Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg blevet blacklistet af Google?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allan,

 

Jeg er næsten sikker på at dit spørgsmål handler om din pagerank hos google, og jeg formoder at du tidligere har ligget som nr. 16 på søgeordet "kildevand" (hvis jeg har misforstået det, må du lige rette mig).

 

Du er sandsynligvis blevet "straffet" for at lave nogle tiltag, formodentlig omkring søgeordet Kildevand.

Jeg har ikke set din side da du lå nr. 16, men kan du fortælle hvad du har gjort siden du lå som nr. 16?

 

Hvis "Kildevand" er dit primære søgeord, så tror jeg du kan starte med at ændre ordet "kildevandet" i din menu til "kildevand" (altså uden -et). Det vil med garanti give dig en bedre placering.

Det er ok at du linker på kildevand hver eneste gang, men ordet optræder for mange gange på din forside:

Du har ca. 80 ord på din forside, men ordet kildevand optræder 6-7 gange det er lige i overkanten. Du skal nok ned på omkring 4 gange.

 

Når du har lavet en ændring går der lidt tid før googles webcrawler besøger din side. Du kan se om de har været der, ved at søge efter dine sider på google, og trykke på "cached", så kan du se hvornår din side er blevet cached af google.

 

Jeg håber det virker, og held og lykke med dit virksomhed.

Forøvrigt en præsentabel hjemmeside du har lavet, den er flot!

 

Med venlig hilsen

Martin Petersen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-05-2007 09:39:53
Forfatter: Martin Petersen
Hvis ''Kildevand'' er dit primære søgeord, så tror jeg du kan starte med at ændre ordet ''kildevandet'' i din menu til ''kildevand'' (altså uden -et). Det vil med garanti give dig en bedre placering.



Nej... Det er faktisk godt, at der er variationer af søgeordet Men jeg er enig i, at søgeordet står for mange gange - men jeg er også meget interesseret i, hvad der er blevet gjort for at opnå en 16. plads... Nu tror jeg så ikke helt på, at det er det enkelte tiltag der får ham til at deranke 85 pladser :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marcel og Allan

 

Jeg kan se på din signatur at du arbejder professionelt med markedsføring via nettet, Marcel, og jeg er slet ikke i tvivl om at du ved hvad du snakker om, jeg vil blot nævne at jeg stadig mener at menupunktet "kildevandet" bør ændres til "kildevand". Det ville jeg ihvertfald gøre hvis det var mig (forudsat at kildevand er Allans primære søgeord).

Personligt ville jeg også ændre navnet på undersiden http://www.go-media.dk/Kilden.htm til http://www.go-media.dk/Kildevand.htm

Det kan sagtens være at det ikke får nogen betydning, men du opnår under alle omstændigheder ikke en dårligere pagerank ved at gøre det, og det er da bedre at borteliminere alle tænkelige forhold som måske har en uheldig effekt på pageranken.

 

Når du nu, Allan, skal redigere din tekst, så vil det være en god idé at ændre nogle af "kildevand"''erne på din forside til variationer som Marcel også nævner, så får du jo gratis trafik til din side fra disse søgeord også. - Selvom jeg har svært ved at se hvilke ord folk ellers vil søge på, men at sætte ordet i bestemt form er da en glimrende idé. Normalt kunne du også sætte søgeordet i flertal, men det dur desværre ikke med vand ;-) (det ændrer ihvertfald ikke noget).

 

Nu tror jeg så ikke helt på, at det er det enkelte tiltag der får ham til at deranke 85 pladser :)


Der er selvfølgelig delte meninger om emnet, men et forsøg på at fremhæve vigtigheden af en side, f.eks. ved at nævne et søgeord forholdsmæssigt hyppigt, bliver straffet ganske hårdt (også selvom du har været i god tro Allan).

Og med ca. 100.000 hits på søgeordet er 85 pladser ikke en særlig hård "straf", men det undrer mig da ikke at Allan blev nervøs for at han var blevet blacklistet.

Iøvrigt antager jeg blot at du har lavet nogle ændringer siden du lå som nr. 16, ikke at det nødvendigvis kun omhandler "kildevand".

 

Jeg kan se at din forside lige er blevet besøgt af googles webcrawler d. 4. maj, men lav de ændringer og så skal du bare se hvad der sker i løbet af en måneds tid...

 

Med venlig hilsen


Tilmeldt 14. Dec 06
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Endnu engang tak for Jeres svar. Jeg har løbende arbejdet med at optimere min hjemmeside og har bl.a. redigeret i teksten på forsiden. Det var ændringer i teksten der gjorde at jeg mistede min 16 plads på google. Jeg startede i øvrigt fra en placering som nr. 360 på søgeordet "kildevand".
Det er første gang jeg beskæftiger mig med søgemaskineoptimering og har især brugt mange af de gode råd der findes her på Amino. Det vil jeg fortsætte med indtil jeg forhåbentlig ligger i top ti.
Det undre mig bare at min index-fil (http://www.go-media.dk/) ikke er at finde på google. http://www.go-media.dk/Kildevand.htm har altid ligget at rodet rundt længere nede!

 

Nu har jeg lagt den side ud som jeg lå nr. 16 med. Jeg vil selvfølgelig også gøre brug af ovenstående råd.

Mvh. Allan


go-media – Private label kildevand til intern og ekstern succes!


Mvh. Allan

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin, du blander nogle ting sammen her. PageRank har intet med det du snakker om at gøre. PageRank benyttes IKKE mere af Google - det handler om linkpopularitet, og lige meget hvor meget du ændrer pp tekster og navigering har det altså ingen som helst indflydelse på din PageRank. Du blander tingene helt sammen
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-05-2007 18:13:03 Forfatter: Mikkel deMib Martin, du blander nogle ting sammen her. PageRank har intet med det du snakker om at gøre. PageRank benyttes IKKE mere af Google - det handler om linkpopularitet, og lige meget hvor meget du ændrer pp tekster og navigering har det altså ingen som helst indflydelse på din PageRank. Du blander tingene helt sammen

 

Jo, google bruger lige netop linkbaseret siderangering (eller pagerank).

 

Et eller andet har jo altså fået siden til at deranke. Og jeg tvivler på at Allan har været ude og fjerne de inbound links han har lagt ud forskellige steder... Måske skyldes det i stedet en overoptimering af søgeordet "kildevand".

 

Jeg forestiller mig ikke, at det ingen betydning har, om der står "leverpostej" eller "kildevand"!

Og det er da den smalleste sag at lave de små ændringer, så man er sikker på at det ikke er årsagen til at man får en dårligere placering. Men det er bare min overbevisning.

 

Jeg blander ikke tingene sammen, jeg behøvede vel ikke at skrive tre forskellige svar, for at give tre bud på hvad Allan kunne gøre ved problemet?

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
> Jo, google bruger lige netop linkbaseret siderangering (eller pagerank).

Sorry, men det er simpelt hen en gang vrøvl!
PageRank er en forældet patenteret algoritme fra starten af 90''erne som Google IKKE anvender mere. De anvender linkpopularitet som en faktor, men det er ikke PageRank. Og PageRank kan IKKE oversættes med "side rangering" - det er et patent på en helt bestemt algoritme, og det er helt anderledes.

Du skaber altså mere kaos end løsning med at rode tingene sammen i en stor bunke. Mern i sidste ende kan jeg jo ikke gøre andet end at anbefale andre ikke at lytte på hvad du siger!
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-05-2007 00:15:05 Forfatter: Mikkel deMib Sorry, men det er simpelt hen en gang vrøvl!
PageRank er en forældet patenteret algoritme fra starten af 90''erne som Google IKKE anvender mere.

 

Du har en hovmodig stil Mikkel, men jeg er ked af at du tager fejl!


Her kan du bl.a. læse følgende:

The heart of our software is PageRank™, a system for ranking web pages developed by our founders Larry Page and Sergey Brin at Stanford University. And while we have dozens of engineers working to improve every aspect of Google on a daily basis, PageRank continues to play a central role in many of our web search tools.

- og læsningen forbliver interessant senere, men det kan folk jo selv læse.

 

Hvorfor skulle de skrive det, hvis det ikke passer??? Eller har de mon ikke opdateret websiden siden starten af 90''erne? Jeg vælger personligt at tro mere på hvad google selv fortæller, end hvad du flygtigt insinuerer, men jeg kan jo som du selv, heller ikke gøre andet end at anbefale andre ikke at lytte ukritisk til dine påstande.

Og bemærk nu venligst, at jeg heller ikke denne gang har påstået, at google udelukkende rangerer sider ud fra én metode!

 

Selvom Pagerank er et patenteret begreb, lader det sig vel nok fint oversætte med siderangering!

Hvorom alting er, benytter mange (stadig) betegnelsen. (også SEO folk!) Det skaber sikkert også kaos for dig hvis folk omtaler deres computer som "harddisken" eller "cpu''en", men hvis det handler om at jeg anvender den forkerte terminologi kan jeg blot fortælle at jeg personligt er ligeglad hvad folk kalder det.

Folk som finder det kaotisk, fortæller sikker selv om de programmer som ligger på deres computere, men så kan vi andre jo hånligt korrigere dem, for programmerne ligger jo på deres harddiske...

 

Jeg synes som sagt din stil er selvovervurderet, men det står dig selvfølgelig frit for, at svare på mine indlæg som du finder det nødvendigt. Jeg bliver bare irriteret over din måde at gøre det på, og har derfor ikke lyst til at kommentere dine kommende svar på denne tråd.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
En ting du hurtigt vil lære hvis du beskæftiger dig med søgemaskiner er, at det meget sjældent er det som søgemaskinerne selv påstår der er virkeligheden. De tegner det billede de nu synes de har brug for, andre analyserer så hvad der i praksis sker. Sådan er der sikkert også andre markeder der er.

Du er velkommen til at læse det oprindelige patent på PageRank - det ligger frit tilgængeligt. Og se så på hvordan Google faktisk fungerer. Hvis du sammenholder de to ting vil du opdage at Google i hvert fald ikke i dag anvender den patenterede algoritme PageRank (som iøvrigt er ejet af Stanford - ikke Google). Mangle kloge forskere rundt omkring i verden mener endda at kunne påvise at Google nok aldrig har anvendt PageRank i den patenterede form.

De linkanalyser Google, og alle andre søgemaskiner, laver i dag er langt mere avanceret end PageRank, som på alle måder er en både forældet og ikke særlig god algoritme. I Google betyder f.eks. "trust" langt mere end simpel linkpopularitet i dag. Og med til en god "trust" hører i høj grad også de udgående links fra dit website - altså hvem du linker til. Og det er super-vigtigt at du ikke bare har links, men de rigtige links - links fra andre trusted sites.

Så når du skriver, at "Jeg er næsten sikker på at dit spørgsmål handler om din pagerank hos google" så har det intet hold i virkeligheden.

Og når du konkluderer at "Du er sandsynligvis blevet "straffet" ..." så må jeg sige igen at det er der absolut intet der tyder på. Tværtmimod. Jeg fatter slet ikke hvor du får den ide fra og hvad der underbygger den påstand.

Det er en meget udbredt og dybt paranoid forestilling at Google blacklister og straffer sites til højre og venstre. Sådan er det ikke. Det er uhyre få websites som faktuisk bliver blacklistet eller straffet. I langt de fleste tilfælde som kunne se sådan ud, skyldes forandringerne ændrede filtreringer, eller ændringer i markedet. Og det har intet med straf at gøre.
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

 

Jeg er netop nu udsat for hvad jeg selv tror er blacklistning. Jeg har i løbet af en uges tid mistet over 30 sider i Googles index. Adskillige TOP-10 placeringer og #1 hits er forsvundet. Selv pressemeddelelser som var på TOP-10 er væk. Der er ingen ændringer på Yahoo og MSN.

 

Jeg har ikke IKKE gjort noget uovervejet, men primært ligget langt oppe p.g.a. content og har ikke mange inbound links. Men enten har Google ændret algorite ganske drastisk eller også ER siden blevet blacklistet

 

Er der nogen der ved om man kan kontakte Google og spørge hvad der foregår. Da det er en dansksproget side, må det være en dansker som manuelt sidder og nedgraderer.

 

Jeg er ked af ikke at kunne angive sidens navn lige nu af forskellige årsager. Men der er tale om en seriøs forretning indenfor IT.

 

 

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)