Angående vores SSL, tilbyder vi begge.. vi har dog valgt ikke at gøre det fra vores egen side, da der findes kunder som ikke kan tilgå igennem der.. Du kan hvis du vil komme igennem SSL til webmail. kontrolpanel etc. med andre url adresser.. webmail.unitbyte.dk er uden SSL og unitbyte.dk/webmail er med > jeg ser ikke din problematik?
Jeg får ingen SSL på den port du henviser til. Det eneste jeg får er en almindelig HTTP fobindelse men til port 2095 i stedet for 80.
Argumentet at der findes kunder, som ikke kan nå SSL, det synes jeg er noget magert. HTTP og HTTPS er åbent fra stort set alle steder, hvor man kan komme på nettet. I det tilfælde, der ikke er åbent for port 443 til HTTPS, så bør man vurdere om man overhovedet har lyst til at tilgå sine e-mails - hvorfor skulle man ønske at blokere sikker trafik?
Jeg kender ingen almindelige mennesker med almindelige forbindelser der ikke kan tilgå HTTPS. Så den tekniske forklaring på hvorfor de ikke kan det, vil jeg meget gerne høre.
Vores servere er spejlet, dvs. at der skal rigtig meget til før kundens hjemmeside går ned.. Hvis det sker - som kan ske for alle, er det afhængig af skaden..
Så der ligger et fysisk LB lag foran, der sørger for automatisk at dirigere trafikken over på en anden kasse eller er IP adressen blot en Virtual IP der ligger på et HA cluster - eller hvor'n er sådan en spejling lavet?
Angående vores 1000 mbit er det en 1000/1000 ligesom jeg skriver og den ER dedikeret til hver enkel server. Når du køber et
webhotel under pro løsningen får du altså en sikkerhed for at du ikke deler serveren med flere kunder en nødvendigt.
Så det du siger et, at hvis datacenteret i dag har f.eks. 100 gbit connectivity og jeg køber sådan et webhotel af dig, så betaler I for etablering af en dedikeret 1000 mbit linje, så jeg er 100% sikker på min connectivity uanset om alle andre servere i datacentret tordner derud af, og udnytter de 100 gbit kapacitet fuldt ud?
Jeg ved ikke hvor du har dine 30 ms fra, da mit er væsentligt lavere.. Jeg har 12 på vores og 9 på meebox.net ? Jeg ved ikke hvor dine stats er fra..
Mine tal kommer fra en server siddende i et TDC datacenter, netop for at undgå jitter der kan være på en privat internetforbindelse.
Route til Unitbyte
1. srv
2. gi3-2.core01b.opa.tdch.dk
3. xe-3-0-0.arcnqp7.dk.ip.tdc.net
4. ae-1.alb2nqp7.dk.ip.tdc.net
5. kbn-b1.telia.net
6. kbn-bb1-link.telia.net
7. hbg-bb1-link.telia.net
8. adm-bb1-link.telia.net
9. adm-b4-link.telia.net
10. leaseweb-ic-129604-adm-b4.c.telia.net
11. te4-3.sr10.evo.leaseweb.net
12. srv1.unitbyte.dk
Pingtid
$ ping unitbyte.dk
PING unitbyte.dk (83.149.102.88) 56(84) bytes of data.
64 bytes from srv1.unitbyte.dk (83.149.102.88):
icmp_seq=1 ttl=56 time=25.0 ms
Route til Meebox
1. srv
2. gi3-2.core01b.opa.tdch.dk
3. xe-3-0-0.arcnqp7.dk.ip.tdc.net
4. ae-1.boanqp7.dk.ip.tdc.net
5. cpe.xe-2-2-0.boanqp7.customer.tele.dk
6. te4-2.dr2.taa.cph.ngdc.net
7. 77.66.30.195
Pingtid
$ ping meebox.net
PING meebox.net (77.66.30.195) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 77.66.30.195:
icmp_seq=1 ttl=57 time=3.69 ms