Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engodsag.dk hæver gebyret

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
"20 punkter i nyhedsbrevet, meget tekst, dårligt sat op etc. Ollie Bee''s annonce lå til sidst, og jeg vil væde på at 99% af alle EGS nyhedsbrevlæserere aldrig nåede at læse nyhedsbrevet til ende."
- Jeg har nu intet at indvende imod opsætningen, da vi har testet den grundigt over flere år - og den virker. Men du har fuldstændig ret i de for mange punkter, og én af konsekvenserne af den nye linje bliver bl.a., at der kommer langt færre med - men at de til gengæld får langt større effekt af det. Dine kommentarer understreger egentlig også blot vigtigheden af det, vi har gjort. Du nævner selv, at dit udbytte var begrænset - og det skyldes ikke mindst, at vi er nået op på så mange shops, at der mangler overblik for nogle brugere. En anden Amino skriver, at man mister udvalget, men hør nu her - vi vil selv efter denne ændring fortsat være over 300 butikker, og det må da vist siges at være ganske pænt :-) Vi estimerer opsigelse (baseret på nuværende feedback) fra ca. 150-200 butikker apropos pointen med håndsoprækning - det svarer til 25-30% af vores nuværende butiksantal.
Men i øvrigt - hvis du ikke har fået mailen, kan det skyldes, at du er kommet til for nylig. I så fald vil du ikke skulle betale gebyret med det samme, da det ikke vil være fair, når du lige er kommet til. Det vil blive indført senere, og du får selvfølgelig besked i god tid, så du til den tid kan vælge, om du ønsker at betale det eller ej.

"men ærlig talt det er vel ikke en hobby gesjæft du kører, det er vel en forretning som mange andre, der skal tjenes penge og betales løninger og andre faste udgifter..."
- Ja, der skal betales lønninger, lokaler osv. - ellers kunne vi aldrig samle penge ind på en professionel måde, hvor det gør en forskel. Men vi er samtidig en størrelse, der giver en meget stor andel af omsætningen videre til velgørende formål - langt langt større end de andre professionelle fundraising firmaer, der findes. Og det er også meget væsentligt for vores samarbejdspartnere - både organisationer, virksomheder og forbrugere.

- "Dit eks. med CBB, der lyder det som om de reklamerer for jer, og det har givet dem så og så mange kunder...dem havde de måske fået alligevel, men fordi de reklamerede for jer, gik kunderne den vej og bestilte deres abonnement."
- Nej, det er ikke korrekt. De 8000 har de fået igennem vores website - dem havde de IKKE fået ellers. Men de bruger samtidig os til at signalere til omverden, at her er et teleselskab, som kan noget mere end blot at være billigst - de har også et socialt ansvar, som de er sig bevidst. Så det er med til at sikre øget loyalitet blandt de kunder, de får ind, og det kan vi allerede dokumentere nu, så det er jo glædeligt :-)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 09:53
Dato: 04-05-2007 21:44:25 Forfatter: engodsag Til Tøjmanden... Hvis vi skaber en omsætning hos dig på 100.000 kr., og vi får 8%, så giver det 8000 kr. Heraf går 75% ubeskåret til velgørenhed - det er så forbrugerne, der bestemmer de organisationer, som skal have glæde af pengene. I øvrigt kan du læse om vores seneste regnskabstal, fordeling af midler etc. via dette link:

http://www.engodsag.dk/content/view/61/52/

Dette tjekkes i øvrigt af vores revisor Deloitte samt ISOBRO - Indsamlingsorganisationernes Brancheorganisation, som også sidder i vores bestyrelse.

Fordeling af midler jf. jeres seneste regnskabstal indebærer ikke disse nye gebyrer, da de jo som sagt er nye.

Som jeg forstår dit svar, går gebyret ubeskåret til jer. Hvis vi regner med mit eksempel går der så 6000,- til velgørendhed og 14000,- til jer!

Med et nyt eksempel. Lad os sige at aftalen giver en butik 300.000 i omsætning, hvilket jeg vil tro er mærkbart i de fleste af jeres tilknyttede butikker. Ved 6% donation (som med et hurtigt overblik på jeres side rammer tæt på gennemsnittet) + 12000,- giver det 13250,- til velgørendhed og 16750,- til jer.

Der skal ikke være tvivl om at jeg synes jeres koncept er super godt, men denne fordeling af midlerne er ikke noget for mig. En nævnte i et tidligere indlæg noget om diffenrenciering af butikkerne, kunne det ikke være en mulighed?

Og så kunne CBB jo betale for de ekstra ydelser de får!

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 10:25
Hvor stor en del af de 12k går til velgørenhed?

www.onapp.com

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 10:27
Dato: 05-05-2007 09:53:03 Forfatter: Martin Olesen
Dato: 04-05-2007 21:44:25 Forfatter: engodsag Til Tøjmanden... Hvis vi skaber en omsætning hos dig på 100.000 kr., og vi får 8%, så giver det 8000 kr. Heraf går 75% ubeskåret til velgørenhed - det er så forbrugerne, der bestemmer de organisationer, som skal have glæde af pengene. I øvrigt kan du læse om vores seneste regnskabstal, fordeling af midler etc. via dette link:

http://www.engodsag.dk/content/view/61/52/

Dette tjekkes i øvrigt af vores revisor Deloitte samt ISOBRO - Indsamlingsorganisationernes Brancheorganisation, som også sidder i vores bestyrelse.

Fordeling af midler jf. jeres seneste regnskabstal indebærer ikke disse nye gebyrer, da de jo som sagt er nye.

Som jeg forstår dit svar, går gebyret ubeskåret til jer. Hvis vi regner med mit eksempel går der så 6000,- til velgørendhed og 14000,- til jer!

Med et nyt eksempel. Lad os sige at aftalen giver en butik 300.000 i omsætning, hvilket jeg vil tro er mærkbart i de fleste af jeres tilknyttede butikker. Ved 6% donation (som med et hurtigt overblik på jeres side rammer tæt på gennemsnittet) + 12000,- giver det 13250,- til velgørendhed og 16750,- til jer.

Der skal ikke være tvivl om at jeg synes jeres koncept er super godt, men denne fordeling af midlerne er ikke noget for mig. En nævnte i et tidligere indlæg noget om diffenrenciering af butikkerne, kunne det ikke være en mulighed?

Og så kunne CBB jo betale for de ekstra ydelser de får!

EDIT: Jeg skrev mit tidligere indlæg, det er selvfølgelig "det tidligere indlæg"

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:46
Dato: 04-05-2007 23:33:04 Forfatter: Camilla Frederiksen

Ollie Bee's annonce lå til sidst, og jeg vil væde på at 99% af alle EGS nyhedsbrevlæserere aldrig nåede at læse nyhedsbrevet til ende.

Jeg kan sagtens forstå at man vil hæve priserne for at yde en bedre service, og skille 'ikke seriøse website's' fra (jeg tror Jonathan kalder det Hobbyforretninger???) Men jeg vil virkelig overveje det meget kraftigt, om jeg vil betale ekstra for noget, som måske igen bare er tom luft?! Hvis der havde haft en effekt at min forretning var tilmeldt, ville jeg ikke betænke mig.

>>>>>>>>>>>>>>>

Har nu fuldt tråden omkring formålet med Engodsag.dk - og diskussion omkring gebyrhævningen.
Samtidig kan jeg ikke undgå at kommentere dit indlæg, Camillia - kan det ikke tænkes at at din shop måske er for uinteressant - og det kan være en årsag til at du ikke har fået noget ud af samarbejdet med Engodsag.dk?

Jeg vil så skynde mig at svare for dig: Din shop er selvfølgelig ikke uinteressant - men når så mange shops skal eksponeres så smalt, så vil der være en lang række butikker som ikke får noget konkret (og jeg formoder vi taler om direkte salg, kunder i butikkerne) ud af at kaste en - ikke helt lille sum - penge efter Engodsag.dk.

Samtidig er der helt sikkert mange shops som har tilmeldt sig i en blanding af "wow, god idé!" og lidt i desperation for at skabe kunder. Det gælder selvfølgelig ikke alle - eller en altovervejende del - der ligger jo også et image aspekt i det.

Men... for dig, Camilla - og en lang række andre så tror jeg du vil have et langt større udbytte - hvis du ligger en plan for hvilket godt formål du gerne vil støtte - og beslutter dig for at give end del af dit overskud til netop det formål --- OG efterfølgende går til din lokale avis med nyheden - og at du vil gennem din butik vil støtte whatever projekt - udstyrer dem med noget info om projektet - det er helt sikkert at de gerne vil bringe en artikel om dig... og det er gratis ;-)

Du kan jo så supplere med nogle små annoncer de efterfølgende uger - med klar angivelse af at din shop støtter whatever projekt...

Man kan jo sige hvis et engodsag.dk nyhedsbrev ikke har bragt en kunde til dig, så vil to nyhedsbrev nok heller ikke gøre nogen forskel - men mon ikke en artikel om dig, din butik og whatever projekt giver ihvertfald LIDT mere end ingenting ;-)

MVH
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:00

Kære Aminoer.

Puha nu vil jeg altså også snart ud og nyde det gode vejr - man skal jo også have tid til at nå at nyde livet lidt :-) Men jeg prøver igen med svar på jeres spørgsmål - for elsker jo debat. Netop fordi vi også vægter åbenhed og ærlighed højt hos os.

Til jeres kommentarer:

"Fordeling af midler jf. jeres seneste regnskabstal indebærer ikke disse nye gebyrer, da de jo som sagt er nye.

Som jeg forstår dit svar, går gebyret ubeskåret til jer. Hvis vi regner med mit eksempel går der så 6000,- til velgørendhed og 14000,- til jer!"

- Det er ikke helt korrekt, for butikkerne har også tidligere betalt gebyr for at være med - 250 kr./kvartal. De gebyrer er med i regnskabet. Vi har marketingudgifter af to årsager:
1. Vi laver et reelt stykke arbejde for virksomheden. Indgåelse af aftale, oprettelse af butik med logo og tekst, teknisk test af systemet, udsendelse i nyhedsbrev, løbende tilrettelser af tekster m.m. Det lyder måske af mindre opgaver, men det kræver tid, ansatte og rigtig meget administration ved 580 butikker.

2. Da vi samtidig har understreget, at 75% af alle indtægter på e-handel skal gå ubeskåret videre, så skal finansieringen jo også komme et sted fra. Derfor går gebyrindtægterne direkte til os, mens al e-handel via websitet og Det Gode Program fordeles med 75% ubeskåret til organisationerne og 25% til os. Det fremgår også alle steder på websitet, hvor det er relevant, og har stået mange gange i pressen m.m. Vi skjuler intet og skammer os ikke over det.

Alle indtægter bruges til videreudvikling af teknologi (som er hamrende dyr), lønning af vores ansatte, lokaler, frimærker, frokost, markedsføring, tryksager osv. osv. Vi er jo som enhver anden virksomhed - vi har en hel masse udgifter, som SKAL betales.

"Med et nyt eksempel. Lad os sige at aftalen giver en butik 300.000 i omsætning, hvilket jeg vil tro er mærkbart i de fleste af jeres tilknyttede butikker. Ved 6% donation (som med et hurtigt overblik på jeres side rammer tæt på gennemsnittet) + 12000,- giver det 13250,- til velgørendhed og 16750,- til jer. Der skal ikke være tvivl om at jeg synes jeres koncept er super godt, men denne fordeling af midlerne er ikke noget for mig. En nævnte i et tidligere indlæg noget om diffenrenciering af butikkerne, kunne det ikke være en mulighed?"
- Differentiering af butikkerne giver mere administration (vi ønsker ikke et administrations helvede, for vi ønsker at fokusere på det, der giver resultater for hjælpeorganisationerne) - og jeg vil fastholde, at 1000 kr. pr. måned er utrolig billigt for det, man reelt får fremover - og meget mindre at man kommer til at betale for en lang række af de gængse marketingformer. Tænk blot avisannoncer - hvor langt kommer man der for 12.000 kr. på et år?! Jeg ved godt, at der også findes Google Adwords m.m., men den har vi været inde og runde tidligere.

Dertil kommer, at vi giver butikkerne, som hører blandt de store, væsentligt mere end 300.000 kr. i omsætning på et år. Vi taler min. om encifrede mio. omsætninger, så dit regnestykke holder ikke for dem, hvor vi gør det virkelig godt - og dem vil vi jo gerne have langt flere af. Jeg kan ikke oplyse konkrete omsætningstal for butikkerne, men igen: Vi skjuler ingenting, og I kan se vores årsregnskaber etc. åbent lagt frem. Kom vi pludselig ud med et overskud på 5 mio. kr. og havde doneret 500.000 kr. i samme periode, så kan jeg forsikre dig om, at journalisterne kom ud af busken. Vi har altid etikken og moralen med i det, vi gør, så tjek vores regnskaber - også når det for i år kommer. Og I vil se, at vi arbejder ærlig og hæderligt på at skabe en bedre verden på en måde, der er interessant for alle involverede parter, som virkelig vil satse på det.

Det er jo til glæde for både organisationer og virksomhede, når vi for alvor kan banke mærkbar omsætning igennem til dem, for så føler virksomhederne også, at de

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:33
Jonathan, jeg forstår godt motivationen og logikken i de ændringer i er igang med, men jeg er svært bange for at det vil blive ufatteligt svært for jer at kommunikere.

Jeg har som sagt længe været helt grundlæggende imod jeres koncept. Jeg synes 25% er alt for højt en administrationsomkostning på indsamling af penge - særligt når der ikke er indbygget et loft. Men 25% er tods alt 25% og det er let og enkelt at kommunikere. Alle kan forstå det, og så kan de som jeg sige nej til det eller ja hvis de kan acceptere procenten. Men nu bliver regnestykkes så pludselig meget mere kompliceret.

I vil stå med en konflikt imellem hvor hårdt i skal markedsføre "75% går til organisationerne" og hvor mange detaljer af den reelle økonomi folk så faktisk forstår. På den ene side er det klare enkle budskab om de 75% enkelt at forstå for alle - men hvis det så rent faktisk viser sig at det ikke er 75% når alt regnes med, så kan folk meget let blive sure.

Det er en forbandet svær øvelse i står foran. At gøre noget meget enkelt til noget langt mere komplekst og ugennemsigtigt. Jo højere gebyrer, jo sværere er det for alle at se hvilken procentdel der faktisk går til organisationerne. Det er i bund og grund samme gebyr-forvirrings-teknik som bankerne benytter sig af, og som gør det næsten umuligt at sammenligne priser på tværs af dem :)
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 13:36
Hej alle,

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår den debat der er kommet om dette emne. For mig at se giver det meget god mening at EGS vælger at lægge fokus på kunder hvor de har mulighed for at få flere og større donationer end ved de små kunder. Denne fokusering laver de så ved at sætte gebyret op, og på den måde sortere skidt og kanel for sig - som Jonathan Løw også siger.

Det handler jo iøvrigt ikke kun om markedsføring, men også som et moralsk aspekt for den enkelte virksomhed - selvom jeg godt ved sidstnævnte efterhånden er en sjældenhed i dagens Danmark.

Hvis jeg selv havde en forretning som brugte EGS, så ville jeg nok lige klø mig i nakken over gebyrændringen, men efter dette blot betale.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:49
Dato: 05-05-2007 13:35:51 Forfatter: Mikkel Jørgensen Hej alle,
Det handler jo iøvrigt ikke kun om markedsføring, men også som et moralsk aspekt for den enkelte virksomhed - selvom jeg godt ved sidstnævnte efterhånden er en sjældenhed i dagens Danmark.

Aha!

Nu bliver min kommentar lidt tvetydig; men du mener ikke det handler mere om markedsføring end morale? Hvis ikke det handlede mest om markedsføring, så kunne de tilknyttede butikker, jo ligeså tage de procenter der i EGS er tale om og selv kaste dem efter de sultne afrikanere, nødlidte børne, tsunami ofre m.fl.

EGS er da i mine øjne et markedsføringsredskab, ligeså meget som det er "en god sag" - omvendt tror jeg da ikke vi her kan tale moral, men snarere image - men vil da give dig ret så lang som til at sige at det da lidt betænkeligt at man kun tænker i donationer når det er for egen vindings skyld.

MVH 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:54

Det provokerer mig at Jonatan Løw snakker om "hobby virksomheder" og at man "ikke tænker professionelt"

Jeg var også en af dem der hurtigt kom til tasterne og fik meldt fra på den ide.

For jeg har aldrig solgt noget på den konto. Jeg har været på i to – tre måneder og det burde være nok til at skabe bare et enkelt salg. Udfra en professionel tankegang, så er det jo ikke på det grundlag man sætter sit fokus. Udfra et forretningsmæssigt synspunkt er udelukkende et spørgsmål om hvordan man bruger sine markedsførings kroner bedst. Nul salg giver automatisk lav prioritet.

Regne eksemplet fra tøjmanden viser tydeligt at det ikke er noget for min branche.

Hvis vi skaber en omsætning hos dig på 100.000 kr., og vi får 8%, så giver det 8000 kr. Heraf går 75% ubeskåret til velgørenhed”

Det giver et bidrag til engodsag.dk på 20 % af omsætningen. I min branche er der simpelthen ikke 20% i avance.  Så det gi’r jo sig selv.

(Når der nu ikke bliver svaret på om noget af de 12.000 går til velgørenhed, må man vel gå ud fra at det gør det ikke. Så bliver det reelle bidrag fra tøjmanden til velgørenhed kun 30% og ikke 75 %) 

Apropos ”tænker professionelt” så står der i min kontrakt at man har tre måneders opsigelse, men ifølge mailen bliver man smidt ud med 14 dages varsel????

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)