Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

13 år og.... Iværksætter?

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er

Jeg er en dreng på 13 år, der er meget interesseret i iværksætteri og i det hele taget forretning.

I den alder som jeg har, menes det tit at eneste måde at tjene penge på er ved at være avisbud eller fejedreng til en eller anden tilfældig løn.

Jeg vil meget hellere selv se om jeg kunne stable noget op, og måske komme med et reelt alternativ til at være avisbud.

Jeg elsker at organisere og planlægge ting, og det er også den største grund til at jeg gerne vil lave noget.

Det ville være dejligt at kunne tjene nogle penge, men jeg vil hellere have det sjovt med det jeg laver end lave noget dødkedeligt som jeg måske tjener lidt mere ved.

Jeg har masser af ideer til at starte ting op, men tit syntes jeg at det løber ud i sandet, fordi det er svært at finde kunder, og at jeg syntes folk ikke har ret stor tillid til en 13 årig. Jeg vil gerne lave reklame for mit arbejde, men jeg er i tvivl om, om det kan betale sig at sætte en annonce i avisen, både fordi jeg ikke har 30,000 kroner til en stor og synlig reklame, men også fordi at den indkomst jeg måske kan opnå ikke kan dække udgifter til reklame. Har i forslag til anden reklame?

Jeg interesserer mig meget for biler, cykler, og i særdeleshed aktier.

Har i forslag og ideer til hvad jeg kan gøre?

Med venlig hilsen

Jakob

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:08
Hej Jakob!

Et godt råd: Bliv ved! Selvom du kun er 13 år, så bare bliv ved.

Hold kæft hvor er du sej!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:12

En ting er i hvert fald helt sikkert: Du skal ikke holde dig tilbage, og du skal ikke lytte for meget på dem der ikke tror på en 13-årrig kan finde ud af noget selv. Det vigtigste er, at du selv kan overskue konsekvenserne af det du kaster dig ud i - og at du har det sjovt med det du laver :)

Uanset hviolken form for forretning man vil lave kræver det dog som regel to ting: En smule kapital og evnen til at sælge. Hvis ikke du selv har nogle af de to dele, må du enten skaffe dem, eller finde nogle du kan samarbejde med som har det - penge, og evnen til at sælge ideerne til de rette kunder.

Og du har sikkert ret - der er mange der, uanset kvalifikationer iøvrigt, ikke har tilid til en 13-årrig. Det kune derfor være en ide, at finde en partner der er lidt ældre - måske en, som er lidt bedre til salget end du selv synes du er.

Med hensyn til kapital bør du overveje det samme som mange voksne iværksættere gør - find et eller andet job (aviser eller hvad du nu kan få fat i), hvor du kan tjeme lidt penge først, spar dem op, og brug dem så til at kaste dig ud i iværksætteriet. Man kan naturligvis også forsøge at låne penge, men det er dyrt i forhold til at have pengene selv.

I alle fald - klø på, og spørg endelig løs her på Amino, hvis der er noget vi kan hjkælpe med! :)

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 22:23
Hej Jakob,

Vil da gerne kort gengive en historie fra det virkelige liv, der udspillede sig da jeg var på din alder. En god kammerat gik med aviser, han blev dog hurtigt træt af det. Hans lillesøster var i midlertid meget ivrig efter at hjælpe ham og fik derfor 'lov til' at gå med hans aviser. Hun fik løn for det, men han beholdte en del af lønnen fra distributionsselskabet. Der gik kun ganske kort tid før hans lillesøsters veninder var med. Det spredte sig og da det var på sit højeste var der nok mellem 8-10 friske drenge og piger fra lokalområdet, der hver lørdag gik rundt med 'hans' aviser. Tror sgu de stod for uddelingen af 20% af kommunens samlede antal aviser. Det blev effektiviseret, så på et tidspunkt var der et par stykker som udelukkende pakkede reklamerne og smed dem i vogne, så de var klar til 'uddelingsholdet'.

Det var næppe helt lovligt i kanten, men her er pointen nok også mere ideen og udførelsen. Alt kan lade sig gøre, også for en 13 årig knægt, der i dag stadig lever efter filosofien om at outsource hvad outsources kan. 

Mulighederne er der. Også selvom man er 13 år - tænk bare på nettet. Der kan du jo handle med kunder i hele landet (og verden) uden at de nogensinde ser dig og dermed 'opdager' at du er 13 år. 

D. 1. maj kommer der et magasin for unge med interesse for iværksætteri, YoungINC. Det skulle du tage at kigge lidt i, det kan være du bliver inspireret!

Hvis ikke du bor i København, kan du læse magasinet helt gratis på vores hjemmeside hvor det kommer i en lækker online flash udgave. Så kig forbi d. 1. maj!

Venlige hilsner,

Mads

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:04
Hej Jakob.

Du kan prøve at se om du kan vende alderen til en fordel... Næste gang du tænker på noget du vil reklamere for, så skriv i stedet til at avisen og fortæl at du er en knægt på 13 år der har fået en idé til hvordan du kan tjene dine egne penge imens alle dine kammerater knokler med at dele aviser ud...

Hvis det er et seriøs projekt du er igang med vil lokal avisen sandsynligvis fortælle din historie helt gratis, da du er så ung at du skiller dig ud ved at gå efter at blive iværksætter.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:15
Rasmus (og Jakob + andre) -> Det er faktisk essensen af en fantastisk sammenhæng, du pointerer dér! Læg mærke til et ord, som går igen i alle succesrige markedsføringskampagner: "Remarkable" - Bemærkelsesværdigt!

Det handler om at være "remarkable". At kunne skille sig ud fra de andre.

Et lille citat fra vores allesammens marketing-gud, Seth Godin: "Figure out what you want, figure out what you need to do to get it, and go do it.".

Det bør lige tilføjes til ovenstående citat, at der bestemt ikke er tale om egoisme og om at tænke på egne behov. For når du giver noget væk uden at forvente noget tilbage, er det, du får tilbage ofte mere værdifuldt end hvis du forlangte betaling.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:42
Hej Jacob

Velkommen til Amino

Hvor ER det bare FEDT at høre om een, der vil mere med sit ungdomsliv end at gå med aviser.

Det alene siger en masse om dig - at du har fundet her ind på Amino og er kommet "ud af busken" siger resten

Sådan een som dig kunne jeg godt tænke mig at hjælpe i gang, så jeg kunne godt tænke mig at høre lidt nærmere om vi kunne finde ud af et samarbejde:
Jeg kunne f.eks. tænke mig at vi kunne bygge en hjemmeside sammen, hvor du fortæller en MASSE om cykler. Når udgifterne er betalt til webhotellet samt evt. annoncering, så deler vi overskuddet fifty-fifty.

Så skal du ikke bruge een krone - bare en masse tid og et digitalt kamera.
Har du gode erfaringer med Aktier, så er der naturligvis de samme muligheder her.

Hvad synes du om det?

Mvh, Christian

PS: Et eksempel på denne samarbejdsmodel er www.Espressoguiden.dk

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 08:51
Hej!

tak for alle svarene!

Jeg skriver igen senere idag.... Er i skole

Med venlig hilsen

Jakob

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 09:59
Hej igen!

Jeg er helt utroligt glad for at i kommer med gode råd, for jeg HAR forsøgt et par gange før, men det er tit gået galt fordi jeg ikke helt har kunnet gennemskue det der reklamesystem....

Jeg har faktisk overvejet den ide med at "ansætte" nogen til at gå med aviser, tror i man kan gøre det idag?

Det eneste jeg bare er lidt i tvivl om om man kan få andre til at arbejde for en mindre løn end end de kan få hvis de selv opsøger og får job med 100 procent af lønnen.

Hvis man skal undgå det, skal man vel opsøge nogen som er under den alder hvor man kan få job altså under 13 år.

Jeg vil prøve at se på mulighederne, men skal jeg lave en eller anden aftale med forældrene om at jeg fralægger mig ansvaret hvis der sker noget?

Jeg vil selvfølgelig helst så hurtigt igang som muligt, men jeg vil nødig stå i den situation at en eller anden er blevet kørt ned af en bil, og derefter ved forældrene ikke hvem de skal skyde skylden på, da de sådan set ikke er ansat af firmaet endnu?

Nå.... den tid den sorg

Med hensyn til kapital, har jeg nogle tusinde kroner som jeg har sparet op i flere år, og derudover har jeg konfirmation på søndag såeh.....

Jeg syntes det er perfekt hvis jeg kunne tage kontakt til en avis, og fortælle lidt om det jeg forhåbentligt har fået stablet op på det tidspunkt. De fåe en god historie, og jeg får en reklame som det ville koste tusindvis af kroner at annoncere.''

Tak for alle rådene!

I vil snart se adskillige indlæg i jante-tæskeren, kan jeg godt love

Med venlig hilsen

Jakob

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:38
Dato: 19-04-2007 09:59:04 Forfatter: Torrild
Med hensyn til kapital, har jeg nogle tusinde kroner som jeg har sparet op i flere år, og derudover har jeg konfirmation på søndag såeh.....

Hold kæft du er en gut med krummer i!

Jeg har ALDRIG hørt om unge som vil bruge konfirmationspengene på markedsføring!

Så bare klø på. Det er måske ikke det første, andet eller tredje projekt man får succes med, men så længe man selv tror på at man kan, så skal mulighederne nok åbne sig.

mvh Carsten

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)