|
13 år og.... Iværksætter?
personligt ville jeg være noget betænkelig ved at lade naboens knægt gøre ret meget mere ved min bil end en grundig rengøring. En støvsug/vask/overtørring med klud indvendig ville jeg nok smide kr. 200,- for (taget i betragtning at Q8 tager kr. 20,- for den billigste vask og en støvsugerpolet koster kr. 10,-). Hvis du skal polere og give den hele pibetøjet, så ligger smertegrænsen nok ved max kr. 500,- Jeg miskrediterer ikke din evner til at håndtere opgaven, og du vil sikkert få mange kunder, når du har udført et tilfredsstillende job på de første biler. Men der vil hele tiden være spørgsmålet om forsikring: Hvad sker der, hvis du skulle komme til at ridse lakken, eller putte en væske på, der simpelthen opløser den ved gnubning? En bil er jo en ømtålelig ting for mange. (Personligt må du dog gerne vaske min bil med sandpapir, hvis du vil.. Den er ikke bedre værd :-P) Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Hej! Jeg ved det godt, det er derfor det er s¨svært at lave noget som 13 årig ![]() Det ville være dejligt med en masse kunder ligesom PB Tryk, alt det lak er jo også kun i vejen ![]() jeg havde selv regnet med at tage absolut max 500 kroner, men jeg regner med at ligge på ca. 400... Jeg vil også gerne tilbyde flere udgaver, så der er noget for alle, så det regner jeg også med at gøre... Jeg vil godt høre flere forslag, men ihvrtfald melder jeg tilbage senere på ugen (dvs, næste uge) og skriver hvordan det går.... Med venlig hilsen Jakob |
Hej, Jeg ville gerne betale 500 kr. for at få gjort den helt store omgang ved bilen... Jeg ville også gerne give 250-300 kr. for en total invendig rengøring. Det er mest den invendige rengøring (især støvsugning, instrumentbræt og ruder invendig), som jeg ville være interesseret i - og i øvrigt ikke selv har tid til (gider). Udvendig kører jeg forbi en vaskehal, når det trænger. ------- Men derudover så tænkte jeg netop på dig i sidste weekend, da jeg var til familiefest. Der har vi normalt haft en pensionist i familien, som har optaget video til bryllup, barnedåb, konfirmation, mv. Altsammen noget, som ALLE gerne vil sidde og se bagefter. Problemet er bare at have en stabil person til at optage før festen, under festen (taler, skægge indslag, sange, mv.) og efter festen. Jeg overhørte netop to tale om, at de havde været ekstremt glade for disse videooptagelser, og ikke mindst dem inden festen gik i gang. Nå, men for at komme til sagen, så kunne der vel i forbindelse med en fast godt presses 5-600 (måske mere?) kr. ind til en optagelse af hele begivenheden på video. Kunne dette være en spændende mulighed? Jeg ved ikke, om der er nogen, som tilbyder en sådan service, men jeg ved da, at der ER folk, som synes produktet er interessant. - bare en ekstra idé! |
Hej! Jeg syntes det er en god ide, da gæsterne jo således heller ikke skal bekymre sig om at optage, og i stedet bare nyde festen.... Jeg tror dog det er et job, som det kræve lidt mere ekspertise at lave, og jeg tror de fleste hellere vil bruge lidt ekstra penge på at hyre en prof... Også fordi det for mange er en stor begivenhed, og derfor noget som skal gøres perfekt.... Og det kan da godt være at jeg kan gøre det lige så godt som professionelle, men det syn har mange desværre ikke..... Jeg tror også det er mest indendørs at arbejdet skal gøres, da bilen nødvendigvis hurtigt bliver beskidt igen, men det jeg så kan appelere til, er at hvis man foretrækker at vaske bilen i hånden, er den meget nemmere at have med at gøre efter behandling med voks osv... Iøvrigt... hvis der er nogen der har erfaring med markedsføring og reklame osv, hvad tror i så bedst vil kunne betale sig? at dele 300 sedler rundt, eller at bruge nogle penge på at annoncere i avisen? Jeg foretrækker klart ikke at have så mange omkostninger, da det jo ikke er sikkert jeg kommer til at tjene penge på dette projekt.... Dette er iøvrigt nok også problemet med den anden ide med filmning af fester osv, for der skal immervæk nogle penge på bordet hvis jeg skal have et seriøst kamera osv.... Med hensyn til klargøring af biler, vil jeg tage: 50-100 kroner for støvsugning og vask 150 kroner for støvsugning, vask, og ? 200 kroner for støvsugning, vask, ? og ? 300 kroner for støvsugning, vask, ? og ? og ? 400 kroner for støvsugning, vask, polish, voks, fælgrens, indvendig/udvendig behandling med vinyl, ruderens... Hvad for nogle ting skal jeg lægge ind hvor der står "?" ??? Hvad tæller mest af de ting jeg gerne vil udføre? Hvad vil i gerne give mest for? med venlig hilsen Jakob |
Hvis der er en ting som irriterer mig med automatvask, så er det at mine fælge aldrig bliver rene. Uanset om det er en vask med børster eller højtryk med fælgrens er der altid bremsestøv på fælgen efter en bilvask. Jeg ville være villig til at betale op til 200 kr. EKSTRA hvis fælgene blev ordentlig renset. Jeg tror at de rette kemikalier kunne gøre det nemt, men jeg får det aldrig gjort selv. Det er jo ikke noget man behøver hver gang man vasker bilen. Men 3-4 gange om året ville det være dejligt at få fælgene ordentlig rengjort. mvh Carsten |
Hej Jacob. Jeg er 16 år gamel og har været igang med alt mulig indenfor handel og aktiker siden jeg var 13-14 år. Nu er jeg så gået skridtet vidre og er ved at starte en webshop samt en portal. Jeg har fået rigtig meget hjælp af mange iværksætter og dygtige forretnings folk, så du skal bare spørger folk til råds, men lade være med at spørger flere gange om det samme hvis de ikke lige svare den første uge for det gjorder jeg og det var sikret træls at folk hele tiden skulle høre mig, men jeg synes det er cool at du for startet sådan en hel debat nærmest :D Held og lykker klø på. :) |
Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.
Hej Jakob, Jeg tror det er meget få der hyrer en prof til at filme, så alternativet er onkel Anders, der efter hovedretten glemmer at filme halvdelen og resten bliver sløret - mener faktisk det er en ret god idé og med bare lidt træning, torr jeg også du kan blive ret skarp. Omkring bilvask, tror jeg du skal tænke lidt anderledes, hvis du kan vaske og støvsuge en bil for 100 kr. på en time og kun bruger 20 kr. i materialer, er det vel bedre end alternativet med den store tur, der tager 4 timer og koster 400 kr., men hvor der er 200 kr. i materialer - naturligvis forudsat at du kan få mindst 3 kunder til den lille tur, altså hvor tjener jeg mest, forudsat at jeg kan få kunder nok. Ville nok passe lidt på med at bruge alt for mange penge på annoncering, her tænker jeg også på hvor meget har du egentlig tid til, er det 3 biler om ugen eller 20. |
Det er ihvertfald tættere på 20 end på 3... jeg har ca fra kl. 14-18 til hverdag, Plus i weekenden, hvor jeg stort set kan arbejde hele dagen.... Jeg ved ikke hvor stort markedet er for at filme fester? Jeg har ingen erfaring på området, så det skal ihvertfald læres, men måske jeg kunne låne et godt kamera, af en som jeg kender, som lever af at tage billeder til alt muligt... Hvis der er et større marked for det, så kan det jo være at jeg køber mit eget.... Det er jo et arbejde som kan forløbe fra kl 12-kl 24 og sådan, så det er jo et job der tager lang tid, men jeg tror da at det er spændende, at møde nye mennesker osv... Nu vil jeg dog lige prøve min egen ide af, og se hvordan det går, og så kan det være at jeg vender tilbage til spørgsmålet om filmning.... Jeg vil gerne give folk så mange valgmuligheder som muligt, og jeg regner ikke med at specielt mange tager den dyre udgave, det er bare for at vise, at det kan jeg også.... samtidigt er det en god mulighed for at få scoret nogle point på tilfredsheds kontoen.... det giver et godt ry og en fantastisk reklame, hvis jeg kan levere et rigtigt godt stykke arbejde, og så folk snakker videre om at der er en frisk dreng som laver et godt stykke arbejde... det er guld værd... versionen til 100 kroner regner jeg heller ikke med at der er så mange der tager, for det er et arbejde man egentlig godt kan gøre selv... derimod regner jeg med at få flere kunder i prislaget 200 kroner, for det er et arbejde, som folk ikke selv lige gider, og så er det stadig billigt nok til at være attraktivt... Til Carsten: Jeg ved godt at det ser kanon godt ud med nogle rigtigt flotte rene fælge, så det er også en ting som jeg vil have med... og prioritere... |
De vigtigste ting for mig: 1) Støvsugning af bilens bund og sæder, og bagagerum 2) rengøring af ruder invendigt 3) rengøring af instrumentbræt |