Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhosting > Alt det bedste

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox:

eiler@Anders-Eilers-MacBook-Pro ~ % ping unitbyte.dk
PING unitbyte.dk (83.149.102.88): 56 data bytes
64 bytes from 83.149.102.88: icmp_seq=0 ttl=55 time=28.745 ms
64 bytes from 83.149.102.88: icmp_seq=1 ttl=55 time=28.718 ms
64 bytes from 83.149.102.88: icmp_seq=2 ttl=55 time=28.934 ms
64 bytes from 83.149.102.88: icmp_seq=3 ttl=55 time=28.783 ms
64 bytes from 83.149.102.88: icmp_seq=4 ttl=55 time=28.617 ms
^C
--- unitbyte.dk ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 28.617/28.759/28.934/0.103 ms
eiler@Anders-Eilers-MacBook-Pro ~ % ping meebox.net
PING meebox.net (77.66.30.195): 56 data bytes
64 bytes from 77.66.30.195: icmp_seq=0 ttl=55 time=9.074 ms
64 bytes from 77.66.30.195: icmp_seq=1 ttl=55 time=8.920 ms
64 bytes from 77.66.30.195: icmp_seq=2 ttl=55 time=8.884 ms
64 bytes from 77.66.30.195: icmp_seq=3 ttl=55 time=9.190 ms
64 bytes from 77.66.30.195: icmp_seq=4 ttl=55 time=8.942 ms
^C
--- meebox.net ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 8.884/9.002/9.190/0.114 ms

Fra en 100/100 på CS AAU i Aalborg. Noget kunne godt se ud til, at
du sidder på en meget potent forbindelse med heldig peering, eller at
Frands og jeg har tabt.

Du sidder tæt på dine servere, så jeg ser intet tab i at jeres servere har en lavere ms.. du sidder trods alt lige ved siden af dem .. Tester vi lidt længere væk fra dig, så jævnes forskellen .. 50/50 .. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 13:00

Andreas Seierup:
Du sidder tæt på dine servere, så jeg ser intet tab i at jeres servere har en lavere ms.. du sidder trods alt lige ved siden af dem .. Tester vi lidt længere væk fra dig, så jævnes forskellen .. 50/50 .. 

Jeg sidder i Aalborg, serverne står i Taastrup, København. Definér lige "tæt"?!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:02

så ved jeg ikke hvorfor i sætter nogle tal og i må da bare gå i kvalitet , forskellige server og alt det gør folk da bare forvirret et tal er et tal og vis i kan klare en høj service få server er det jo også godt .

Man vil altid sammenligne som almindelige menneske med andre service men da alle er forskellige og i ikke vil ud med tallene de interne det er sådan set ok , burde i bare sige vil levere en høj service der er bedre end de andre .

Men som iværksættere er et tal ikke afgørende vis man ikke kan sammenligne med noget , som iværksættere skal man jo vide i levere høj service

200.000 hjemmesider er mange sider og vis der findes store server og små det ved jeg ikke om der er måske er der forskel og hvilken hjemmesider er selvfølgelige også en forskel

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03

Tæt er kontra vores .. Selvfølgelig er der en forskel på jeres servere i taastrup og vores i holland > men den forskel er dog så lille, at kunden dårligt mærker det :)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 13:03

Andreas Seierup:

Angående vores SSL, tilbyder vi begge.. vi har dog valgt ikke at gøre det fra vores egen side, da der findes kunder som ikke kan tilgå igennem der.. Du kan hvis du vil komme igennem SSL til webmail. kontrolpanel etc. med andre url adresser.. webmail.unitbyte.dk er uden SSL og unitbyte.dk/webmail er med > jeg ser ikke din problematik?

Jeg får ingen SSL på den port du henviser til. Det eneste jeg får er en almindelig HTTP fobindelse men til port 2095 i stedet for 80. 

Argumentet at der findes kunder, som ikke kan nå SSL, det synes jeg er noget magert. HTTP og HTTPS er åbent fra stort set alle steder, hvor man kan komme på nettet. I det tilfælde, der ikke er åbent for port 443 til HTTPS, så bør man vurdere om man overhovedet har lyst til at tilgå sine e-mails - hvorfor skulle man ønske at blokere sikker trafik?

Jeg kender ingen almindelige mennesker med almindelige forbindelser der ikke kan tilgå HTTPS. Så den tekniske forklaring på hvorfor de ikke kan det, vil jeg meget gerne høre. 

Andreas Seierup:

Vores servere er spejlet, dvs. at der skal rigtig meget til før kundens hjemmeside går ned.. Hvis det sker - som kan ske for alle, er det afhængig af skaden.. 

Så der ligger et fysisk LB lag foran, der sørger for automatisk at dirigere trafikken over på en anden kasse eller er IP adressen blot en Virtual IP der ligger på et HA cluster - eller hvor'n er sådan en spejling lavet? 

Andreas Seierup:
Angående vores 1000 mbit er det en 1000/1000 ligesom jeg skriver og den ER dedikeret til hver enkel server. Når du køber et webhotel under pro løsningen får du altså en sikkerhed for at du ikke deler serveren med flere kunder en nødvendigt. 

Så det du siger et, at hvis datacenteret i dag har f.eks. 100 gbit connectivity og jeg køber sådan et webhotel af dig, så betaler I for etablering af en dedikeret 1000 mbit linje, så jeg er 100% sikker på min connectivity uanset om alle andre servere i datacentret tordner derud af, og udnytter de 100 gbit kapacitet fuldt ud? 

Andreas Seierup:
Jeg ved ikke hvor du har dine 30 ms fra, da mit er væsentligt lavere.. Jeg har 12 på vores og 9 på meebox.net ? Jeg ved ikke hvor dine stats er fra.. 

Mine tal kommer fra en server siddende i et TDC datacenter, netop for at undgå jitter der kan være på en privat internetforbindelse.

Route til Unitbyte

1. srv
2. gi3-2.core01b.opa.tdch.dk
3. xe-3-0-0.arcnqp7.dk.ip.tdc.net
4. ae-1.alb2nqp7.dk.ip.tdc.net
5. kbn-b1.telia.net
6. kbn-bb1-link.telia.net
7. hbg-bb1-link.telia.net
8. adm-bb1-link.telia.net
9. adm-b4-link.telia.net
10. leaseweb-ic-129604-adm-b4.c.telia.net
11. te4-3.sr10.evo.leaseweb.net
12. srv1.unitbyte.dk

Pingtid
$ ping unitbyte.dk
PING unitbyte.dk (83.149.102.88) 56(84) bytes of data.
64 bytes from srv1.unitbyte.dk (83.149.102.88):
icmp_seq=1 ttl=56 time=25.0 ms

Route til Meebox
1. srv
2. gi3-2.core01b.opa.tdch.dk
3. xe-3-0-0.arcnqp7.dk.ip.tdc.net
4. ae-1.boanqp7.dk.ip.tdc.net
5. cpe.xe-2-2-0.boanqp7.customer.tele.dk
6. te4-2.dr2.taa.cph.ngdc.net
7. 77.66.30.195
Pingtid
$ ping meebox.net 
PING meebox.net (77.66.30.195) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 77.66.30.195:
icmp_seq=1 ttl=57 time=3.69 ms

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 14:24

Hej alle

Jeg synes tråden er kommet meget langt væk fra det oprindelige tilbud.

Det har jeg ikke noget imod, trådstarter er stadig med i debatten, men tråden ligger i "Jeg har et godt tilbud til dig" og der hører den ikke hjemme mere.

Vil I oprette en debat til emnet i teknik-hosting gruppen, eller skal vi flytte hele tråden derover?

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:30

Brian Reinhold Jensen:

Hej alle

Det har jeg ikke noget imod, trådstarter er stadig med i debatten, men tråden ligger i "Jeg har et godt tilbud til dig" og der hører den ikke hjemme mere.

Vil I oprette en debat til emnet i teknik-hosting gruppen, eller skal vi flytte hele tråden derover?

Stor hilsen
/Brian 

Allright.. Jeg er stadig med > Jeg vil tage kontakten med dem i en anden debat eller via privat beskeder.. 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 14:34

Brian Reinhold Jensen:

Hej alle

Stor hilsen
/Brian 

Det er vel stadigvæk det tilbud der er givet, som diskuteres?

Jeg mener da bestemt at man bør give svar på tiltale, når man tilbyder forskellige ting men at der ikke rigtigt er redegjort for dem. (F.eks. SSL problematikken og påstanden om at produktet er tilsvarende en konkurrent, når der er væsentlige forskelle). 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi tar min besked her så.. Du kan svare mig på en PM eller kontakt mig på skype > Vi skifter emnet til tilbuddet .. 

Frands:

Jeg får ingen SSL på den port du henviser til. Det eneste jeg får er en almindelig HTTP fobindelse men til port 2095 i stedet for 80. 

Argumentet at der findes kunder, som ikke kan nå SSL, det synes jeg er noget magert. HTTP og HTTPS er åbent fra stort set alle steder, hvor man kan komme på nettet. I det tilfælde, der ikke er åbent for port 443 til HTTPS, så bør man vurdere om man overhovedet har lyst til at tilgå sine e-mails - hvorfor skulle man ønske at blokere sikker trafik?

Jeg kender ingen almindelige mennesker med almindelige forbindelser der ikke kan tilgå HTTPS. Så den tekniske forklaring på hvorfor de ikke kan det, vil jeg meget gerne høre. 

Jeg synes bestemt ikke dette er et magert argument, da det netop er tilfældet på min egen matrikel.. jeg er koblet på forskernettet i odense som har begrænset nettet, for at undgå diverse download etc. så det er blot port 80 som er åben.. Derved gør det mine + alle andre på forskernettets muligheder rimelig ringe.. Mit argument er ikke magert.. 

Frands:

Så der ligger et fysisk LB lag foran, der sørger for automatisk at dirigere trafikken over på en anden kasse eller er IP adressen blot en Virtual IP der ligger på et HA cluster - eller hvor'n er sådan en spejling lavet? 

Det er enlig ganske simpelt.. Vi har x antal servere stående som kører i par.. De to servere er "spejlet/klonet" eller på nærmere vis nøjagtig ens.. Skulle den ene fejle, vil den med det samme sende en besked tilbage til vores central som vil omdirigere til næste server med samme klon.. Dette vil ske indtil server 1 er up-to-date igen hvor den derefter vil kører igen.. 

Det skal dog siges at serveren som tager over i er nær så kraftig som server 1 > Den skal på sin vis heller ikke klare den samme belastning som server 1 skal, da den kun er backup.. 

Frands:

Så det du siger et, at hvis datacenteret i dag har f.eks. 100 gbit connectivity og jeg køber sådan et webhotel af dig, så betaler I for etablering af en dedikeret 1000 mbit linje, så jeg er 100% sikker på min connectivity uanset om alle andre servere i datacentret tordner derud af, og udnytter de 100 gbit kapacitet fuldt ud? 

Vores servere er etableret med en sådan forbindelse til hver server.,. Så medmindre vi får mindre end hvad vi betaler for, så skulle du gerne have en forbindelse på 100%. 

Frands:

Mine tal kommer fra en server siddende i et TDC datacenter, netop for at undgå jitter der kan være på en privat internetforbindelse.

Allright.. Der er ikke meget at sige til det .. jeg æder gerne de små 20ms :) Det er så lidt at ingen vil mærke forskellen .. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Brian

Brian Reinhold Jensen:

Med de ting der er påstået fra trådstarters side, specielt om deres produkt i forhold til Meebox, så syntes jeg det ville være urimeligt overfor dem hvis det skulle stå iumodsagt, eller være tvunget til en anden tråd eller pm'er (som ville være fuldstændig irrelevant),

Andreas fra UnitByte siger direkte at han garanterer at deres produkt er ligeså godt som Meebox's bare billigere. Når man gør sådan imod en navngiven virksomhed må man finde sig i at folk forholder sig kritisk til det!

Omvendt synes jeg heller ikke det ville være fair overfor Andreas at flytte hans indlæg. Han skrev det jo for at se om han kunne sælge nogle webhoteller.

Mens jeg ikke syntes at det er fair overfor hverken Andreas (Unitbyte) eller Anders (Meebox), at afslutte eller flytte debatten, så har jeg svært ved at se hvem der vil lide under at den fortsætte hvor den er!

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)