Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engodsag.dk hæver gebyret

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg fik så en mail idag fra EGS om de havde fået ny marketingspartner, og derfor havde et bedre produkt til de butikker som var tilmeldt deres ordning, derfor hævede de gebyret fra 250 til 3000 pr. kvartalet.

Den eneste forskel jeg kunne se man fik for de ekstra penge var EGS ville hjælpe med at skrive tekster til de ting man anonceret på EGS.dk og deres nyhedsbreve.

jeg blev meget paff fordi min forretning har ikke endnu fået et salg gennem EGS, men vi har betalt gebyret fordi hvis der kom et salg, så gik det til en godt formål. Men ved 3000 i kvartalet så stopper festen sku, det vil jeg ikke smide ud af vinduet for ingenting.

Er jeg den eneste som synes at man går fra, at kunne tilmelde sig  gratis, til 3000 kr  i kvartalet indenfor 6-8 måneder virker meget mærkeligt. jeg synes virkelig en stigning på 1200% er meget, og tror flere butikker vil melde fra pga. af det.

Hvilket er synd for jonathan, da det er et godt koncept de kører.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:13
Grunden til at de har valgt at hæve gebyret, er at de kun er interesseret i de mere seriøse webshops. De tilmeldte webshops vil samtidig få mere eksponering, og hjælpe til markedsføring/optimering.

Jeg syntes du skal prøve at tage en snak med dem derinde, jeg er helt sikkert på at de kan fortælle dig årsagerne til stigningen. Men du har ret i, at stigningen er meget stor, men jeg er dog overbevist om at det er godt lagt ud, hvis man vel og mærket er klar til at engagere sig og gå en smule mere aktivt ind i samarbejdet.

// Jesper Skov

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:28
Dato: 04-05-2007 09:13:03 Forfatter: Jesper Skov Grunden til at de har valgt at hæve gebyret, er at de kun er interesseret i de mere seriøse webshops. De tilmeldte webshops vil samtidig få mere eksponering, og hjælpe til markedsføring/optimering.

Jeg syntes du skal prøve at tage en snak med dem derinde, jeg er helt sikkert på at de kan fortælle dig årsagerne til stigningen. Men du har ret i, at stigningen er meget stor, men jeg er dog overbevist om at det er godt lagt ud, hvis man vel og mærket er klar til at engagere sig og gå en smule mere aktivt ind i samarbejdet.

På mig virker det da fuldstændig dumt! Muligheden burde jo være at du som nystartet e-shop har mulighed for at bygge dig op, bl.a. ved at støtte engodsag, men dette er jo ikke muligt, når man skal betale så meget for at støtte et godt formål...

Jeg er bange for at denne løsning vil gøre at mange virksomheder vælger dem fra, da det vil se bedre ud at overrække 12.000kr. årligt til et godt formål, giver nok også lidt mere pr. omtale.

Løsningen kunne være at man inddelte virksomheder efter omsætning; så kunne lidt flere følge med...

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 14:34
Uanset baggrunden, så er 12k mange penge for en ny webshop.

Personligt har jeg valgt det fra da det er for mange penge.

Hvis jeg give penge til noget, og der skal være fornuft i det (læs økonomi/PR) så kunne jeg for 12000,- give alle kommunens elever som starter i 1 klasse til august en sikkerhedsvest med et lill logo i nakken. Se det ville give PR

Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:35
jeg synes også beløbet er alt for højt..

Det er jo ligesom de ikke har solgt de andre løsninger de har, med ekstra reklame osv. og derfor bare har sat gebyret i vejet, så alle skal købe disse løsninger...

1200% stigning er alt for meget efter min mening... Så ville det være bedre og lave klasser.

Da dette ikke engang giver den lille butik muligheden for at støtte en god sag...

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:38

...så kunne jeg for 12000,- give alle kommunens elever som starter i 1 klasse til august en sikkerhedsvest med et lill logo i nakken. Se det ville give PR

... og jeg kunne uddele gratis prævention til alle uddannelsessteder i Danmark

Engodsag er en genial idé, men er der ikke nogen der kan overbevise mig om at de 12000 er givet godt ud til dem fremfor selv at overrække dem direkte og samtidig på PR, som omhandler dit eget firma, istedet for engodsag??

Min konklusion må være at de har ramt forkert med denne forhøjelse, desværre..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19
Kære AMINOer,

Tak for debatten - debat er godt :-)
Tillad mig at kommentere kort.

1. Betragtningen om, at I kan få mere PR ved at overrække 12.000 kr. direkte, holder i hvert fald ikke. Hvis I overrækker de penge uden en fornuftig historie, vil I, hvis I er heldige, få en lokalavis med på historien. Det er absolut max. Dertil kommer, at I vil risikere, at de slet ikke nævner jer, eftersom det ikke har nogen direkte kobling med jeres produkt. Det, vi laver - cause related marketing - er bl.a. unikt, fordi jeres bidrag kobles direkte med de produkter, I sælger. Og det er ét af de oplagte mål indenfor CSR og cause related marketing, som vi jo også til dels falder indenfor.

2. Hvorfor vi indfører det større beløb? For at kunne fokusere bedre på de shops, som også virkelig aktivt vil gå ind i samarbejdet. P.t. har vi 580 butikker og det er for mange til, at vi kan levere ægte kvalitet til dem alle - som I også har oplevet, hvis I har fået for få ordrer. Vi er seks mand, og det er simpelthen begrænset, hvad det antal folk kan nå på en arbejsdag. Derfor er vi nødt til at skære ned i antallet, og det gør vi lidt groft sagt ved at sortere fårene fra bukkene. Til gengæld giver vi så også en række ekstra ting, hvor vi bl.a. aktivt går ind og hjælper jer med at optimere jeres salgstekster, giver jer ekstra eksponering i n-breve og hjælper med teksten her, giver jer fuld ret over at bruge vores logo i al jeres kommunikation m.m. Så I får rent faktisk value for money.

3. Og i sidste ende handler vores projekt om at samle flest mulige penge ind til organisationerne. Det gør vi kun ved at professionalisere og optimere den måde, vi arbejder på. Vi skal have en samling shops i Danmark, som virkelig brænder for projektet og vil investere i det - ikke for at forære organisationerne pengene, men fordi de kan se, at det er pengene værd og en god forretning - samtidig med at de gør en forskel. Men for at sikre at det vedbliver at være en god forretning for vores shoppartnere, må vi også fokusere og sørge for, at vi har tid og ressourcer nok til at servicere alle butikker optimalt set. Og det har vi kun ved at skære ned i antallet og til gengæld se, hvem der virkelig er villige til at investere i dette. Og så taler vi altså stadigvæk kun 1000 kr. pr. måned - det er jo markant billigere end Tradedoubler, avisannoncer og en hob af andre annonceformer.
Og dem, som man måske kan nævne som billigere (Adwords m.m. kan f.eks. være det, hvis man har de heldige søgeord), så tilfører de jo intet positivt image, positiv co-branding etc. Glem ikke det i overvejelserne :-)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:32
Det lyder til at i vil målrette jer efter et andet kundesegment end oprindeligt. Nu hvor Google er blevet en af de største virksomheder internationalt ved at fokusere udelukkende på No-cure, no-pay kan det undre mig at man vælger at gå den modsatrettede vej. Med provision af hjvert salg ville en fokuseret markedsføringsindsats overfor udvalgte virksomheder alligevel resultere i øgede indtægter. Hvorfor så ikke bare sætte provisions procenten op?

Det jeg synes er mest beklageligt er at man vælger at opsige de eksisterende aftaler med kort varsel, som folk i god tro har investeret ikke ubetydelige ressourcer i form af tid i.

Kan vi få en hurtig håndsoprækning fra de Aminoer der regner med at benytte EGS med de nye gebyrer?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:44
> Og dem, som man måske kan nævne som billigere (Adwords m.m. kan f.eks. være det, hvis man har de heldige søgeord), så tilfører de jo intet positivt image

IAB-undersøgelsen fra 2005 omkring hvordan brands påvirkes af gode placeringer i søgemaskinerne dokumenterer meget detaljeret det modsatte af det du påstår. Så det er simpelt hen ike korrekt det du siger.

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 21:04
12000Kr om året... så kan man lige så godt overrække en check på det beløb...
eller gå en del sammen om et større beløb...

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)