Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhosting > Alt det bedste

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

cnhwebdev:

Jeg har bestilt. :-)

Har du ikke allerede købt? Jeg mener at du skrev i en anden tråd, at du var meget tilfreds med dit Unitbyte webhotel?

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 21:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du skriver på jeres hjemmeside, at jeres nuværende setup kan klare mere end 200.000 hjemmesider. Har du ikke mulighed for at uddybe det en smule? Jeg bliver rigtig nysgerrig når jeg læser sådan noget - fx ville vi slet ikke kunne klare de mængder, med det setup vi har i dag, kombineret med den kvalitet vi kræver af det enkelte webhotel. 

Har du så meget grej stående, som bare venter på at komme i gang? Er du re-seller gennem et andet sted? Eller hvordan fungerer det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46

Lundsby:

cnhwebdev:

Har du ikke allerede købt? Jeg mener at du skrev i en anden tråd, at du var meget tilfreds med dit Unitbyte webhotel?

Han bestilte igen i går ;)

Anders - Meebox:

Du skriver på jeres hjemmeside, at jeres nuværende setup kan klare mere end 200.000 hjemmesider. Har du ikke mulighed for at uddybe det en smule? Jeg bliver rigtig nysgerrig når jeg læser sådan noget - fx ville vi slet ikke kunne klare de mængder, med det setup vi har i dag, kombineret med den kvalitet vi kræver af det enkelte webhotel. 

Har du så meget grej stående, som bare venter på at komme i gang? Er du re-seller gennem et andet sted? Eller hvordan fungerer det?

Dejligt spørgsmål Anders..
Det er sådan at vi skriver vi kan håndtere 200.000 hjemmesider.. Det kan vi også med det grej vi har stående. Vi har en massere servere stående (som er slukket) men som bliver aktiveret når vi når x antal kunder, kombineret med den mængde trafik og harddisk plads de bruger.. 

Re-seller er vi ikke nej.. vi har købt og betalt vores servere og betaler i den grad for det mandskab vi har hyret til at overvåge servere.. Det er en stor investering, men også en investering der gør vi kan bygge vores servere selv.. Vi tror på firmaet og de muligheder vi har i at udnytte de forskellige servere på forskellig vis.

Var det svar nok? :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Andreas Seierup:

Både og :-) Lad mig sige sådan, at jeg godt forstår hvis ikke du vil gå i flere detaljer -- men som tekniknørd bliver jeg kun endnu mere nysgerrig nu! 

Hvis du har grej stående til 200.000 webhoteller, taler vi jo flere rackskabe fyldt med servere! Selv hvis du har 5.000 webhoteller pr. server, så er det 40 maskiner (et helt skab, hvis det er 1U servere - 2 hvis det er 2U servere) + netværk + storage etc.. Det er ikke bare en "stor investering". Hardware som er hæftigt nok til at trække så mange webhoteller på så få maskiner... Damn, det er jo en mindre formue! 

Måske kan du fortælle, hvor mange kunder I planlægger at have pr. maskine? Både af de dyre og billige løsninger I har :-)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:11
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Andreas Seierup:
Det er sådan at vi skriver vi kan håndtere 200.000 hjemmesider.. Det kan vi også med det grej vi har stående. Vi har en massere servere stående (som er slukket) men som bliver aktiveret når vi når x antal kunder, kombineret med den mængde trafik og harddisk plads de bruger.. 

Kun 200000? nej, sorry, jeg kunne bare ikke lade være .-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14

Anders - Meebox:

Andreas Seierup:

Både og :-) Lad mig sige sådan, at jeg godt forstår hvis ikke du vil gå i flere detaljer -- men som tekniknørd bliver jeg kun endnu mere nysgerrig nu! 

Hvis du har grej stående til 200.000 webhoteller, taler vi jo flere rackskabe fyldt med servere! Selv hvis du har 5.000 webhoteller pr. server, så er det 40 maskiner (et helt skab, hvis det er 1U servere - 2 hvis det er 2U servere) + netværk + storage etc.. Det er ikke bare en "stor investering". Hardware som er hæftigt nok til at trække så mange webhoteller på så få maskiner... Damn, det er jo en mindre formue! 

Måske kan du fortælle, hvor mange kunder I planlægger at have pr. maskine? Både af de dyre og billige løsninger I har :-)

Jeg er ikke interesseret i at oplyse specifikt hvad vi planlægger at have af kunder per server, da vi kun har beregner på hvad vi regner med kunder bruger, kontra hvad de enlig bestiller.. Som hosting udbyder er du jo også klar over at der findes kunder som køber en pakke med X GB harddisk - men bruger 30% eller mindre.. Dem har vi med i vores beregninger.. 

Så for at gøre en lang historie kort, kan vi ud fra vores beregninger holde 200.000 hjemmesider (cirka 20.000 kunder hvis vi ikke regner helt skævt). 

Alle vores servere er tilsluttet en 1000 m/bit dedikeret forbindelse som giver os råd til at tilbyde rigtig meget trafik (dette er reele grænser - ikke grænser vi ganger op på beregninger af hvad kunden måske bruger)..

Er det til at forstå? Jeg er måske lidt ringe til at forklare :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Seierup:

Lundsby:

cnhwebdev:

Han bestilte igen i går ;)

Anders - Meebox:

Re-seller er vi ikke nej.. vi har købt og betalt vores servere og betaler i den grad for det mandskab vi har hyret til at overvåge servere.. Det er en stor investering, men også en investering der gør vi kan bygge vores servere selv.. Vi tror på firmaet og de muligheder vi har i at udnytte de forskellige servere på forskellig vis.

200.00 hjemmesider siger ikke meget vis i planlægger at have 200.000 store hjemmesider som hver kræver en server må i have meget plads

vis i planlægger at have 200.000 hjemmesider med 10 undersider ingen film og ikke rigtigt billeder på siderne kan man vel have det hele på 2 server 

jeg vil mene i ligeså godt kunne sige 1 million hjemmesider er kan i have for vis det bliver alle lav trafik sider kræver det meget 

Det vil kræve meget bare at have 100 sider der trækker trafik og kræver plads de kan fylde mere end 1 million hjemmesider på 10 undersider 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:20

Andreas Seierup:

Anders - Meebox:

Andreas Seierup:

Jeg er ikke interesseret i at oplyse specifikt hvad vi planlægger at have af kunder per server, da vi kun har beregner på hvad vi regner med kunder bruger, kontra hvad de enlig bestiller.. Som hosting udbyder er du jo også klar over at der findes kunder som køber en pakke med X GB harddisk - men bruger 30% eller mindre.. Dem har vi med i vores beregninger.. 

Så for at gøre en lang historie kort, kan vi ud fra vores beregninger holde 200.000 hjemmesider (cirka 20.000 kunder hvis vi ikke regner helt skævt). 

Alle vores servere er tilsluttet en 1000 m/bit dedikeret forbindelse som giver os råd til at tilbyde rigtig meget trafik (dette er reele grænser - ikke grænser vi ganger op på beregninger af hvad kunden måske bruger)..

vis jeg har forstået det korrekt har i ca. 20.000 server ? altså i ligger ca 10 sider per server 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

Nej, du har ikke forstået det korrekt..

20.000 servere er ret meget i overkanten :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 22:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Seierup:

Det giver fin mening. Det er også helt ok du ikke vil gå i detaljer, det havde jeg nok heller ikke selv gjort :-)

Det er ikke en udfordring at skaffe båndbredde nok - det er nemt nok i dag. Udfordringen ligger mere i ram, cpu, og ikke mindst et centralt storage area (det går jeg næsten ud fra, at I har?) som kan skaleres løbende. Et website kan være mange ting, men jeg ved jo selv af erfaring hvad gennemsnitslige website trækker af ressourcer. 200.000 af dem er en stor mundfuld - og det var heraf min nysgerrighed udsprang :-)

Uanset, så skal du have tak for svaret, og en fortsat god søndag aften :-)

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)