Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor slette mit indlæg?

Side 7 ud af 10 (92 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kurt,

Selv tak for dit udviste mod - det er måske noget mere af det der mangler bland flertallet - det er efterhånden gadens proletariat der styre i samfundet. Man gør hvad man har lyst til og de der havner i et fængsel de kommer i fjernsynet - de der arbejder med at skabe noget og ikke anvender tid på den adfærd - dem høre man for lidt til - de er ikke stof for pressen så vi må gøre det selv!

Og det er Amino bla. et godt sted til !

Men debatten her køre jo Kurt og når holdningen her i Amino er som den er så kan vi blot konstatere at det også på Amino er så som så med holdninger til den type adfærd.

Du har sikker også bemærket trådene om at kunne være her som en anonym person?

Det er samme problematik - bare gøre/udtale sig som det passer en - uden konsekvenser.

Det er ikke ok !

All the best Kurt!

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kurt (og Heidi)

Først vil jeg lige sige til Kurt - at jeg 100% forstår din situation - og jeg forstår også godt dine frustrationer omkring de svar du har fået i tråden.

Jeg er også helt enig med Heidi i, at folk der bevidst snyder og svindler - må vi stå sammen om at få frem i lyset - så andre kan undgå samme frustrationer, som fx Kurt har været igennem.
(jeg skriver "der bevidst snyder" - for selvfølgelig kan man komme i situationer, hvor man har svært ved at betale)

Men jeg mener, at I helt har overset den problemstilling - at hvordan pokker skal Amino og Amino'erne vide, om den der fremsætter påstandene kan dokumentere sine udtalelser eller om det i bund og grund bare er en person, der har set sig sur på sin konkurrent?

Hvis vi tager den helt ud i yderste konsekvens - så er det jo lidt samme problemstilling, som når vi taler dødsstraf!

Jeg kan nævne mange, som jeg mener burde have været i den elektriske stol for længe siden - (voldtægtsmænd, seriemordere, børnemishandlere og lign.) og når man hører om sådanne personer, så får man et kort øjeblik lyst til indføre dødsstraf i Danmark. Problemet er bare, at man KAN jo være uskyldig dømt, og vil man så risikere - ved at indføre dødsstraf - at der engang imellem ryger en uskyldig i svinget???

Jeg ved som sagt godt, at ovenstående er lettere overdrevet i forhold til trådens problemstilling - men i bund og grund er problemstillingen den samme:

Hvis vi giver forum-brugere lov til at hænge andre ud med navns nævnelse - hvordan skal man så sortere i de reelle sager, og i de indlæg, hvor det "bare" er 2 personer, der har set sig sure på hinanden?

I stedet mener jeg godt, at Amino kunne have en liste, hvor folk der er blevet stævnet mere end 2 gange kunne være nævnt - og folk der var blevet dømt for svindel mere end 1 gang kunne fremgå.

Man behøvede i princippet ikke nævne noget om de enkelte sager - men blot at personerne på disse lister skal man være opmærksomme på - da de har en "historik" inden for svindel.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 12:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Allan I:
Men jeg mener, at I helt har overset den problemstilling - at hvordan pokker skal Amino og Amino'erne vide, om den der fremsætter påstandene kan dokumentere sine udtalelser eller om det i bund og grund bare er en person, der har set sig sur på sin konkurrent?

Jeg tror bestemt ikke, at der er nogen, som har overset problemstillingen..tvært imod. Vi er vist allesammen eninge om, at det ikke er i orden, at nævne personer eller virksomheder ved navne uden, at der er dokumentation for, at der rent faktisk er en situation, hvor en regning er blevet "glemt", eller der rent faktisk er begået svindel.

Jeg er stor tilhænger af, at er der dokumentation for, at en person/firma har enten svindlet eller løbet fra regninger, så skal de ikke have lov at gemme sig. De skal da have et fælles opråb om at forbedre sig og få betalt udeståender eller rette på deres opfattelse af, hvordan man håndtere regler/aftaler og eller love.

Jeg mener ikke, at en egentlig stævning eller dom ved domstolen, skal være udslags givende for,om man kan tillade sig at skrive om den slags (igen kun hvis der er dokumentation). Der er jo sager, hvor det umiddelbart er "håndøre" det drejer sig om og hvor det ikke vil kunne svare sig at stævne, men hvis det så drejer sig om flere firmaer/privat personer, der har "håndøre" til gode, så er det pludselig store beløb.

Hold øje med vores hjemmeside, for vi kommer med et tillæg en af de nærmeste dage. Det er ikke kun scam online, vi forsøger at få bugt med, men nok om den. Jeg skal nok informere, når den sektion er lagt online.

Mange hilsner

Heidi

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan

hvorfor hvornår er noget bevidste og ikke det er en tolkning sag, kan du overskue økonomi kommer der u forsete  udgifter og meget andet kan ske

huske sager nogle gange bliver uskyldige dømt og de får erstatning og det er ikke lidt efterhåndende og den liste skal de også opdatere , dem der ikke blev korrekt dømt og når står 100.000 på listen måske og når sager viser sig ikke være korrekt skal de fjernes , det kræver omkostninger som vi alle bruger skal betale vis skal opdatere dette kræver de får indsigt alle sager der tabes eller vises de ikke var korrekt og hvordan får alle disse data let kan jeg ikke lige se løsning på .

vis skulle skrive er det også bedste vide hvad dømt for der jo forskel om det er 10.000 kr snyder for eller 100 million som man nogle ser i kontant småsvindeler eller måske folk der ikke har betalings mulighed er også meget svært finde ud ad , men de store svindler kender vi fleste 

vi har jo alle lige netop denne vil vi advare imod , men ialt er det småsager de fleste men for en iværksættere kan det være store beløb at miste måske 100.000 kr

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi:

Jeg tror bestemt ikke, at der er nogen, som har overset problemstillingen..tvært imod. Vi er vist allesammen eninge om, at det ikke er i orden, at nævne personer eller virksomheder ved navne uden, at der er dokumentation for, at der rent faktisk er en situation, hvor en regning er blevet "glemt", eller der rent faktisk er begået svindel.

Jeg forklarer mig måske ikke godt nok.

Hvordan vil du dokumentere din påstand i et offentligt forum?

Vil du mene det skal være lovligt at uploade telefonsamtaler og mails man har haft med personen?

Og i så fald - hvordan skal folk vide, at det er hele dokumentationen du lægger frem? Måske er der også ting i sagen, hvor du selv har fremprovokeret en reaktion - men det vil jo ikke fremgå.

Lad os nu sige, at jeg havde set mig sur på dig, så jeg ringer til dig og sviner dig til. Du ringer derefter til mig, og i nogen grove vendinger fortæller du, hvad du synes om min opførsel. 

Jeg optager samtalen - og lægger den ud i offentligt forum, hvor jeg fortæller, at du er syg i hovedet - jeg har dokumentation - prøv bare at høre denne telefonsamtale...? 

Du skriver så i samme forum - at det er mig, der er syg i hovedet - for det var mig, der helt uprovokeret startede med at svine dig til - du har bare ikke liiige fået optaget den samtale. 

Hvordan ville du have det med, at det var en broget skare af forum-brugere, der skulle sidde og vurdere, hvem af os der havde ret?

Det er jo derfor loven er som den er. Det er for at beskytte de lovlydige borgere - men engang imellem gavner den så desværre også de kriminelle.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 14:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig Heidi,

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 14:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alan,

Allan I:
Lad os nu sige, at jeg havde set mig sur på dig, så jeg ringer til dig og sviner dig til. Du ringer derefter til mig, og i nogen grove vendinger fortæller du, hvad du synes om min opførsel. 


Synes nu det går ganske fint med at svine hinanden til - der er mange eksempler på dette - så lad nu være at flytte problemstillingen - dette her drejer sig om folk der ikke betaler deres regninger og det skulle vel ikke være så vanskeligt at dokumentere. Der ligger en faktura der ikke er betalt - javel den kan enhver jo skrive og kreditor kan altid påberåbe sig at denne aldrig har bestil vare - eller der er ikke leveret det aftalte osv.

Jeg går ud fra at man uden problemer kan dokumentere sagen ved eks.vis at den er sendt til inkasso som evt. dokumentation for påstanden - men så er vi jo der hvor en nystartet virksomhed skal ud i ekstraomkostninger FOR AT HAVE LEVERET YDELSER TIL EN AMINO !!

Lyder det godt?

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 14:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke et spørgsmål om brugerne skulle afgøre, hvem der har ret og uret. Det jeg mener burde være en mulighed er at advare andre, hvis du kan dokumentere, at du er blevet snydt.

Jeg syntes bestemt ikke, at der er nogen grund til, at folk skal kalde hinanden for svindlere eller syge i hovedet mv. Det er der ingen grund til.

Det jeg mener er, at der skal være et sted, hvor der kan skrives om den slags og ikke nødvendigvis her eller i et forum. DR1 har jo tv programmet "Kontant", så hvorfor ikke også en tilsvarende udgave på nettet...

Allan I:
Det er jo derfor loven er som den er. Det er for at beskytte de lovlydige borgere - men engang imellem gavner den så desværre også de kriminelle.

Det er klart, at de lovlydige borgere skal beskyttes, men de kriminelle skal altså ikke regne med at få respekt og forståelse fra folk de snyder, hvis ikke de selv respektere eller har forståelse for andre.

Mange hilsner

Heidi

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 14:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

john sommer:
Lyder det godt?

Det gør det Smile

Mange hilsner

Heidi

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi:

Jeg tror bestemt ikke, at der er nogen, som har overset problemstillingen..tvært imod. Vi er vist allesammen eninge om, at det ikke er i orden, at nævne personer eller virksomheder ved navne uden, at der er dokumentation for, at der rent faktisk er en situation, hvor en regning er blevet "glemt", eller der rent faktisk er begået svindel.

Jeg er stor tilhænger af, at er der dokumentation for, at en person/firma har enten svindlet eller løbet fra regninger, så skal de ikke have lov at gemme sig. De skal da have et fælles opråb om at forbedre sig og få betalt udeståender eller rette på deres opfattelse af, hvordan man håndtere regler/aftaler og eller love.

Jeg mener ikke, at en egentlig stævning eller dom ved domstolen, skal være udslags givende for,om man kan tillade sig at skrive om den slags (igen kun hvis der er dokumentation). Der er jo sager, hvor det umiddelbart er "håndøre" det drejer sig om og hvor det ikke vil kunne svare sig at stævne, men hvis det så drejer sig om flere firmaer/privat personer, der har "håndøre" til gode, så er det pludselig store beløb.

Hold øje med vores hjemmeside, for vi kommer med et tillæg en af de nærmeste dage. Det er ikke kun scam online, vi forsøger at få bugt med, men nok om den. Jeg skal nok informere, når den sektion er lagt online.

Mange hilsner

Heidi

pas nu på i ikke løber ind i injurie og dømmer folk før de er dømt for hvad der kan få en op af stolen vis modparten har ret og den anden ikke har ret , det kan blive en ekstrem dyr fornøjelse at have denne side ligesom amino.dk fik nogle sager på halsen 

Håber i tænker jer om ,det kan gå meget galt og for  det der ser  indlysende ud , kan vises sig der er ikke nogle sag

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 7 ud af 10 (92 indlæg)