Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NN Markedsdata A/S sælger mine oplysninger.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Robinson gælder også telefonisk kontakt.

 

Ja, naturligvis gælder det også telefoniske opkald fra erhvervsdrivende.

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Brøgger Olsen:

NN Markedsdata giver adgang til information om alle danske virksomheder (informationer fra offentlige tilgængelige datakilder), men dette indebærer IKKE at man bare kan kontakte folk pr. email uden tilladelse.

Hej Jan

Ved at du har forsøgt at kontakte mig pr. tlf idag, grundet dette indlæg. Jeg kontakter dig onsdag formiddag. Jeg har ligeledes skrevet til jer via jeres kontakt formular på jeres hjemmeside.

Citat fra en af de mails jeg har modtaget.: " Din emailadresse har vi erhvervet os hos NN Erhverv. Hvor du i følge NN Erhverv har accepteret at modtage relevante reklame emails.".
Måske det var en ide til jeres virksomhed at I påminder jeres kunder at det er spam at kontakte uden forudindgået accept.
Min oplevelse er at kunderne tror at de har denne ret fordi at de har "købt" disse informationer hos jer.

Jeg kan måske nok godt se at det ikke er Jer der er forkert på den, men jeres kunder der ikke sætter sig ind i lovgivningen. Men igen, de forventer vel at de handler i "god tro" når de nu har betalt for informationerne 

 

Jan Brøgger Olsen:

NN Markedsdata sælger ikke denne type informationer. Tilladelse til at blive kontaktet af en virksomhed kræver en forudgående accept fra kunden, og disse permissions sælger NN Markedsdata ikke.

Måske dette ikke fremgår tydeligt i jeres betingelser ? Ved det ikke for har ikke sat mig ind i jeres betingelser, da jeg endnu ikke har haft behovet for jeres ydelser. Wink

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Helt forkert. Robinson-listen er beregnet for private, som vil frabede sig adresserede (fysiske) forsendelser .

Spam er altid ulovligt.

Du må kun sende mails hvis der er en forudgående aftale om det, enten via en accept på en hjemmeside, på en kupon, telefonsamtale og lignende...


Ja, det var noget vrøvl jeg fik fyret af, beklager :-)  

Spam er selvfølgelig ulovligt. Telefonopkald fra sælgere er mig ubegribeligt nok lovligt, da jeg personligt synes det er langt værre end spam. 

Du har også ret mht Robinsonlisten. Det er ellers et udtryk jeg har lært at kende via iværksætterportaler, men jeg kan kun finde udtrykket på cpr.dk og ikke cvr.dk. "Reklamebeskyttelse" havde været det rette udtryk. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Brøgger Olsen:

NN Markedsdata sælger ikke denne type informationer. Tilladelse til at blive kontaktet af en virksomhed kræver en forudgående accept fra kunden, og disse permissions sælger NN Markedsdata ikke.

NN Markedsdata giver adgang til information om alle danske virksomheder (informationer fra offentlige tilgængelige datakilder), men dette indebærer IKKE at man bare kan kontakte folk pr. email uden tilladelse.

Ja, så tror jeg absolut der er noget information i skal have strammet op på. Jeg har netop idag klaget til et firma, som uopfordret kontaktede os med et tilbud pr. email og fik flg. svar tilbage:

Citat:
... "Vi har fået din email igennem NN Erhverv - Som bekræfter at du har accepteret at modtage virksomhedsrelevante emails." ...

Behøver jeg at sige, at vi ikke har lavet en sådan aftale med NN Erhverv ...

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Wellin:
Citat:
... "Vi har fået din email igennem NN Erhverv - Som bekræfter at du har accepteret at modtage virksomhedsrelevante emails." ...

Nu bruger vi selv NN Erhverv, og jeg har aldrig set at de skulle have givet den slags accepter for brug af deres data. Uden at vide det forestiller jeg mig at de trods alt er så professionelle, at det ikke er noget de giver sig i kast med. Men jeg er klar til at blive modbevist. Og skulle det være tilfældet bør de selvfølgelig fratages retten til at videresælge oplysninger.

Men nu ved jeg at man ikke altid skal stole på de oplysninger som spamerne kommer med. Vi har aldrig oplevet den med NN Erhverv, men når vi konfronterer dem (spamerne) har vi ofte hørt at de har fået mailadressen fra en kollega/ansat, der har bedt dem om at skrive. Det har vi så meget styr på, at vi ved at det er løgn.

Så mon ikke at sagen er den at de tager chancen, og er der nogen der stiller spørgsmål til deres brud på markedsføringsloven, så har de et afvæbnende standardsvar parat? Og helst et som de forventer at man ikke gider at bruge mere tid på?

Men det er ikke så svært: Anmeld spam med det samme. Jo flere der gør det, desto større er sandsynligheden for at der er nogen der får lov til at betale for deres ugerninger :o)

Tilføjer lidt: under alle omstændigheder mener jeg at man peger på de forkerte, når man forsøger at gøre NN erhverv til syndebukken. De leverer en ydelse, og det er op til køber at sætte sig ind i gældende lovgivning. Jeg skyder heller ikke på eksempelvis Audi, fordi jeg ofte ser at deres kunder bryder færdselsloven. Det kan aldrig være Audis problem, at deres kunder ikke sætter sig ordentligt ind i lovgivningen, eller bevidst vælger at tilsidesætte den.

Og når jeres spamere ligefrem skriver at de har fået en accept til at bruge jeres mailadresser, tyder det på at de har sat sig ind i de gældende regler, men bevidst vælger at tilsidesætte dem. Forudsat at de ikke har sådan en accept fra NN Erhvervs selvfølgelig, men det nægter jeg at tro på at de har.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Tilføjer lidt: under alle omstændigheder mener jeg at man peger på de forkerte, når man forsøger at gøre NN erhverv til syndebukken.

Det er ikke mig, som skyder efter NN Erhverv - men derimod det firma, som har sendt os uopfordret mail, som bringer NN Erhverv ind i sagen - og sender bolden videre til dem.

Hvilke produkter NN Erhverv tilbyder er sådan set mig helt uvedkommende. Jeg bruger ikke NN til noget og har aldrig gjort det.

Når man sidder på min side af bordet og ikke har noget kendskab til hverken afsender af mail'en eller NN Erhverv er det jo ikke let at afgøre, hvem der egentlig er synderen. Men det der slår mig i Thomas Wichmann's indlæg er, at han har kontaktet flere afsendere af disse mails som alle forklarer: "Hvor du i følge NN Erhverv har accepteret at modtage relevante reklame emails" - og det er jo netop nøjagtig samme besked jeg har fået. Så er mit udgangspunkt: Enten er der noget om snakken eller også må alle disse mails stamme fra samme afsender.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Wellin:
Det er ikke mig, som skyder efter NN Erhverv - men derimod det firma, som har sendt os uopfordret mail, som bringer NN Erhverv ind i sagen - og sender bolden videre til dem.

Fair nok :o)

Jeg bemærkede også at der var tale om flere ret enslydende mails. Og det må, som du selv er inde på, betyde at det er samme firma/relaterede personer (Dette kan oftest ses gratis på proff.dk), eller at NN Erhverv bryder reglerne groft.

Men jeg hæfter mig ved at de ved at de skal bruge en accept for at sende en mail. Så de kender med stor sandsynlighed til reglerne. Så er spørgsmålet bare om de handler i god, eller ond tro.

Som sagt kan jeg sagtens tage fejl, men lige i dette tilfælde har jeg svært ved at tro at det skulle være tilfældet. Hvis vi skal sammenligne med noget mere sammenligneligt, så havde alle annoncehajerne også en nogenlunde enslydende kommunikation, når der var "kunder" der gjorde indsigelser. Indtil andet er bevist, vælger jeg at tro at vi er ovre i den type virksomheder.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg bruger NNMarkedsdata og har aldrig vaeret udsat for det, tror faktisk bare, det er en undskyldning fra de firmaer der sender spam ud. Du skal give tilladelse til det

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

elda:

Hej

Jeg bruger NNMarkedsdata og har aldrig vaeret udsat for det, tror faktisk bare, det er en undskyldning fra de firmaer der sender spam ud. Du skal give tilladelse til det

Det tror jeg bestemt også. Har ikke den vildeste fantasi til, at NN skulle gå på kant af registerlovgivningen - snarere tværtimod.

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

elda:
Jeg bruger NNMarkedsdata og har aldrig vaeret udsat for det, tror faktisk bare, det er en undskyldning fra de firmaer der sender spam ud. Du skal give tilladelse til det

Kan kun give dig ret.

Som jeg selv skrev tidligere tror jeg også det bare er en latterlig undskyldning for at undgå at man gør yderligere ved dette. Dog er det min oplevelse at flere firmaer totalt har misforstået dette (eller bruger det som undskyldning). Derfor burde NN måske præciserer disse regler yderligere, evt fremhæve dem. 

Det er jo efterhånden en del firmaer der kontakter en på den måde.

Personligt syntes jeg det er meget træls, og spild af min tid. Samtidig gør det også at jeg ALDRIG kunne finde på at benytte et af de firmaers ydelser. Wink 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)