Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(MLM eller Network marketing) hvilket firma er bedst?

Side 3 ud af 9 (84 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian Olsen!

Som jeg læser det må det være mig du har stilet spørgsmålene til.

Kristian Olsen:

Jeg går ud fra du vil ind i MLM for at tjene penge, er det korrekt?

Og du er også ny mht MLM, ikke?

Selvfølgelig er det for at tjene penge. Det tror jeg de fleste mlm´er gør. Og dog, mange har sagt til mig:"Vi kan godt se at det er bedre, men nu er vi i gang med det andet her og vi har det så hyggeligt" Forståeligt nok.

Jeg har prøvet andre selskaber og heldigvis for det. Det gav mig en absolut afklaret holdning til hvad jeg ville gå efter, nemlig det mest enkle. Fandt det på www:networkmarketing.no under fanen "selskaber" kik efter LifePlus.

At jeg ikke har tjent noget skyldes at jeg først annoncerede med en hjemmeside og erfarede at det ikke giver noget (derfor er den slettet). Det har trukket tiden ud. Personlig ved jeg også i hvilken retning jeg skal arbejde med mig selv. (Har før i tiden haft 7 år som velfungerende konsulent)

Samtidig går jeg og sysler med tanken om en flyer som en slags visitkort når jeg har talt med folk. Der skal det fremgå at det er lige så enkelt som når en organisation giver en gave. Her gives blot efter en bonusplan. Så kunne jeg også godt tænke mig at opfordre til at man kun henvender sig til folk med en høj moral. Samtidig skal det også fremgå at jeg har læst forbrugerombudsmandens regler, som jeg for i øvrigt altid har med når jeg skal præsentere muligheden for folk.Kan dog ikke finde ud af om jeg skal vedhæfte eksempel på en udregning fra bonusplanen eller ej. Nogle vil sige WAW, andre vil sikkert syntes det virker for anmasende og pyramideagtig.

De bedste hilsner

Hans Peter Rebien

Eksemplet fra bonusplanen (bare noget af den) er her:

(Beregningsgrundlaget 80 ip svarende 1100 til 1200 kr. For blot at være bonusberettiget kan man nøjes med det halve) 

3           240 x  5% = 12

9           720 x 25%= 180

27         2160 x 10%= 216 i alt: 408 X 1.12 = 456 euro = 3.395 danske kr.

 

4           32 x  5%=16

16         1280 x  25%=320

64         5120 x  10%=512 i alt: 848 X 1.12 = 949.76 euro = 7.056 danske kr.

 

5           400 x  5%=20

25         2000 x  25%=500

125       10000 x  10%=1000 i alt: 1.520 x 1.12 = 1.702 euro = 12.648 danske kr.

 

6           480 x 5%=24

36         2880 x 25%=720

216       17280 x 10%=1728 i alt: 2472 x 1.12 = 2768 euro = 20.571 danske kr.

 

7            560 x 5%=28

49          3920 x 25%=980

343        27440 x 10%=2744 i alt: 3752 x 1.12 = 4.202 euro = 31.222 danske kr.

 

8            640 x 5%=32

64          5120 x 25%=1280

512       40960 x 10%=4096 i alt: 5408 x 1.12 = 6.056 euro = 45.003 danske kr.

 

9             720 x 5%=36

81           6480 x 25%=1620

729        58.320 x 10%=5.832 i alt: 7488 x 1.12 = 8386 euro = 62.312 danske kr.

 

10           8000 x 5%=40

100         8000 x 25%=2000

1000       80000 x 10%=8000 i alt: 10.040 x 1.12 = 11.244 euro = 83.548 danske kr.

 

11            880 x 5%=44

121          9680 x 25%=2420

1331        106480 x 10%=10648 i alt: 13112 x 1.12 = 14.685 euro = 109.112 danske kr.

 

12            960 x 5 %=48

144          11520 x 25%=2880

1728        138240 x 10%=13824 i alt: 16752 X 1.12 = 18762 euro = 139.403 danske kr.

 

13             1040 x 5%=52

169           13520 x 25%=3380

2197         175760 x 10%=17576 i alt: 21008 x 1.12 = 23.528 euro = 174.820 danske kr.              

 

14             1120 x  5% =  56

196           15680 x 25% = 3920

2744         219520 x 10% = 21952 i alt: 25928 x 1.12 = 29.039 euro = 215.762 danske kr.

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Kristian Olsen:

Glemte at tilføje, at hvis JEG skulle vælge et MLM firma, så ville jeg gå langt udenom firmaet som tvangsindlægger alle deres forhandlere til selv at bruge produktet og købe et antal produkter hver måned for at kvalificere sig til ens provision....det virker for meget som pyramidespil...


Jeg ville derfor selv kikke på MLM virksomheder hvor man ikke er tvunget til selv at bruge et produkt for at kunne tjene sin provision...men dem findes der desværre blot ikke ret mange af!



Der er vel ingen der tvinger nogen...men for mig handler personlig anbefaling om troværdig og arbejder man med f.eks. Herbalife og bruger Nupo, så syntes jeg det er Ren salgsgas. Hvis man ikke selv vil være kunde i ens butik, hvorfor skulle andre...ville du købe en Mercedes hos en Mercedes forhandler hvor sælgeren kørte i BMW ?
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Der er vel ingen der tvinger nogen...men for mig handler personlig anbefaling om troværdig og arbejder man med f.eks. Herbalife og bruger Nupo, så syntes jeg det er Ren salgsgas. Hvis man ikke selv vil være kunde i ens butik, hvorfor skulle andre...ville du købe en Mercedes hos en Mercedes forhandler hvor sælgeren kørte i BMW ?

Jeg kan ikke være mere enig. :-)

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Martin Hedegaard:
Jeg kan ikke være mere enig. :-)

Er også enig, men jeg kan godt følge Kristian Olsen et stykke. For alle mlm´er er formidler af tallenes progressivitet. Blot gennem forskellige firmaer og vilkår.

Lige som med trafikken. Alle er trafikanter, nogle i en lastvogn andre i en sportsvogn, andre igen som cyklister og fodgængere.

De bedste hilsner

Hans Peter Rebien

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 06:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person


Kristian Olsen:


Der er vel ingen der tvinger nogen...men for mig handler personlig anbefaling om troværdig og arbejder man med f.eks. Herbalife og bruger Nupo, så syntes jeg det er Ren salgsgas. Hvis man ikke selv vil være kunde i ens butik, hvorfor skulle andre...ville du købe en Mercedes hos en Mercedes forhandler hvor sælgeren kørte i BMW ?

"Tvinger" er nok et forkert udtryk, men hvis man er i MLM for at tjene penge, så er der ingen anden udvej hos flere MLM firmaer end at købe, købe og købe "sine egne produkter" for at kvalificere sig til at tjene provision...så ser ser det mere eller mindre som "tvang"...for du tjener ingen penge hvis du ikke selv køber...jeg kender en fyr der forhandler "helsejuice"...han hader smagen som pesten, men køber og køber og opmagasinerer det ude i sin garage og håber han kan få det solgt til nogen ....og imellemtiden tjener han så provision på andre salg i sin downline....

Jeg finder det komisk :-) Men jeg kan sagtens følge din logik med Mercedes og BMW...selvom ingen i verden udover dig selv vil bemærke om du som Herbalife forhandler selv bruger Nupo...det rager jo kun dig, ikk? Så længe du er i MLM for at tjene penge, så går du den vej hvor pengene er...det ville jeg da selv gøre...om det så betyder at jeg skulle forhandle graviditetstests, selvom jeg som mand aldrig ville få brug for een ;-)

Det jeg mener er at jeg ikke vil tvangsindlægges til at skulle indtage en masse juice, pulver eller piller, eller bruge en masse creme, blot fordi det er en betingelse for at tjene de lovede procenter og bonusser...den slags får mig altid til at tænke på pyramider og så er jeg stået af...

Det med "tvungen" køb af produkter er een af de allerstørste grunde til at MLM har et dårligt ry... og oftest sættes i forbindelse med pyramidespil...

 

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hpr:

Hej Kristian Olsen!

Som jeg læser det må det være mig du har stilet spørgsmålene til.

Kristian Olsen:

Jeg går ud fra du vil ind i MLM for at tjene penge, er det korrekt?

Og du er også ny mht MLM, ikke?

Selvfølgelig er det for at tjene penge. Det tror jeg de fleste mlm´er gør. Og dog, mange har sagt til mig:"Vi kan godt se at det er bedre, men nu er vi i gang med det andet her og vi har det så hyggeligt" Forståeligt nok.

Hej hpr,

Ja, beklager, det var naturligvis dig jeg henvendte mig til ;-)

Hvis man hygger sig mens man arbejder med MLM så er det ikke nødvendigvis pengene der trækker mest, og hvis det ligefrem er et dødkedeligt "job" så betyder pengene måske ikke noget overhovedet.

Så må man finde noget der er sjovt og hygggeligt og samtidigt også noget man scorer kassen på ;-)

Men med den erfaring jeg selv har med MLM så er det i mine øjne 3 vigtigste punkter i nævne rækkefølge:

  1. Kan jeg tjene penge på skidtet?
  2. Kan min upline lære fra sig så jeg ikke ender alene ude på Henry Hentehårs 7. kartoffelrække?
  3. Skal jeg selv tvangsfodres med altmuligt creme, pulver eller vitaminer for at "kvalificere" mig til min provision?

Hvis punkt 1 ikke er interessant så kan det hele være ligemeget, for jeg er ikke ude efter en "hyggeklub"!

Hvis punkt 2 ikke er iorden, så er punkt 1 totalt ligegyldig!

Hvis punkt 1 og punkt 2 er iorden, så stejler jeg dog hvis punkt 3 er includeret! For så skriger hele min krop: Pyramide! For hvis produktet virkeligt er så godt som firmaet fortæller, så skulle det IKKE være nødvendigt at alle forhandlere skal købe til eget forbrug for selv at blive aktive forhandlere. Det tyder i mine øjne derimod på at den eneste måde firmaet kan sælge deres produkter på, er ved at "tvinge" sine egne forhandlere til at bruge dem! Dette burde slet ikke være nødvendigt hvis firmaets produkt er både at god kvalitet og til konkurrencedygtig pris set i forhold til tilsvarende produkter på hylderne i det lokale supermarked eller hos Matas.

Din ide med flyers er fin, fin...og jeg kan godt lide din ide om at holde tingene enkelt og ligetil...også en god ide at "sælge dig selv"...for det er det primære formål i mine øjne...at først og fremmest sælge sig selv, så kommer produktsalget helt automatisk ;-)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Olsen:

"Tvinger" er nok et forkert udtryk, men hvis man er i MLM for at tjene penge, så er der ingen anden udvej hos flere MLM firmaer end at købe, købe og købe "sine egne produkter" for at kvalificere sig til at tjene provision...så ser ser det mere eller mindre som "tvang"...for du tjener ingen penge hvis du ikke selv køber...jeg kender en fyr der forhandler "helsejuice"...han hader smagen som pesten, men køber og køber og opmagasinerer det ude i sin garage og håber han kan få det solgt til nogen ....og imellemtiden tjener han så provision på andre salg i sin downline....

Jeg er ret uenig med dig. Der er flere firmaer som har ganske almindelige hverdagsprodukter, og tager man de succesfulde folk jeg kender i de forskellige, så vil de alle sige, at man selvfølgelig skal være sin egen kunde. Købe købe købe lyder i mine øjne fuldstændig forkert. Det handler om at flytte sit forbrug fra et sted til sin egen butik.

Jeg syntes faktisk at den modsatte version, hvor man ikke selv skal være kunde, er ret utiltalende.  Der handler det ikke om at flytte et forbrug, men om at få nogle mennesker til at købe noget man ikke selv vil købe. Og det lyder nærmest som om det bare går ud på at få en masse igang. Hvis man ikke kan stå inde for sit produkt hvad er ens anbefaling så værd?

Hvordan markedsføre man en helsejuice man ikke bryder sig om? Hvordan anbefaler man kunderne denne juice som smager af ht?

Kristian Olsen:

Jeg finder det komisk :-) Men jeg kan sagtens følge din logik med Mercedes og BMW...selvom ingen i verden udover dig selv vil bemærke om du som Herbalife forhandler selv bruger Nupo...det rager jo kun dig, ikk? Så længe du er i MLM for at tjene penge, så går du den vej hvor pengene er...det ville jeg da selv gøre...om det så betyder at jeg skulle forhandle graviditetstests, selvom jeg som mand aldrig ville få brug for een ;-)

Jamen giver dig da ret i at jeg også kunne arbejde med et firma med graviditetstest, det er ikke noget jeg køber andetsteds.

Er overrasket over din holdning til hvem det rager. Som jeg forstår dig, så er din indgang rent penge til dig selv, og skid være med produkterne de skal bare sælges. Der er intet du behøver stå inde for, det er ikke noget du selv vil bruge, men du mener du har troværdighed til at anbefale den/det til andre.

Kristian Olsen:

Det jeg mener er at jeg ikke vil tvangsindlægges til at skulle indtage en masse juice, pulver eller piller, eller bruge en masse creme, blot fordi det er en betingelse for at tjene de lovede procenter og bonusser...den slags får mig altid til at tænke på pyramider og så er jeg stået af...

Det med "tvungen" køb af produkter er een af de allerstørste grunde til at MLM har et dårligt ry... og oftest sættes i forbindelse med pyramidespil...

Der findes mange grunde til at MLM har dårligt ry, et af dem er at folk netop gør som din ven, og kan ende op med en garage fyldt med produkter for mange tusinde kr. Jeg har ALDRIG set nogle firmaer foreslå at du skal arbejde sådan, at du skal købe tåbelige mængder hjem.

Det handler heller ikke om at tvinge folk til at bruge nogle ting de ikke bruger, der syntes jeg du har en helt anden opfattelse end de mange der netop arbejder med juice, piller, creme osv.

Ahhh...hvilke grunde der er størst skal jeg ikke udtale mig om, men er absolut ikke enig med dig. Syntes faktisk det er meget sjældent jeg høre dette "købe" hjem. Jeg syntes ofte det handler om penge, at der snakkes om nemt og store penge. Hører tit folk nævne at produktet er for dyrt og for dårligt fordi der er en masse led der skal tjene penge på det.

Ikke at man absolut skal vælge et firma hvor man kan bruge deres produkter, men troværdigheden er i mine øjne afgørende for om du arbejder seriøst og med tillid, eller blot er i det for at være ligeglad med andre og blot skal tjene penge. Og den er fuldstændig gone hvis man arbejder med et produkt hvor man selv køber et konkurrerende produkt. Hvis du arbejder med graviditets test så ved kunderne at du ikke kan spørges til råds. Men spørgsmålet " hvad bruger du selv, eller hvad syntes du selv" hvordan ville du besvare det, hvis det var et produkt hvor du købte "konkurrentens" i matas?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Olsen:
"Tvinger" er nok et forkert udtryk, men hvis man er i MLM for at tjene penge, så er der ingen anden udvej hos flere MLM firmaer end at købe, købe og købe "sine egne produkter" for at kvalificere sig til at tjene provision...så ser ser det mere eller mindre som "tvang"...for du tjener ingen penge hvis du ikke selv køber...

Kristian - jeg synes du er forholdsvist snævertsynet på dette punkt.

Der er ingen der tvinger mig til at købe shampoo - men jeg gør det af hygiejniske årsager. ;-)

Der er heller ikke ingen, der tvinger mig til at købe shampooen et bestemt sted - men nu er jeg tilfældigvis i et MLM-firma, som bl.a forhandler shampoo.

Det vil sige, når jeg køber shampoo, så er det ikke pga. tvang, men fordi jeg nu engang har valgt at bruge shampoo, og så kan jeg jo lige så godt købe shampooen i mit eget firma. Alt andet ville jo være tosset.

Med andre ord - der er ikke blevet skabt et nyt behov - jeg har bare FLYTTET mit shampoo-indkøb fra Føtex over til producenten eller MLM-firmaet om man vil.

For mig er dette det geniale ved MLM.

Hvis du aldrig selv har tænkt dig at drikke helse-juice, eller ikke kan fordrage smagen af den helsejuice du sælger, så mener jeg det er lettere uetisk at basere sin indtjening på at sælge helse-juice, når nu man kunne have valgt kaffe, parfume, telefoni, eller hvad man nu synes er mere interessant.

Dermed ikke sagt, at man kun kan og bør sælge ting, som man selv forbruger. Selvfølgelig kan mænd også sælge graviditetstests og læbestift - men som jeg ser det, så er MLM primært en anbefalelses-forretning - og den handler ikke om, at du skal ud og skabe et behov - du skal bare have folk til at flytte deres indkøb et andet sted hen. Det som nogen kalder "alligevel-penge".

Ved at handle shampooen i mit MLM firma, opnår jeg derved også mine månedlige bonus-point, og da jeg selv bruger shampooen har jeg langt nemmere ved at anbefale den til andre også.

Men der er jo ikke nogen tvang. Jeg kan jo sagtens lade være med at købe ind i flere måneder - så får jeg bare heller ikke bonus.

Hvis de firmaer du omtaler til gengæld kræver, at du SKAL købe for x-antal hver måned, for ellers ryger du ud af systemet ( er det det du mener?) - så er jeg helt enig med dig i, at det er latterligt.

Men hvis bonus-planen ellers er skruet fornuftigt sammen, så eksisterer problemet jo kun det første stykke tid. Efter x-antal måneder skulle du jo gerne være oppe på mere i bonus, end dit egetforbrug.

I vores system er der et minimumskrav på kr. 570,- om måneden (hvis du skal være berettiget til bonus). Når du har ca. 10 kunder i dit netværk, så har du en indtjening på omkring 600,- i provision - det vil sige, at du har gratis forbrug. I de første par måneder kan man jo så bare lade være at købe varer, og så vente med at købe, til man er i plus - så igen, der er ingen tvang.

Kristian Olsen:
Men jeg kan sagtens følge din logik med Mercedes og BMW...selvom ingen i verden udover dig selv vil bemærke om du som Herbalife forhandler selv bruger Nupo...det rager jo kun dig, ikk?

Jeg er ikke helt enig i dette. Som udgangspunkt har du ret - men jeg mener man har et moralsk problem, hvis man står i Dyrups og siger til kunden, at dette er den bedste maling til plankeværket - selvom man selv bruger maling fra Beckers.

Du kan da have ret i, at hvis kunden er tilfreds, så er der i princippet ikke noget galt i det. Personligt ville jeg dog have en dårlig smag i munden som sælger, hvis jeg skulle pushe produkter, som jeg ikke selv synes var OK.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

@Martin - At være sin egen bedste kunde så man kan anbefale det man sælger lyder fint, og det er jeg som sådan enig med dig i. Det jeg ikke bryder mig om er, at hvis man som de fleste MLM firmaer kræver at man køber et vist antal produkter hver måned, for at man kvalificerer sig...og hvis man ikke gør, så mister man sine procenter...men jeg kan godt se de også fra firmaets side...de vil jo tjene penge...det samme vil jeg...men jeg stejler bare når jeg SKAL købe for at kvalificere mig...men OK, ja, uden selv at bruge produktet er det sværere at anbefale det til andre, uden måske at få en dårlig smag i munden, det kan vi godt blive enige om... ;-)

Jeg tror mange har det på samme måde som jeg og derfor fravælger de MLM som en levevej.

Men man kan altså godt være en god sælger/formidler uden at behøve bruge produktet selv, for så længe man dækker et behov og sælger sig selv, så skal køberne og forhandlerne nok melde sig...det er ihvertfald min filosofi. Jeg kan godt sælge tips, lotto og skrabelodder uden selv at spille, kan jeg ikke?

Jeg kan også sælge mensturationsbind og frækt lingeri uden selv at bruge det ;-)

Jeg kan også eje en pølsevogn uden selv at leve af pølser hver dag ;-)

Men jeg må indrømme jeg er enig med dig i at bruger man selv produkterne så kan man lettere anbefale dem...så må jeg jo finde et MLM firma hvor jeg selv bruger produkterne eller finde et firma hvor man ikke kræver et minimumskøb hver måned...men det er nok svært for ikke at sige umuligt, fordi MLM netop bygger på residual inkomst, som man får udbetalt såfremt man kvalificerer sig til sin kommission.

Juicen jeg omtalte fandt min ven meget interessant fordi pengene var gode....men han kunne ikke selv lide det, men det kunne hans kunder derimod...og det var dem han tjente penge på...modsat mange er Jer MLM'er herinde, så drev min ven din shop udelukkende via nettet og havde så blot en hjemmeside med nogle gode tilbud, han talte aldrig med sine kunder, alt var online....så han behøvede ikke "lyve" for sine kunder for at lokke dem ind...de kom bare og købte eller meldte sig som forhandlere...uden yderligere dikkedarer....men min vens juice hobede sig op og han gav det meste væk eller solgte det på Ebay...men det er jo en dårlig løsning, det kan vi godt blive enige om ;-)

Side 3 ud af 9 (84 indlæg)