Jeg tror - mener - og er sikker på, at hvis Amino ikke havde været programmeret i .NET aspx, men havde været lavet i PHP samt kørt på en Linux maskine, havde vi aldrig haft problemet.
Nu er jeg igen ude på lidt dybt vand - men forespørgsler og billedestørrelsen vil vel alt andet lige være det sammen, uanset hvilken platform det hostes på? Det jeg hører, er det største problem, er filstørrelser og forespørgslerne herpå.
MVH
Thomas
Hæ, ja det er lige meget hvilken platform, men der kan være forskel på opsætningen af hardware, og her kan filstørrelsen godt være anderledes.
Thomas, de ting du nævner batter intet, det er ganske få kbyte og meget af det er chachet og genbrugt på hele siden. Hvis vi kan fjerne måske 50-100 kbyte pr. side, så begynder det at ligne noget.
Det passer nu ikke, fx på forsiden er der som jeg også skriver i den anden tråd hvor jeg giver mine tips, 3 profilbilleder som er nogenlunde samme størrelse med få pixel til forskel. Men ingen af dem er genbrugt, det er 3 forskellige billeder brugeren skal hente. i stedet bør i vælge en størrelse fx 45x45 som er midt imellem de tre størrelser.
Jeg tror, uden at være sikker, at du har misforstået det med at optimere hastigheden, det handler ikke kun om at skabe færre kb, det giver selvfølgelig også noget, men det handler i endnu højere grad om at skabe færre kald/requests/hentninger. for det er tit det der trækker mest.
Forestil dig at du har en skål med 140 pebernødder, du skal have de pebernøder over i en anden skål, men du kan kun tage 4 af gangen. uanset om du laver de pebernøder større eller mindre, vil du stadig kun kunne tage 4 af gangen. Hvor ville optimeringen så være bedst? jo hvis ikke der var så mange pebernøder i skålen, så vil det uden tvivl gå hurtigere også selvom pebernøderne så bliver større. Ja jeg ville lige prøve at lave en af slagsen :)
Men det jeg i grunden mener er at browsere kun kan hente et bestemt antal filer på en gang, fra samme domæne. Og det er først når der er en plads ledig at den næste fil i rækken bliver hentet. Det betyder ventetid, meget ventetid især når man har 140 filer der skal hentes. Så derfor vil i vinde rigtig meget på at sammenlægge filer og ja bruge css metoder frem for at hente billeder, som i også er begyndt på.
Bannerstørrelser er så også et skridt man skal tage, men det er ikke der det batter mest.
Et yderligere step er så også at fjerne unødig kode og whitespace, dette har i også gjort på rigtig mange af jeres css filer hvilket er godt, selvom de nok burde have været sammenlagt også.
Helt personligt kan jeg nu meget godt lide den måde vi gør det på her på Amino... Det kan være et ret uinteressant indlæg, der trigger den første mail efter min tilmelding, og så kommer jeg ikke tilbage til tråden, medmindre der kommer et andet interessant indlæg.
Helt enig i at det er forskelligt fra person til person.
På Minecraftforum.dk var der rigtig mange der slog notifikationer fra. Efter vi har lavet de omtalte ændringer er det meget få der slår det fra.
Jeg aner ikke hvor avanceret det vil være at lave på Amino, men det kunne da være interessant at finde ud af hvor mange der har slået det fra og om man kan rette op på det - og evt. spare lidt på ressourcerne i samme omgang.
Jeg kan hverken sige for eller imod. Men kunne man ikke teste over en periode om det samlet set er noget hø eller forhåbentligt giver både en bedre oplevelse og VÆRDI for os medlemmer.
Som andre +medlemmer også fortæller, så bruger en del af os IKKE HELE PAKKEN!
Synes faktisk ikke det gør noget at der er en klar forskel på dem der har valgt at blive +medlemmer.
Lad os få en uvildig til at teste det i en periode og lad os evaluere til marts!
Når jeg højreklikker og læser informationerne, så står der at dit banner fylder 124212 bytes (ca. 121 KB).
For at lave en .gif, kan du eks. bruge GIMP (gratis open source billedbehandlingsprogram). Du åbner dit nuværende banner i programmet, og gemmer det som .gif-format.