Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtering af Paypal betaling i regnskab

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det lige man gør? Der er nok nogen der har styr på det. Hvordan griber man det rigtigt an. Indtil videre har jeg når jeg får en mail fra Paypal om en ordre, printet denne mail ud og brugt som bilag i regskabet. Men der er jo det gebyr Paypal tager for transaktionen, så jeg får selvfølgelig ikke den pris for det, som kunden betaler, og som der står i mailen fra Paypal, at jeg har betalt.

På paypal.dk, logget ind, kan jeg se gebyret opstillet, og hvad der er tilbage, og som samles til et samlet beløb. Det skal jeg jo overføre efterhånden til min erhvervs-bank-konto. Det er lidt bøvlet, men OK.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 laver en konto lige som bank konto og kasse konto.

Her bogfører du de penge som er gået ind. Så laver ud en udgift konto som gebyr bank og bogfører udgiften til paypal eller bruger kontoen du har til webshop omk eller gebyr for dankort.

Og få modpost på kundens konto. Så kan du se hvad du af likvider og udgifter også stemmer dit regnskab.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

OK og tak. Jeg mente også det var noget i retning at at betragte gebyret fra Paypal som udgift. Så indtil nu har jeg vel gjort rigtigt, at gemme bilag fra Paypal på det kunden har betalt, i første omgang. Jeg bruger Sigma Regnskab, og det er egentlig fint, at kunne styre det i detaljer. Men jeg er ikke så kyndig i regnskab.

Hvordan mon jeg så får en udskrift på de samlede gebyrer hos Paypal?
og
Så går jeg ud fra at jeg bare overfører hvad der nu efterhånden indløber på Paypal til min erhvervs-bank-konto. Der er vel ikke noget bilag at gemme i regnskab for de overførsler?



Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

OK og tak. Jeg mente også det var noget i retning at at betragte gebyret fra Paypal som udgift. Så indtil nu har jeg vel gjort rigtigt, at gemme bilag fra Paypal på det kunden har betalt, i første omgang. Jeg bruger Sigma Regnskab, og det er egentlig fint, at kunne styre det i detaljer. Men jeg er ikke så kyndig i regnskab.

Hvordan mon jeg så får en udskrift på de samlede gebyrer hos Paypal?

Jeg plejer at bogfører de månedlige gebyrer en gang for alle og bruger bilaget "månedlig økonomisk sammenfatning" som er en rapport man kan trække derinde.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Jeg plejer at bogfører de månedlige gebyrer en gang for alle og bruger bilaget "månedlig økonomisk sammenfatning" som er en rapport man kan trække derinde.

OK, så har du måske også Sigma? Her finder jeg altså ingen konto ved navnet "månedlig økonomisk sammenfatning", men så skal jeg måske oprette en sådan?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du mener hvordan du bogfører gebyret må du vel have en konto til diverse gebyrer.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg ffaktisk også: Bankgebyrer mv. Så er det vel bare løbende at skrive gebyret på, men jeg må prøve at få en oversigt over det samlede gebyr.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, Paypal har en "Månedlig salgsrapport". Så det er vel ved at være det der skal udskrives som bilag hver måned. Så er der måske moms af beløbet??? http://www.amino.dk/forums/t/68315.aspx spørgsmålet blev ikke besvaret om netop det.

Jeg handler med private i shoppen. Men jeg  skeiver da fakturas med momsbeløb.

Sig gerne lige til, hvis der er noget forkert. Tak for hjælpen indtil nu...

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

den månedlige økonomiske sammenfatning er en dårlig ide

jeg vil anbefale at du redegørerer for hver enkelt salg på din paypal-konto i dit regnskab

gebyrer:

kredit paypal-konto

debet gebyrer

omsætning:

Kredit omsætning

Kredit moms

debet paypal

hævninger til bank

kredit paypal

debet bank

din paypal konto er ikke anderledes end din bankkonto.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
din paypal konto er ikke anderledes end din bankkonto

Jeg må lige tage det i steps. I mit momsregnskab har jeg solgt een ting i shoppen, til et beløb på 149 kr. inkl. moms. Det har modkontoen Bank. De andre modkontoer der kan vælges er Debitorer og Kasse.

Er det godt nok, at pengene går ind på Bank, når de i virkeligheden ligger på Paypal? indtil jeg overfører pengene efter hver måned til Bank, (for jeg skal jo ikke gøre det for hvert salg).

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)