Hold da op for en mandlig andedam i har her :) man burde egentlig lade jer skræppe i fred, men men men.....nu vil jeg forstyrre jer alligevel :D Indflydelse i hjemmene - nej hold nu op ikke? Det er vist noget der hører privatlivet til. Jeg tror de fleste mænd har den indflydelse i hjemmene, de gider have. Men indflydelse hører pligter (nøjagtig ligesom på arbejdsmarkedet) og jeg kender ingen kvinder, der har nægtet deres mand mere indflydelse derhjemme. Men jeg kender en del mænd, der ikke finder det væsentligt om sofaen er blå eller lilla - bare den er blød at ligge på. Kvoter i bestyrelser? Nej tak. man skulle hellere gøre en større indsats for at "opdrage" de unge damer til at bliver iværksættere. Flere kvindelige virksomhedsejere = flere kvinder i bestyrelser. Det tror jeg i hvert fald. Ligestilling indenfor forsvaret - god idé. Personligt ville jeg i givet fald være militærnægter - men det havde jeg også være, hvis jeg havde haft testoteron i blodet. Men jeg kender da meget dygtige kvindelige soldater, som heller ikke havde haft problemer med værnepligt. Blev værnepligten indført for begge køn ville antallet af frinumre jo også stige betragteligt :) Et hotel kun for kvinder? Lyder tåbeligt og dybt ubrugeligt. Og igang, hvis man er nået dertil, hvor man kun vil mødes over maden, når man holder ferie sammen, så er skilsmisse et glimrende alternativ for begge parter. Ligestilling vedrørende forældremyndighedssager tror jeg vi får lige så stille nu hvor flere og flere mænd begynder at tage barselsorlov mv. I virkeligheden tror jeg det er en proces der har været i gang i mange år - og som tager tid - men fædre i dag er (generelt) noget helt andet end fædre (generelt) var for 40 år siden - og den udvikling vil formentlig fortsætte, så ligestillingen på et tidspunkt når ud i alle hjørner af både vuggestuer og bestyrelseslokaler. Men det kommer til at tage tid, for det er ikke mange kvinder, der bevidst opsøger typiske mandefag og omvendt. I den kommune jeg bor i, har vi for eksempel kun EN mandlig dagplejer - og det er jo egentlig synd. |
lige stilling burde være begge veje der at stå i kø i butik og få et klap i røven er ikke altid sjovt eller en kvinde der kommer tæt på en og gramser lidt på bare vis står i busen kvinder vil råbe sex chikane mænd vil tit have det problem de følger de er den eneste
i alt verden burde man ikke vælge efter køn næsten man skal jo have de bedste leder og når færre kvinder søger kommer der færre leder som kvinder da man skal have de bedste leder