Det er et faktum hvis man bibeholder meget power på amino, at der vil blive sendt langt mere power gennem de 3 links som vi plussere gerne må have. Det er også et faktum at Amino så vil stå stærkere på mange flere sider, og dermed får vi igen endnu flere muligheder for at sende mere power afsted til vores egne sider.
Jeg synes bestemt at det er en god ide, ikke kun fordi jeg blandt andet har forslået det til Martin, men også fordi det giver så god mening for alle parter. I ville vel heller ikke skade den virksomhed i havde aktier i?
Nu kan jeg ikke lade være med at være lidt efter dig, når du nu skamroser ændringen. Du har stadigvæk 4 links i din signatur
Gad vide om Amino har indgået en aftale med samtlige danske bannerproducenter og får en procentdel af omsætningen...
Jeg tror - mener - og er sikker på, at hvis Amino ikke havde været programmeret i .NET aspx, men havde været lavet i PHP samt kørt på en Linux maskine, havde vi aldrig haft problemet.
Når der sidder 50.000 gale danske, svenske og norske brugere en onsdag aften og hamrer løs på deres F5 for at være de første til at få lottotallene på LottoStat.dk - så tuder min mini cloudserver fra Meebox Debian 6.0 64bit, 2CPU 8Gb Ram ikke ihvertfald..
Er hastigheden på dette kald ikke det samme uanset, hvad det kalder på?
Glemte lige at sige, nej til denne :)
først og fremmest findes der hurtige og langsomme servere. Hver gang din browser efterspørger en fil, skal den jo spørge, hvilket går ret hurtigt, men derefter skal serveren jo svare tilbage og først der vil din browser så begunde at connecte til filen, hvor lang tid det tager, kommer an på så mange ting, blandt andet hvor mange andre filer din browser skal hente på samme tid etc.... du kan se det på den side jeg linkede til, der er det vist meget godt, tegnet og fortalt næste da.
Fed side, den giver et meget godt billede af det. Nu ved jeg godt det koster mere trafik for Amino, men vil det ikke være en fordel, hvis de hostede vores bannere (på maks 10 kbyte), fremfor at det som i dag ligger på mange forskellige servere? Jeg kan forestille mig, at det forlænger indlæsningen en del, hvis der skal spørges til nogle eksterne servere, som er lang tid om at svare.
Jeg tror - mener - og er sikker på, at hvis Amino ikke havde været programmeret i .NET aspx, men havde været lavet i PHP samt kørt på en Linux maskine, havde vi aldrig haft problemet.
Nu er jeg igen ude på lidt dybt vand - men forespørgsler og billedestørrelsen vil vel alt andet lige være det sammen, uanset hvilken platform det hostes på? Det jeg hører, er det største problem, er filstørrelser og forespørgslerne herpå.
Du laver da bare en endnu en bruger, og tilkøber Plus til denne også :-)
Så hvis jeg nu køber 5 plus brugere og kun bruger den ene, så har jeg faktisk mulighed for at bruge 5 x 10 kbyte i mit banner - det er smart, lidt ligesom med de der CO2 kvoter :-)
Det har i øvrigt pyntet på dit banner ... Må hellere få mit reduceret, når jeg kommer på arbejde inden længe.
Nu er jeg igen ude på lidt dybt vand - men forespørgsler og billedestørrelsen vil vel alt andet lige være det sammen, uanset hvilken platform det hostes på? Det jeg hører, er det største problem, er filstørrelser og forespørgslerne herpå.
MVH
Thomas
Det er det samme, forespørgsler og billedstørrelser... Lige meget hvilken platform det ligger på.
Men der er altså efter min mening og mine tests en markant forskel på hvor optimeret de to systemer er til at håndtere store mængder af efterspørgsler.
1. Brugeren skriver i en tråd og bliver automatisk skrevet på en slags mail-liste, som modtager mail når der er ny aktivitet i tråden.
2. Der bliver sendt en mail til brugeren når der kommer et nyt indlæg i tråden. Samtidig tages brugeren af mail-listen.
3. Brugeren tjekker sin mail og tjekker efterfølgende tråden. Der kan godt være kommet flere indlæg end det der var blevet skrevet mail omkring til brugeren. Når brugeren forlader tråden igen bliver han skrevet på mail-listen påny og det hele starter forfra.
...
Helt personligt kan jeg nu meget godt lide den måde vi gør det på her på Amino... Det kan være et ret uinteressant indlæg, der trigger den første mail efter min tilmelding, og så kommer jeg ikke tilbage til tråden, medmindre der kommer et andet interessant indlæg.
Fed side, den giver et meget godt billede af det. Nu ved jeg godt det koster mere trafik for Amino, men vil det ikke være en fordel, hvis de hostede vores bannere (på maks 10 kbyte), fremfor at det som i dag ligger på mange forskellige servere? Jeg kan forestille mig, at det forlænger indlæsningen en del, hvis der skal spørges til nogle eksterne servere, som er lang tid om at svare.
Jo, hvis der er tale om servere der er langsommere end amino, så er det korrekt at det er bedre amino hoster dem. men er de eksterne servere hurtigere så er det en fordel at de ligger på eksterne kilder. Dog skal man jo ikke lade det går for vidt :) så i grunden er det bedst at de er på aminos servere, da de så kan optimere det på forskellige punkter.
Og ja den side giver et godt overblik, man skal dog bare være opmærksom på at den jo er i udlandet, hvilket er derfor loadtiden er ca. dobbelt så høj som hvis den lå i DK.