik i hvilken type MLM forretning jeg er interesseret i ;-)

 

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 04:46
Hvor mange stjerner giver du? :

He he...egentligt mærkeligt at trådstarter stiller dette spsm i sin 2. tråd på Amino...og så hører man intet fra ham??? Big Smile

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Olsen:

Øøøhhh ... Hvis MLM firmaerne ikke gør det for at tjene penge, hvorfor skulle de så ellers gøre det???

De tjener da mindst 50% af deres avance på alle salg, idet jeg ikke går ud fra de betaler mere end højst 50% af deres avance tilbage til forhandlerne i provision...så firmaerne tjener da temmeligt godt på at "tvinge" deres forhandlere til selv at storforbruge deres produkter!

Sammenligningen med pølser var mest for at bøje det i neon ;-) Hvis jeg ejer en pølsebar kan jeg vel godt sælge Gøl, fordi det er der jeg får den bedste pris og den bedste fortjeneste, men jeg foretrækker selv at spise Steff Houlberg, fordi de smager bedre...men det ville koste mig for mange gode penge at forhandle, så istedet forhandler jeg Gøl.

Vi bliver nok aldrig 100% enige om dette, og det er helt fint, verden ville være alt for kedelig hvis man var enige om alt.

Der hvor jeg tror mange går forkert i byen er at de mener man SKAL kunne lide og anbefale på det varmeste de produkter man tilbyder...MEN...det er jo ikke alle der har DIN smag...så hvis du kun tilbyder produkter du selv synes er gode og bruger, så mister du måske 70 til 80% af dit kundegrundlag FORDI folk ikke har samme smag som dig! Her taler jeg naturligvis om forbrugsvarer.

Derfor er jeg mest interesseret i HVAD der kan tjene penge ind til mig på MLM, og er stort set ligeglad med hvilket produkt vi taler om, så længe der er et marked for det og det giver penge! Business is business!

Jeg er hverken creme eller juice freak, men er der penge i det så ville jeg med glæde arbejde r**** ud af bukserne for at blive Danmarks nye creme-konge ;-) Er der ingen penge i det så er jeg ikke interesseret!

Problemet med forbrugsvarer indenfor MLM er at de er forholdsvis dyre at producere, der skal betales for produktion, lagerplads og forsendelse osv. Derfor kan man som forhandler ikke forvente at få mere end måske 20% af produktets salgspris i provision ved salg.

Så det jeg søger i MLM skulle være et IT produkt/software eller tilsvarende som nemt og bekvemt kan downloades eller sendes via email/link ... et produkt hvor man kan tjene op mod 75% af salgsprisen i provision, og således få en både større og hurtigere profit!

Men det er måske ønsketænkning??

"Modsat mange af Jer MLM'er herinde på Amino"...så laver min ven ikke opsøgende salg, indkalder ikke til møder, taler ikke med klienter i telefonen .... han klarer alt via sin hjemmeside og sin email!

Det skrev jeg fordi jeg kan se at mange MLM'ere herinde bruger meget tid på at mødes med folk og tale med dem face to face eller i telefonen...

Dette er heller ikke min kop te, jeg vil gøre som min ven og køre det hele fra min PC uden at skulle rende land og rige rundt for at møde potentielle forhandlere eller ringe rundt til ens kontakter i tide og utide for at få dem "med på vognen"...det orker jeg simpelthen ikke!

Håber det giver dig et indblik i hvilken type MLM forretning jeg er interesseret i ;-)

Jeg er helt på linie med Allan omkring det at tvinge, så lad os bare stoppe den her. Din neon forklaring holder ikke en meter i min verden.

ALLE firmaer skal tjene penge, så er da forundret over din påstand om at firmaerne gør det for at tvinge folk.

Aner ikke om dit it MLM er ønsketænkning. Det giver mig et indblik i hvordan du gerne vil have din MLM forretning. En kæmpe procent, intet arbejde, internettet gør det hele, du behøver ikke stå inde for noget som helst...

Men du har da helt ret, mange MLM'ere mødes face to face eller på telefonen, men det er også fordi mange ser MLM som personlig anbefaling, tillid og troværdighed. Jeg må tilstå at jeg slet ikke kan se hvordan du vil få leads og kunder hvis du blot sidder på din pc og markedsføre noget du ikke har ekspertise i. Det lyder for mig som et rent salgs arbejde.

Du må vel bare finde en software eller lign som alle vil have undtagen dig selv ;) og som indeholder abonnementsløsning.

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Jeg er helt på linie med Allan omkring det at tvinge, så lad os bare stoppe den her. Din neon forklaring holder ikke en meter i min verden.

ALLE firmaer skal tjene penge, så er da forundret over din påstand om at firmaerne gør det for at tvinge folk.

Aner ikke om dit it MLM er ønsketænkning. Det giver mig et indblik i hvordan du gerne vil have din MLM forretning. En kæmpe procent, intet arbejde, internettet gør det hele, du behøver ikke stå inde for noget som helst...

Men du har da helt ret, mange MLM'ere mødes face to face eller på telefonen, men det er også fordi mange ser MLM som personlig anbefaling, tillid og troværdighed. Jeg må tilstå at jeg slet ikke kan se hvordan du vil få leads og kunder hvis du blot sidder på din pc og markedsføre noget du ikke har ekspertise i. Det lyder for mig som et rent salgs arbejde.

Du må vel bare finde en software eller lign som alle vil have undtagen dig selv ;) og som indeholder abonnementsløsning.

Fint, Martin, vi stopper "tvangen" her, no problem ;-)

At min Neon/pølseforklaring ikke når ind til dig er også OK...troede ellers at det illustrerede at man godt kan forhandle produkter som man ikke selv behøver synes er det bedste hvis bare ens kunder synes det er godt... men sådan er vi jo forskellige... Hvis 15% af mine kunder har min smag og synes som jeg, at Steff Houlberg er de bedste pølser, men at 50% synes at Gøl er det bedste, så mener jeg at jeg som forretningsmand ville være direkte dum ikke at forhandle Gøl, men stædigt holde fast ved Steff Houlberg bare fordi JEG synes det er bedst ;-)

Naturligvis skal alle firmaerne tjene penge...og det er da klart i mine øjne at de tjener flere penge ved at have forhandlere på "auto ship" som hver måned køber for f.eks. 500 kr mod at blive kvalificeret til at modtage provision af deres salg...uden disse "Auto ship" ville de fleste MLM firmaer slet ikke eksistere!

Hvis du synes 75% er en "kæmpe procent" så tror jeg du arbejder i det forkerte MLM firma ;-)

Hvem har nævnt "intet arbejde"?? Min ven arbejder fuld tid med hans juice...men han gør det effektivt uden at lave "opsøgende" arbejde.

Hvad er der galt med at "internettet gør det hele"? Vi lever da i IT alderen så hvorfor bøvle med at drøne rundt på landevejen og sidde timevis med telefonen for ørerne??

Og jeg "behøver ikke stå inde for noget som helst" blot fordi jeg ikke vil sælge forbrugsvarer jeg ikke selv vil konsumere??? Når jeg finder det rette IT produkt, så vil jeg helt klar stå 110% inde for det!

Jeg er enig med dig i at mange ser MLM som personlig anbefaling, tillid og troværdighed...for sådan er det jo, og sådan skulle alle se på MLM...også jeg naturligvis ;-) Men det betyder ikke at det ikke kan opnås på andre måder end face to face møder og telefonopkald...

Du mener også at bare fordi jeg foretrækker at arbejde via nettet/PCen så har jeg ingen ekspertise i de ting jeg vil forhandle? Hvor får du den ide fra?

Når jeg starter op så vil jeg ingen problemer have med at få tonsvis af leads, kunder og forhandlere i min downline...det er et løfte jeg afgiver til dig ;-)

MLM kan drives på flere måder....nogle ville sige "på 2 måder"..."den rigtige og den forkerte", he he. Men så firkantet er det heldigvis ikke...

"Lyder som et rent salgs arbejde", siger du? Så vidt jeg har forstået forbrugerombudsmanden,så er det forbudt i DK at være aktive i pyramidespil...altså SKAL man sælge noget, idet man ikke må basere sin indtægt på at rekrutterer nye forhandlere, eller har jeg misforstået det? Altså må man basere sin MLM forretning på produktsalg....men det betyder ikke at man ikke også samtidigt skal finde nye forhandlere til sin downline...men hvis nye forhandlere er den eneste måde du kan tjene penge på, så er det faktisk pyramidespil vi er inde på...især hvis alt hvad du sælger i din MLM forretning rent faktisk kun er salg til nye forhandlere der melder sig under fanerne og accepterer at købe produkter på "Auto ship"....mens du ikke har købere udenfor den kreds af forhandlere du har i dit netværk...så ser det mere ud som et pyramidespil end som en MLM forretning i mine øjne....

Når jeg har fundet det MLM firma jeg vil arbejde med indenfor IT, som alle vil have, OGSÅ mig selv, så skal jeg nok give oplysningen videre ;-) Om det så bliver på en abonnementløsning eller en franchiseløsning, det vil tiden vise ;-)

Ha en fortsat god dag, Martin :-)

 

Side 4 ud af 9 (84 indlæg)