Hvordan er det lige man gør? Der er nok nogen der har styr på det. Hvordan griber man det rigtigt an. Indtil videre har jeg når jeg får en mail fra Paypal om en ordre, printet denne mail ud og brugt som bilag i regskabet. Men der er jo det gebyr Paypal tager for transaktionen, så jeg får selvfølgelig ikke den pris for det, som kunden betaler, og som der står i mailen fra Paypal, at jeg har betalt.
På paypal.dk, logget ind, kan jeg se gebyret opstillet, og hvad der er tilbage, og som samles til et samlet beløb. Det skal jeg jo overføre efterhånden til min erhvervs-bank-konto. Det er lidt bøvlet, men OK.
laver en konto lige som bank konto og kasse konto.
Her bogfører du de penge som er gået ind. Så laver ud en udgift konto som gebyr bank og bogfører udgiften til paypal eller bruger kontoen du har til webshop omk eller gebyr for dankort.
Og få modpost på kundens konto. Så kan du se hvad du af likvider og udgifter også stemmer dit regnskab.
OK og tak. Jeg mente også det var noget i retning at at betragte gebyret fra Paypal som udgift. Så indtil nu har jeg vel gjort rigtigt, at gemme bilag fra Paypal på det kunden har betalt, i første omgang. Jeg bruger Sigma Regnskab, og det er egentlig fint, at kunne styre det i detaljer. Men jeg er ikke så kyndig i regnskab.
Hvordan mon jeg så får en udskrift på de samlede gebyrer hos Paypal? og Så går jeg ud fra at jeg bare overfører hvad der nu efterhånden indløber på Paypal til min erhvervs-bank-konto. Der er vel ikke noget bilag at gemme i regnskab for de overførsler?
OK og tak. Jeg mente også det var noget i retning at at betragte gebyret fra Paypal som udgift. Så indtil nu har jeg vel gjort rigtigt, at gemme bilag fra Paypal på det kunden har betalt, i første omgang. Jeg bruger Sigma Regnskab, og det er egentlig fint, at kunne styre det i detaljer. Men jeg er ikke så kyndig i regnskab.
Hvordan mon jeg så får en udskrift på de samlede gebyrer hos Paypal?
Jeg plejer at bogfører de månedlige gebyrer en gang for alle og bruger bilaget "månedlig økonomisk sammenfatning" som er en rapport man kan trække derinde.
Jeg plejer at bogfører de månedlige gebyrer en gang for alle og bruger bilaget "månedlig økonomisk sammenfatning" som er en rapport man kan trække derinde.
OK, så har du måske også Sigma? Her finder jeg altså ingen konto ved navnet "månedlig økonomisk sammenfatning", men så skal jeg måske oprette en sådan?
OK, Paypal har en "Månedlig salgsrapport". Så det er vel ved at være det der skal udskrives som bilag hver måned. Så er der måske moms af beløbet??? http://www.amino.dk/forums/t/68315.aspx spørgsmålet blev ikke besvaret om netop det.
Jeg handler med private i shoppen. Men jeg skeiver da fakturas med momsbeløb.
Sig gerne lige til, hvis der er noget forkert. Tak for hjælpen indtil nu...
din paypal konto er ikke anderledes end din bankkonto
Jeg må lige tage det i steps. I mit momsregnskab har jeg solgt een ting i shoppen, til et beløb på 149 kr. inkl. moms. Det har modkontoen Bank. De andre modkontoer der kan vælges er Debitorer og Kasse.
Er det godt nok, at pengene går ind på Bank, når de i virkeligheden ligger på Paypal? indtil jeg overfører pengene efter hver måned til Bank, (for jeg skal jo ikke gøre det for hvert salg).