OG, husk at en effektiv sælger kan slå hul ind til markedet for dig og dit firma - det er det, |
min webshop:Og hvorfor stiller du spørgsmål når du har svaret?Han har svaret fint på dine spørgsmål før du stillede ham dem...
Jeg har ikke svaret. Trådstarter har heller ikke selv svaret, han skriver at det er hans erfaring at det er bedst med grundløn, men samtidig skriver han at han tidligere har arbejdet med provision.. Så jeg synes at det er iorden at spørge?
Jeg er faktisk interesseret i at høre hvad der kan svares her. Når jeg har samtaler med sælgere spørger jeg om det samme. De fleste vil gerne have en grundløn, også selvom at aftalen bliver at der ikke udbetales provision før grundlønnen er dækket. Og selvom at ansættelsen ikke kan fortsættes hvis der ikke kommer salg i en måned.
Grundløn er fint når man taler om langsigtede projektsalg. Hvor der for det første er lang tids forberedelse og mange møder og meget forarbejde og for det andet hvor salget er så stort at det fint kan svare sig.
Den slags salgsarbejde er bare ikke noget man lægger ud til en freelancer der arbejder hjemmefra..
Det salgsarbejde man må forvente at trådstarter kan løse er telemarketing/mødebooking eller salg der kan lukkes i telefonen. Og misforstå mig ikke, det er ikke noget der som sådan honoreres med en grundløn..
Jeg vil ikke til at sende en grundløn ud vestpå uden reelt at kunne kontrollere hvad der sker!
Ydermere skriver trådstarter ikke hvad han ønsker i grundløn.. 1000,- er også en grundløn.
Hvis man er en god sælger, så ved man godt hvad man kan sælge. Man ved også at hvis det er salgsarbejde der tager tid, så aftaler man en passende ordning måske en form for aconto.
Rigtig gode sælgere arbejder uden grundløn, men med provision uden loft og bonusordninger.
Ligesom at være selvstændig, der er sgu ikke nogen grundløn. Når kassen er tom fordi man ikke har dyrket sit marked eller har noget i pibelinen, ja så er der ikke nogen der giver dig en grundløn vel?
Hvis trådstarter er interesseret. Så kan jeg tilbyde ham flere muligheder for gode jobs. Et par af vores freelancere har en ret god løn. Men de får ikke grundløn:-)
Mvh
Jesper