Det er måske lidt bagvendt, men jeg er selv programmør, og kan sætte webshops op. Jeg ville sætte webshoppen op med betaling og indtaste produkter og stå for SEO og alt det der, men jeg har ikke lagerplads. Så kan man få nogen til at lege lager og afsendere, eller er det en dårlig måde at gøre det på - er der ikke økonomi i det? |
Kan man få folk til at drive éns lager til webshop?
- 1
Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk
Mange shops benytter sig af lagerhoteller med Pick & Pack. Vi gør det. Vi bruger KR Logistik f.eks. Der er også et par firmaer på Amino der kan tilbyde dele service til rimelige penge - de skal nok se tråden her og give lyd fra sig :-) |
Tak for svar! Det lyder da godt - har du noget overblik over, eller idé om hvad der er af indtjening ift. dropshipping. Jeg er klar over at der jo formodentlig er mere risiko forbundet med det, og jeg går derfor ud fra at der også er større indtjening såfremt man har den rigtige leverandør, men jeg tænker at da du har praktisk viden og sikkert har brugt meget længere tid på at overveje det end jeg kan forestille mig, så har du måske nogle erfaringer som du vil dele? |
Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk
Hej Jakob, Som den første kommentør skriver, så kan pick and pack være en god løsning. Det kan jo så foregå på den måde, at du bestiller varer hos din leverandør, som så sender varene til dit lagerhotel. Lagerhotellet tager sig så af at "pick and pack", opbevaring og reklamationer = Du rører aldrig dine varer = Yay :) Det koster selvfølgelig lidt, og Pick and pack i Sønderborg oplyser at de tager mellem 10-30 kr. pr. forsendelse afhængigt af volumen (Og muligvis andre faktorer. Det kan jeg ikke lige huske, men man kan jo ringe til alle og høre ad). Opbevaringen koster så ikke noget. Men det kræver selvfølgelig at der er et salg. Hvor jeg, vil foreslå at du venter med denne løsning, indtil du har et stabilt salg (50 pakker om ugen etc.). Jeg ved ikke, hvad du vil sælge. Hvis det er både, går det selvfølgelig ikke at have dem hjemme i stuen. Du siger også at du ikke har noget lagerplads, men mon ikke du har plads til en kasse eller tre et eller andet sted i starten? Det kan også være at du er en mega haj til det, og du ved at salget kommer fra dag 1... Hvis du er, så skal du selvfølgelig bare have noget pick and pack til at starte med. Hvis du går efter dropshipping, er pick and pack ikke noget for dig. Du ved sikkert godt, hvordan dropshipping fungerer, så det vil jeg ikke komme ind på, men avancen er jo forskellig. Var jeg dig, ville jeg kontakte min leverandør og se om vi kunne lave en dropshipping aftale. Det kan altid lade sig gøre, spørgsmålet er bare om de vil. Der er dog flere og flere producenter, der benytter sig af det. Det er selvfølig vigtigt at sikre sig at producenten gør sit dropshipping arbejde ordentligt. Nu tænker du måske - Vil de ikke altid gøre det? De prøver måske, men det er ikke sikkert at mentaliteten hos din leverandør er den samme som hos dig. Med det mener jeg, at hvis du f.eks. har en kinesisk leverandør, kan det godt tage dem lidt længere tid at få tingene gjort til tider, end vi gør det herhjemme. Så der skal være nogle klare retningslinjer for, hvordan det skal foregå. Jeg håber at du kunne mit input til noget. Hav en rigtig fed dag. /Kenneth |
www.kennethmundt.com
Med dropshipping kan det være svært at have en god avance. Køb selv varer hjem - og hav dem på lageret. Større risiko for at brænde inde med varer, ja. Men du vil som regel få en meget bedre avance. Den pris du betaler for lager og håndtering, sparer du ofte i porto. Vores lager er i Malmø - og vi får en så god fragtpris, at besparelsen betaler udgifterne til lager/håndtering. Og det er stadig med dag-til-dag levering. |