Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(MLM eller Network marketing) hvilket firma er bedst?

Side 2 ud af 9 (84 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Allan.....hvad hvis man ikke vil sælge???? Jeg syntes du tager toppen af isbjerget, og i mine øjne det område ikke det område der er mest spændende.

Jeg tror i så fald, at du lægger mere i ordet salg end jeg gør.

At sælge kan i mine øjne også være at anbefale og at hjælpe. Men selvfølgelig - hvis man primært er ude efter personlig udvikling og at bygge netværk, så kan ordet sælge selvfølgelig godt være misvisende.

Men hvis man skal være lidt lommefilosofisk - så er det jo dig selv du sælger eller markedsfører, når du bygger netværk - så lige meget hvordan du vender og drejer den - så vil der i min terminologi være tale om salg - af en eller anden art.

Martin Slot:

Personligt syntes jeg man skal kigge på konceptet, og afvente hvilke produkter der arbejdes med. Fælles for flere af dem du nævner er fremgang.

Men hvis du vurdere mulighederne udfra produkter, så får du ikke kendskabet til selve forretningen i de øvrige firmaer.

Umiddelbart er jeg enig - selvfølgelig kan du godt være Zinzino-forretningsbygger uden at gå op i kaffe, men for mig personligt er produktet og produktkendskabet vigtigt.

Og hvis trådstarter gør som jeg siger, og tager en snak med forskellige partnere, så vil han jo også få præsenteret forskellige forretningsmodeller - så jeg kan ikke se, at der er grund til at "øffe" over det. Wink

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Jeg tror i så fald, at du lægger mere i ordet salg end jeg gør.

At sælge kan i mine øjne også være at anbefale og at hjælpe. Men selvfølgelig - hvis man primært er ude efter personlig udvikling og at bygge netværk, så kan ordet sælge selvfølgelig godt være misvisende.

Men hvis man skal være lidt lommefilosofisk - så er det jo dig selv du sælger eller markedsfører, når du bygger netværk - så lige meget hvordan du vender og drejer den - så vil der i min terminologi være tale om salg - af en eller anden art.

Umiddelbart er jeg enig - selvfølgelig kan du godt være Zinzino-forretningsbygger uden at gå op i kaffe, men for mig personligt er produktet og produktkendskabet vigtigt.

Og hvis trådstarter gør som jeg siger, og tager en snak med forskellige partnere, så vil han jo også få præsenteret forskellige forretningsmodeller - så jeg kan ikke se, at der er grund til at "øffe" over det. Wink

Problemet med ordet salg, er at det giver stor mulighed for at formode. Og man kan selvfølgelig sige at vi alle er sælgere..."man sælger jo også sig selv overfor en potentiel mage"...

Men der er jo folk der decideret sælger i MLM, og derfor mener jeg let det kan misforstås.

Jeg siger ikke at produktkendskab ikke er vigtigt, men hvis du vil bygge en forretning, så er det i mine øjne vigtigt at kende til indtægtsmulighederne. Jeg kunne aldrig finde på at arbejde med Zinzino, da jeg ikke drikker kaffe, så selvfølgelig skal man kunne stå inde for produkterne.

Enig hvis TS gør som du siger hehe, men hvor mange tror du sætter sig ned og undersøger en større mængde firmaer.

Så jeg øffer nu mest over de små bagateller, for af og til skal der ikke så meget til for at ændre noget. De samme ord kan siges men sættes forskelligt sammen og give forskellige resultater. Wink

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men odogl - underligt navn men lad gå!

Du kan også med fordel se på de faldgrupper og erfaringer der er gjort på dette link:

Investering og økonomi i Network Marketing

Og så er der jo lige det der med økonomien måske du har  brug for at se hvorledes du kan simulere dig frem til dine økonomiske mål - det kan du se mere om her:

Denne her er rigtigt lærerig for her kan du simulere dine mål og budgetter og se fordelingen af egen omsætning og dit teams omsætning - samt hvor stort et team du skal have for at indfri dine mål og budgetter i form af omsætning!

Simuler din omsætning og organisation her - vær realistisk!        Wink

God fornøjelse 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Odog!

(Jeg går tit ind på profil og ser hvem jeg skriver til. det savner jeg her)

Du har fået rigtig gode svar skal jeg love for.

En ting som er væsentlig er dit temperament. Vil du være forhandler eller formidler. Har du let ved at få personer med. Drømmer du om at blive millionær på længere sigt eller vil du have den korteste vej til en ekstra månedsløn.

Jeg kan kun svare for mig selv. Jeg var helt afklaret, jeg ville have det så enkelt som muligt. Ikke noget med køb og salg eller indskud. Det skulle være ren formidling og gode procenter. 

På www.networkmarketing.no under selskaber fandt jeg LifePlus (læs selv). Det var så enkelt og så havde det samlet set 40% i de tre første led.

Jeg syntes stadig at det er det mest enkle med korteste vej til en månedsløn, men jeg har indtryk af at folk hellere vil have et selskab som har et navn de kan nikke genkende til (det har nok noget med den danske kultur at gøre). De fordele jeg gik efter kommer tilsyneladende i anden række og jeg har ikke tjent en skid.

Men lige meget hvad du vælger så kræver det en stærk psyke og høj moral. Du drømmer ikke om hvor massiv modstanden er.

Måske kan du se udfordringen, måske ikke. Det var min historie.

De bedste hilsner

Hans Peter Rebien

Sorø

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hpr:

Hej Odog!

(Jeg går tit ind på profil og ser hvem jeg skriver til. det savner jeg her)

Du har fået rigtig gode svar skal jeg love for.

En ting som er væsentlig er dit temperament. Vil du være forhandler eller formidler. Har du let ved at få personer med. Drømmer du om at blive millionær på længere sigt eller vil du have den korteste vej til en ekstra månedsløn.

Jeg kan kun svare for mig selv. Jeg var helt afklaret, jeg ville have det så enkelt som muligt. Ikke noget med køb og salg eller indskud. Det skulle være ren formidling og gode procenter. 

På www.networkmarketing.no under selskaber fandt jeg LifePlus (læs selv). Det var så enkelt og så havde det samlet set 40% i de tre første led.

Jeg syntes stadig at det er det mest enkle med korteste vej til en månedsløn, men jeg har indtryk af at folk hellere vil have et selskab som har et navn de kan nikke genkende til (det har nok noget med den danske kultur at gøre). De fordele jeg gik efter kommer tilsyneladende i anden række og jeg har ikke tjent en skid.

Men lige meget hvad du vælger så kræver det en stærk psyke og høj moral. Du drømmer ikke om hvor massiv modstanden er.

Måske kan du se udfordringen, måske ikke. Det var min historie.

De bedste hilsner

Hans Peter Rebien

Sorø

Hej Hans Peter

Folk vælger jo af forskellige grunde, og dansk kultur...hmm den forstår jeg ikke lige. Ahh..skal jeg kalde en spade for en spade her. Du kan jo gå ind og se top 100 over MLM umiddelbart kan jeg ikke se LifePlus så det er jo ikke blot et dansk fænomen.

Stærk psyke...ja story of selvstædig forretning... Det tager tid at opbygge noget fast.

Jeg syntes oftest man ser succes'er hvis der er foretaget en investering, som kan mærkes lidt i pungen. Ikke at jeg her taler om indskud, men folks arbejdsiver er bare større hvis der er lagt nogle penge på bordet fremfor at starte op med et gratis nr.

MLM handler om personlig anbefaling, og hvis man ikke selv er sin egen bedste kunde, så fortæller man en dårlig historie.

LifePlus forklaringen forstår jeg f.eks. ikke, 40% i tre forreste led...hvad betyder det? Hvilke fordele er du da gået efter?

Spørgsmålet er i høj grad om du er lærevillig og vil lytte til succes'erne. Det ses alle steder at folk ikke gør dette, hvis man tror man kan det hele selv, vælger ikke at benytte uplines så taber man ofte.

Jeg syntes det stærke ved MLM er de små procenter, man kan tjene ved at hjælpe andre. Og det er netop derfor man tit tager Carnegie's ord ind i forretningen "Jeg vil hellere tjene 1% af 100 mands arbejde, end 100% af mit eget".

Nej de fleste mennesker kender formentlig ikke selskaberne på forhånd, før de starter op.

Mvh. Martin

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin!

Tak for sidst. Det var en god præsentation du inviterede mig til.

Martin Slot:
LifePlus forklaringen forstår jeg f.eks. ikke, 40% i tre forreste led...hvad betyder det? Hvilke fordele er du da gået efter?

Nu til dit spørgsmål. Det første led giver 5% det andet 25% og det tredje 10%.(det giver sammenlagt 40% og derefter er der en procentsats af omsætningen) De tre første faldt jeg for.

Når jeg ikke har haft succes skyldes det at jeg godt nok har været udadvendt med muligheden, men hvis folk ikke falder på halen gider jeg ikke spørge om hvorfor samt om de dog ikke har nogle ønsker. Det virker på mig grænseoverskridende.

De bedste hilsner

Hans Peter

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hpr:

Hej Martin!

Tak for sidst. Det var en god præsentation du inviterede mig til.

Når jeg ikke har haft succes skyldes det at jeg godt nok har været udadvendt med muligheden, men hvis folk ikke falder på halen gider jeg ikke spørge om hvorfor samt om de dog ikke har nogle ønsker. Det virker på mig grænseoverskridende.

De bedste hilsner

Hans Peter

Hej Hans Peter

Selv tak, håber du fik lidt ud af det. Jan er jo tilbage for at arbejde i DK, så du kan trække på ham hvis du på et tidspunkt får lyst til det.

Mht. din succes, så vil jeg da foreslå at du tager en snak med din upline i LifePlus eller en med succes og finder ud af om din metode er den smarteste.

Det kan måske lyde forkert (svært at forklare noget der tager en time face to face på 2 liniers skrift). Men for mig handler det om at lytte til folk, finde dem der ønsker forandringer og vise dem en mulighed. Muligheden vises ikke ved at vise dem produkterne, men vise konceptet kombineret med min egen begrundelse for at vælge netop dette koncept samt min egen historie for produkterne.

Der er ikke meget der skal "siges forkert" for at det lyder som en salgsreklame, at det lyder som om man vil overtale nogen osv.

Mvh Martin

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin!

Martin Slot:
Selv tak, håber du fik lidt ud af det. Jan er jo tilbage for at arbejde i DK, så du kan trække på ham hvis du på et tidspunkt får lyst til det.

Det gjorde jeg og føler mig også velkommen.

Martin Slot:
Det kan måske lyde forkert (svært at forklare noget der tager en time face to face på 2 liniers skrift). Men for mig handler det om at lytte til folk, finde dem der ønsker forandringer og vise dem en mulighed. Muligheden vises ikke ved at vise dem produkterne, men vise konceptet kombineret med min egen begrundelse for at vælge netop dette koncept samt min egen historie for produkterne.

Det lyder ikke forkert. Tvært i mod. Det er det eneste rigtige.

De bedste hilsner

Hans Peter

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra du vil ind i MLM for at tjene penge, er det korrekt?

Og du er også ny mht MLM, ikke?

Så synes jeg først og fremmest at du skulle kikke på om der tilbydes gratis undervisning og support, for fakta er at alt for mange af alle nystartede MLM'er de dropper ud indenfor de første par måneder...primært fordi der i mange MLM firmaer ikke er nogen til at tage sig af undervisning og følge op med de nye i deres down line.

Glem hvor stort et årligt milliardoverskud firmaet har, for hvad hjælper det dig, hvis ingen i firmaet hjælper dig til at tjene dine første penge?

Glem også hvilket produkt de sælger! Det er totalt ligegyldigt for dig, fordi du kun er i MLM for at tjene penge, så hvis firmaet sælger et superprodukt der helt risikofrit og uden bivirkinger forhindrer menustrationssmerter og samtidigt giver dig den uddannelse og support du nødvendigvis må have, så er det da bare med at springe ombord, uanset om du måske er en mand som aldrig har kommunister i opgangen ;-)

I mine øjne er produkterne bare en biting...hvis man kun er i MLM for at tjene penge, hvilket sikkert er 99% af alle MLM'er ;-)

Det vigtigste i et MLM firma er om de har en forretningsmodel der kan duplikeres igen og igen og igen...du lærer hele proceduren fra din upline og videregiver den til din downline...hvis ikke det er iorden så bukker MLM firmaet under før eller siden!

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte at tilføje, at hvis JEG skulle vælge et MLM firma, så ville jeg gå langt udenom firmaet som tvangsindlægger alle deres forhandlere til selv at bruge produktet og købe et antal produkter hver måned for at kvalificere sig til ens provision....det virker for meget som pyramidespil...

Jeg ville derfor selv kikke på MLM virksomheder hvor man ikke er tvunget til selv at bruge et produkt for at kunne tjene sin provision...men dem findes der desværre blot ikke ret mange af!

Side 2 ud af 9 (84 indlæg)