Men man har ikke en gang chancen for at køre via SSL. Men hvis der nu er blokeret for port 443 fra din internetforbindelse, hvordan grejer du så lige det med at handle over nettet? Bruge netbank? Jeg spørger af ren nysgerrighed. Jeg kunne ikke forestille mig en internetforbindelsen uden, at jeg kunne nå den del af internettet der gerne vil tale med mig, og ikke ham fjolset der leger MITM et sted i nettet.
Det er lige præcist dét jeg er nysgerrig på. Hvilke teknologier har du brugt, for at lave et helt spejlet miljø, som kan tage over i løbet af et splitsekund hvis den primære brager ned? Hvilke mekanismer bruges for at afgøre om den ene node er gået ned? Hvordan virker omdirigeringen? Er det blot en DNS ændring der foretages eller flyttes IP adressen rundt? Hvis det er DNS ændringer, hvordan sikrer du så konsistens i data? Bruger du nogen former for fencing i tilfælde af at den sekundære tror at primær serveren er død og derfor vil overtage? Jeg har brugt en hel del tid på at tænke design af High Availability setups, fordi jeg har bygget nogle af dem - og netop gerne har villet sørge for optimal opptid. Jeg har bare aldrig nogensinde turdet love 100% oppetid, som I gør ("Support klar og oppetid på 100%"). Det er endda på trods af at jeg har bygget et HA cluster med bonding på frontnet, bonding på heartbeat net og quorum disk (multipathing med 4 stier), alt i separat netværksudstyr. Jeg synes ikke at high availability er simpelt. Det du fremstiller her lyder dog som noget helt fantastisk og derfor kunne jeg virkelig godt tænke mig at vide noget om den teknologi der ligger bag. |
Andreas Seierup:Jeg synes jeg kan mærke i har meget i mod vi kan hoste 200.000 domæner... Læg nu mærke til det er 200.000 domæner - lad venligst værd med at nedgøre vores produkt yderligere.. På vores private host oversælger vi ikke > på vores professionelle produkter oversælger vi ikke .. Vi har mange servere og rigtig mange som står klar i tilfælde af vækst.. vi har haft nogle penge at tage af som kunne finansiere det hele > vi sikrede os selv for en længere periode .. ud fra de beregninger vi igen har lavet, er det muligt at hoste 200.000 domæner .. Jeg går ikke yderligere i detaljer, da jeg ikke er interesseret i dette..
Okay jeg tror jeg har forstået godt nok er det stået lidt sent i debat tråden , men der forskel på domæner og webhotel hvor mange en server kan klare vis du mener det er 200.000 domæner i er parat til var det en god ide at rette det på siden og lad os nu komme tilbage til tråd starter emme igen.
Nu har vi fundet ud ad det er nok måske en lille fejl der måske står siden eller noget som tolkes meget forkert , derved hovedting ingen forstår er nok afklaret vis det er domæner han mener og webhotel antal han kan klare lige nu
Held og lykke med salget og jeg kun sige jeg kunne da godt have dejligt hurtigere at man forstået det ikke webhotel du snakket om men det kan ingen lave om på nu , kun vi er ved at forstå hvorfor det kan klare det antal som du mener med det antal server