Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

13 år og.... Iværksætter?

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jakob.

Det er godt gået, du skal nok blive til noget

Hvis du har interesse i biler, var bilpleje så ikke noget for dig?

Af erfaring ved jeg at ind -og udvendig bilpleje koster en bondegård - det må du kunne gøre, for en minimum investering. En plovmand for en udvendig vask, polering m.m. og det samme for indvendig. Du kan vel klarer 4 biler på en weekend, hvis du også skal nå dine lektier.

Det er ca. under 1/2 pris af de store virksomehder tager for samme arbejde. Du får frisk luft, store overarme og gode kontanter og det er nemt at skaffe nye kunder, hvis de er tilfredse. Det er et arbejde mange folk ikke tager sig eller har tid til i dag, start på søndag og hør dine gæster.

Det med aviserne holder ikke.

Havearbejde, vinduespolering og tavrende rengøring er der også penge i, igen noget folk i dag ikke selv har tid eller lyst til.

Held og lykke med det hele og god fest på søndag (husk at gemme alle pengene til dine drømme  )

Bedste hilsner

Peter
Danmarkshop.com

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:48
Hej Jacob
Her er lige et par ideer som ikke behøver at koste noget:

Havearbejde, Rengørring, Vinduespudsning Vask af biler osv osv.

Du laver det opsøgende salgsarbejde og finder noglekammerater der vil tjene lidt lommepenge, dem ansætter du så

Sæt en plakat op i den lokale brugs at du ar et servicesfirma og at folk bare kan henvende sig til dig.

Så planlægger du og sørger for at arbejdet bliver gjort.

Du skal selvfølgelig beregne dig selv en avance på arbejdet du uddelegerer til dine kammerater.

Jeg er sikker på at der er mange der kunne tænke sig at gøre brug af sådan et ungdoms servicesfirma.

Sådan et kunne jeg f.eks selv godt bruge her i byen hvis ungerne her gad sætte det i værk.

Og du kan jo altid udvide med flere serviceser hend af vejen, Hundeluftning, passe huse medens folk er på ferie osv osv.

Der skulle være muligheder nok

Med venlig hilsen Bjarne

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:50
Tak for din mail, Jacob.
Du ringer bare, når du får fri fra skole
Jeg tror, at Jacob allerede har regnet den ud: Det drejer sig om IKKE at bytte tid for penge.
Det drejer sig om at investere i noget, der giver et afkast uanset om man ligger på stranden på Bahamas eller sidder og bygger på forretningen.
Mvh, Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:14
Ja, jobs er der masser af, men uanset hvor meget man kan tage for sin tid, er der en fysisk begrænsing i det. Selv med den timeløn jeg henter hjem på rådgivning er der et loft over den praktisk mulige indtjeneing. Og jeg hader lofter :)

Så ja, hvis man skal tjene mange penge skal det man laver kunne skaleres - enten ved at ansætte folk, som man så tjener lidt på, eller ved at lave produkter (i bred forstand) som kan afsættes til mange, uden at omkostningerne følger med i samme tempo.
Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 15:00
Hej!

Jeg er meget stemt for det med bilvask og sådan, men jeg tror at der hvor der er mange kunder, er de stykker arbejde som folk ikke rigtigt gider selv.

Jeg har undersøgt hvad bilklargøring hos prof firmaer normalt koster, og det svinger fra ca. 2000 til 3000 for total udvendig klargøring, og og ca 1000-2500 indvendigt.

Jeg har dog ikke de samme midler som de professionelle, men jeg skal levere et godt stykke arbejde til en brøkdel af hvad det koster hos profferne. Det vanskeligste bliver dog nok at overbevise folk om at der er et reelt alternativ til at køre bilen i en vaskehal.

For at komme med det alternativ, skal jeg have en god pris. hvad med en klargøring indendøre til 200-300 kroner, og så udendøre til 500?

Hvad syntes i?

Med venlig hilsen

Jakob 

Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Fra  T3CMS Skrevet kl. 15:31
Hej Jacob
Du lyder godt nok som en ung mand med krummer i :-)

Da jeg var på din alder eller lidt yngre fik jeg lavet en aftale med det lokale vandværk om at jeg udelte deres regninger for dem for 1/2 af det de ellers skulle bruge på porto - tror nok min far fik ideen - men det var gode lommepenge.

Hvis du vil lave bilvask, slå græs eller lign som du kan lave for private -så få printet en stak "foldere" og del dem ud i hele nabolaget, sendt dem op i supermarkeder, evt. en rubrikannonce i den lokale avis

HELD OG LYKKE

Glæder mig til at hører videre om din "forretning"

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 05:46
13 år..

Da jeg var 13 år havde jeg også alle mulige idéer ligesom dig.

Jeg har dem stadig, de er dog lidt mere realistiske.

OG JA DET ER SKIDE SJOVT SPÆNDENDE OG nogle tider STRESSENDE

Hvis jeg var dig vil jeg besøge en side der hedder HTML.dk  der kan du lære det at lave en hjemmesider. såvel store som STØRRE : - ) 

og i din alder er det jo nok ikke lige så sjovt som at sidde og chatte på arto....

Jeg hørte engang om drenge der havde et skole projekt Noget om biler.. de byggede en side og holdt det som hobby til de blev de der 17 / 18 år

De begyndte begge på HTX, og da de fyldte 18 var siden så godt besøgt at de besluttede sig at sælge.

de var de eneste på HTX der havde den nye bmw X5 og ja den havde de en af hver..

Det at være Igangsætter er ikke altid = Penge i LOMMEN HER OG NU?

Men håber dette har givet dig noget inspiration.

Du kunne jo starte med at skrive til Undervisnings Ministeriet.

og bede om Iværker timer på Ugeskemaet

Jens

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 09:41
Hej Jens!

Tak for svaret!

Jeg bruger meget af min tid på at spekulere i nye forretninger, og det er da også noget af det sjoveste jeg ved.Jeg har forsøgt at starte ent firma op, hvor jeg rengører biler, men holdningen er desværre tit, at det er "et skide godt initiativ" men der er ingen der vil købe noget

Jeg har selv også tænkt på det med hjemmesider, og jeg kunne da også tænke mig at lave en på et tidspunkt, men jeg har lidt svært ved at se hvor alle de penge kommer fra? Jeg ved godt at en velbesøgt side kan være attraktiv for firmaerne som skal have noget reklame, og som derefter kan købe sig til det, men jeg har svært ved at se at der kan tjenes SÅ mange penge på det?

Med venlig hilsen

Jakob

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 10:19
Hvad med at stable et lille anaylse firma op, fä alle dine venner + deres venner med konceptet, og lav undersögelser om hvilke produkter de köber, hvad de finder cool, hvilke brands de kender osv.. Man kunne ogsä bruge dem som test-panel, for en virksomhed som har 13 ärige som mälgruppe. Kan du samle 25-50 styks, sä kan du sikkert tjene lidt pä det.

Ellers kunne du jo ogsä lave en hjemmeside, som hendvender sig til 13 ärige, og derigennem tjene lidt pä det.

Mvh
Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:29
> men jeg har svært ved at se at der kan tjenes SÅ mange penge på det?

Det er ikke for at forsøge at overbevise dig om at du skal den vej, men tror mig, der kan tjenes rigtig meget på den slags! Nu kommer det naturligvis an på hvad du mener med "SÅ mange penge", men personligt synes jeg 20-30.000 dollars om måneden er rimeligt ok :)
Side 2 ud af 6 (55 indlæg)