Så selvom det kun drejer sig om 50 film så kan de være seeded ud til flere tusinde, uden man selv er bekendt med det. |
jesperlh:Det er klart at hvis det viser sig at han har distribueret ulovligt til 1000vis af danskere er det en ganske anden sag, men med foreliggende materiale har jeg svært ved at se logikken i brug af manpower, og tillader mig at være pissed over at man jager simpelt tyveri, som det jo dybest set handler om, i nogle tilfælde og ikke i andre, det er ødelæggende for borgernes tro på systemet at alle tyverier ikke behandles ens.
Så hvis politiet efterforsker en sag, som viser sig ik at være noget alligevel, så er det spild af ressourcer, men hvis sagen derimod viser sig at være en big case, så er det iorden?
Hvis ovenstående er tilfældet, så synes jeg du burde søge ind til politiet, og være den person, som skal vurderer, om hver enkel sag skal efterforskes. Så kan vi om 6 mdr se hvor stor en succes du er... Eller om du rammer forkert, ligesom politiet selv gør i dag...
Du sidder og snakker om at det er for dårligt, at man kan blive dømt for selvtægt, hvorefter du nævner ordet manglende retssikkerhed... Er det ik to ting, som er direkte modsætninger?