Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er MLM stuerent? Artikel i Iværksætteren

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Iværksætteren bragte "helt tilbage" i efteråret 2005 en artikel med overskriften "Multi Level Marketing - familiens sorte får?" - ikke den allerbedst researchede artikel vi har set - og nyhedsværdien i den er heller ikke af særlig karakter.

Det vrimler jo ikke ligefrem med interessante artikler om branchen, men i bund og grund en fin artikel, der både vinkler branchen positivt og negativt. Samtidig et fornuftigt interview med af danmarks største networkere, Lars Krøl fra NuSkin.

Iværksætteren har listet en række punkter man skal gøre sig klart når man skal vælge selskab; et engagement i branchen (læs evt. også denne: Valg af Network Marketing selskab)

Hent PDF´en er: www.lasseburholt.com/pdf/ermlmstuerent.pdf

Hvad synes du om artiklen?

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:16
Har selv bladet fra den gang, og det er en rigtig god artikel. Det var næsten overraskende da jeg så den, at det som vanligt ikke drejede sig om at svine til, men derimod give en objektiv beskrivelse af branchen. 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:28
Det vil jo heller ikke være særligt hensigtsmæssigt i netop et sådan blad at "svine" branchen til - men spørgsmålet går jo netop på om ridserne i MLM lakken - som faktisk meget fint gøres til skamme - især med det interview Lars Krøl har i bladet.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra DK - UK - USA
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 12:27

I den sidste bog undertegnede udgav omkring MLM (på norsk) for ca. 2 år siden, er der et link til ErhvervsBladet der på forsiden bragt en helside-artikel om hvor kraftig vores branche er i vækst.

Desværre virker linket i længere til ErhversBladet ikke længere.

Personligt er jeg selv 100% ligeglad med hvordan uforstående ser på MLM, eller network marketing, eller networking, som jeg selv foretrækker at kalde det i dag.

Franchise var for ca. 30 år siden ved at blive underkendt og dømt som "pyramidespil" i den amerikanske kongress. Kun 9 stemmer for Franchise gjorde at Franchise - der i dag leverer 1/3 til det amerikanske bruttonationalprodukt - blev godkendt ...

Gad vide om network marketing nogensinde vil overhale Franchise ??

Der er jo flere og flere der ønsker at arbejde hjemmefra og flere og flere der ønsker at blive iværksættere.

Bedste hilsner,

Eric Mortensen :)

Forandre dit vand - Forandre dit liv!

http://helsevand.eu 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:30

Jeg er mere end overbevist om at det netop kommer til at ske. Network Marketing vil overhale Franchise inden for få år. Allerede nu undervises der i Network Marketing paa universiteter i USA og Tyskland.

Fra DK - UK - USA
Tilmeldt 3. Dec 05
Skrevet kl. 13:24

Jeg tror at du får ret med hensyn til at network marketing overhaler franchise.

Mange tror at alle franchise-virksomheder klarer sig godt. Det er absolut ikke tilfældet. Selv kender jeg en del franchisetagere der lige holder "skindet på næsen" selv efter 3 år i business og ja. De er meget tæt på at lukke ned.

Når man tænker over det er det egentligt ufatteligt hvor gode franchisekæder er til at dække over når nogle af deres franchisetagere kaster håndklædet i ringen og butik, restaurant, koncept fjernes fra landkortet .... der er langt, langt flere der lukker end man tror indenfor franchise. Og vi ved alle at det er millionen man skal have op af lommen i dag for at erhverve sig en franchise.

Network Marketing kaldes jo "Folkets Franchise". Her kan alle være med og det er desværre også en af de største fejl, når straks hr. og fru. Jensen møder modstand, ja, da er det selvfølgelig ikke DEM der har skylden, det er selvfølgelig network marketing-virksomheden der skal ha´med "rebet".

Man ser i dag nye network marketing virksomheder skyde op - der kommer med stor erfaring fra andetsteds i branchen - der kan tilbyde ligeså meget som en "ægte franchise" har at tilbyde på  for bare 300,00 - 700,00 USD. Den virksomhed som jeg selv ser har det største potentiale på det globale marked fremover, TalkFusion, har et koncept der let kunne have været udbudt som en franchise til 5 millioner DK. Det er sikkert og vidst.

Ha´en fin dag,

Eric Mortensen :)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:37
Dato: 30-04-2007 13:24:27 Forfatter: Eric Mortensen

Den virksomhed som jeg selv ser har det største potentiale på det globale marked fremover, TalkFusion, har et koncept der let kunne have været udbudt som en franchise til 5 millioner DK. Det er sikkert og vidst.

Nu vil jeg vil ikke umiddelbart mene at en ONLINE baseret virksomhed har hverken brug for eller perspektiver i at "go franchise" i samme forstand som man forstår ved franchise af en McD, 7Eleven, Dentbusters osv.... og slet ikke i den prisklasse ;-)

Der er ikke hidtil et eneste onlinebaseret selskab der har udbudt franchise - mig bekendt...

Men det glæder mig du er entusiatisk for dit nuværende projekt ;-)

MVH

Fra DK - UK - USA
Tilmeldt 3. Dec 05
Skrevet kl. 14:02

Hej Lasse,

Måske udtrykte jeg mig forkert.

Når jeg nævner prisen 5 mill. DKK så er det mit eget skøn på hvad TalkFusion-konceptet har kostet at søsætte (og tro mig: er god til at skønne når det drejer sig om vores industi  .... you know that ) ... hertil kommer selve ekspertisen som founder og management har fra tilsvarende virksomheder som www.GlobalVideoTalk.com der er amerikas mest successrige Video Email Virksomhed der har fået massiv presseomtale på større TV stationer som NBC, ABC, CBC, FOX, i radio, magaziner og blade .... desuden har founder af TalkFusion kørt sit eget Travel Agency - www.TravelReaction.com - i 6 år med success og har stor erfaring herfra,

Hvad selve franchisetager så skulle betale i forhold til de ca. 5 mill. konceptet efter mit skøn har kostet at søsætte, ja, det kunne fx let være 500,000 - 1,000,000 ...... om man drev en online franchise behøvede man jo intet varelager ... faktisk en god ide om det ikke allerede findes ...

Bedste hilsner,

Eric :)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:23
Dato: 30-04-2007 14:01:43 Forfatter: Eric Mortensen Når jeg nævner prisen 5 mill. DKK så er det mit eget skøn på hvad TalkFusion-konceptet har kostet at søsætte (og tro mig: er god til at skønne når det drejer sig om vores industi .... you know that )

Ok, så er jeg med - men 5 millioner for at søsætte TalkFusion kan nok ikke gøre det ;-)

MVH

Fra DK - UK - USA
Tilmeldt 3. Dec 05
Skrevet kl. 16:01

Hej Lasse,

Du har "sgu" ret igen ...

Her i "jante-DK" er det bedre at undrive end overdrive ... :-)

Aller bedste hilsner

Eric :)

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)