Jep...og tilføj børnepengene/børnefamilieydelse eller hva fanden den hedder, den smutter også lige ind på kvindens konto, også selv om man har delt forældre myndighed ;-|
At tale om at kvinder skulle være diskrimineret i 2011 er noget fantastisk vrøvl. Om noget er er det omvendt.
Ligestilling er fint - dvs lige rettigheder ikke lige resultater.
Det er til tider svært at kende forskel på feminisme og marxisme og de deler da også det samme modbydelige samfundsnedrydende tankegods. Kvindekamp er klassekamp!
Dejligt det giver noget debat med masser af indslag hehe
Majbritt Jacobsen:
De fleste mænd har ikke en chance i hjemmet, hvis der skal være husfred og et sexliv. Kvinder er de mest udspekulerede sataner, som kan gå på denne jord, og de er ik bange for at gå langt, bare for at få ret... Det med at "bygge rede", altså skabe et hjem, det skal gå 100% efter kvindens hoved i de fleste hjem. Og lige meget, hvor meget manden gør, så får han aldrig ligestilling i hjemmet!
DR1 har faktisk lavet 2 sæsoner af en genial serie, som ALLE mænd og kvinder burde se. Den er så rammende, at man ik fatter det!
:-) har læst alle jere indlæg og tænker, det var da godt i kom af med noget, nu kan i trække vejret lidt igen og nyde jeres ego :-) faktisk enige med jer i at kvinder skal have kvalifikationer, for at komme i betragtning til en post, og det vil jo heller ikke ændre på at det snart kommer til at stå 50/50 . Hvad vil i nu finde på af argumenter når vi kvinder nu skubber jer ud med kvalifikationer, det glæder jeg mig til at høre :-)
Hvad vil i nu finde på af argumenter når vi kvinder nu skubber jer ud med kvalifikationer, det glæder jeg mig til at høre :-)
Hvordan vil du nogensinde kunne overbevise nogen (ud over dig selv), at kvinder har skubbet mænd ud af bestyrelserne, pga. kvalifikationer? Eftersom det skal til at være et krav at de er der, uanset hvor meget eller lidt kvalificerede de er til det, bliver det svært at argumentere for..
Nu er jeg så ikke én af dem der bliver skubbet ud af bestyrelserne, da jeg hverken har evnerne eller lysten til den slags arbejde. Men jeg har alligevel et ønske om at firmaer frit kan vælge de bedst kvalificerede til de forskellige poster i virksomheden. Men den frihed har de så ikke længere. Så må man da håbe, at de så i det mindste kan få lov til at vælge dem med de bedste bryster og bagdele
:-) har læst alle jere indlæg og tænker, det var da godt i kom af med noget, nu kan i trække vejret lidt igen og nyde jeres ego :-) faktisk enige med jer i at kvinder skal have kvalifikationer, for at komme i betragtning til en post, og det vil jo heller ikke ændre på at det snart kommer til at stå 50/50 . Hvad vil i nu finde på af argumenter når vi kvinder nu skubber jer ud med kvalifikationer, det glæder jeg mig til at høre :-)
Jeg bliver glad for alle det går godt så længe alle disse kvalifikationer/uddannelser ikke bruges i ligegyldige akademiker jobs i det offentlige i jobs vi i det private betaler :-) Der havner mange af dem du taler om.