Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af domæner, f.eks. www.rampriser.dk

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-04-2007 23:02:11
Forfatter: rampriser
[...]
og det er jo ikke MIG som har bedt om ekspertudtalelser om domænernes værdi.

Selvfølgelig er alle velkomne til at kommentere (det er da kun hyggeligt :-) - og vurdere domænernes værdi, hvis det er det man har lyst til - men det er jo ikke noget man er blevet bedt om.

Men fint nok for mig, hvis man har lyst til det... (men det kan undre mig, at man vil bruge tiden på det).

[...]

Hvis Key2More prøvede at sælge deres annoncer herinde, ville nogle af de bedrevidende brugere også hjælpe andre med at vurdere den (manglende) værdi af tilbuddet. Jeg tror det er ganske almindelig forum-kutyme, hvilket også er grunden til at det er svært, at slippe afsted med at prakke folk noget lort på via forumtråde.
Så du behøver ikke bede folk vurdere tilbuddet, når du kommer med det ligger det lidt underforstået hvad du kan forvente.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:16
Kære rampriser

Det her er et community, der rent faktsik også fungerer som et sådant.

Det vil sige, at når du kommer med et produkt som du vil sælge, så bliver både dit produkt og du selv vurderet - lidt ligesom på en markedsplads.

Du kommer med dine frugter, men det er altså ikke kun fru Jensen der kommer og kigger. Alle andre går også lige forbi og kigger på udvalget, og her imellem er der en del, der virkelig VED noget om frugter.

De kigger på dit udvalg og de kigger på dig - kan man mon have noget godt ud af at handle med dig? Narj, vi ved jo ikke lige hvem ham den fremmede er, han skal kigges lidt ud først... Og finder nogen rådne frugter i din kurv, så bliver de altså ikke bare smidt ud - nej, det bliver råbt ud over hele markedspladsen at du har rådne frugter i blandt det du sælger!

Om du så vil insistere på, at opdageren ikke er i stand til at vurdere om dine frugter rådne - eller du vil takke for hjælpen med at få sorteret dine frugter inden du rent faktisk kom til at SÆLGE den rådne frugt...

Ja, se det er helt op til dig selv.

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:34
Hej igen, Brian.

Ja, det fortsætter jo med at strømme ind med "spændende" indlæg.

I den forbindelse kom jeg til at tænke på noget af det du skrev:

"Nogle af os herinde lever en stresset hverdag, og har virkelig ikke tid/kræfter til at skulle skrue ned på dampen for sådanne personer som dig".

Til det vil jeg sige:

Med hensyn til stress, så kan jeg da godt forstå, hvis der er nogen der lever med (selvforskyldt) stress. Man kunne jo overveje, om det kunne hjælpe, at man ikke nødvendigvis behøver at kommentere ALT hvad man hører og ser i denne verden. Men hvis man føler trang til det, så kan jeg da godt forstå, hvis man bliver en smule stresset.

Og med hensyn til, at man ikke har tid/kræfter til at skrue ned for personer som mig ... Hmm.. det er der jo heller ingen der er blevet bedt om.

Men der er mange der har haft lyst til det - og har man tiden, så er det da fint med mig.

Jeg vil gerne poientere, at det ikke er dit indlæg jeg har i tankerne, men én af debatindlægene går på, "at det er som en markedsplads".

Ja, det kan jeg godt følge et stykke af vejen. Nemlig så langt, at man kan gå og kigge på, hvad der måtte være interessant - og er der noget som er det, så kan man jo henvende sig til sælgeren, og få yderligere info.

Men det som vi istedet har set, det er, at man er gået rundt og sagt: Du''r ikke, du''r ikke, du''r ikke...

Hvis man har behov for at springe rundt og fortælle om al det man ikke er interesseret i i denne verden, så kan jeg godt forstå, at man får en stresset hverdag.

Nå, men tak for indlæget - jeg håber ikke du er en af de stressede :-)

/Mogens

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:43
Mogens - Er det kun domæner du sælger eller er det hele butikken bagved?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 13. Apr 07
Skrevet kl. 19:06
Det er kun domænerne der sælges.

"Butikken bagved" følger gratis med, hvis køber er interesseret. Det kan da ikke være for dyrt.

Det har jo vist sig, at det kan antænde visse personer, hvis man antager, at noget har en vis værdi.

Hvis specifik info ønskes, så kontakt evt. mail@mogens-jensen.dk

/Mogens 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 01:35
Hej med jer,

Har lige læst debatten igennem, og jeg er ked af at skrive det her... Men jeg må tilslutte mig rampriser. Det er altså ikke en særlig god velkomst han har fået, som et nyt medlem.

Nu kender jeg hverken MC eller demib særlig godt, men har bl.a. læst en masse kloge ord fra demib her på amino og tror helt og aldeles på, at han er en klog mand i hans branche.

MC lægger ud med "For det første må du ikke...." "...og desuden...." "..og i det tilfælde er du ihvertfald ikke at finde..." osv...

Hvor er "Hej og velkommen til amino" gæstfriheden blevet af?

Jeg er LANGT FRA ekspert indenfor SEO og hvis demib siger, at rampriser.dk ikke har en særlig værdi i søgemaskiner, er det sikkert korrekt. Men sig det med et smil. Hvorfor give et nyt medlem en dårlig oplevelse fra start, i stedet for en varm velkomst. Jeg har været selvstændig i 10 år, og jeg lærer stadig (Bl.a. forsøger jeg at lære SEO til eget brug ) Måske tager rampriser fejl, men det er der jo så mange andre der også gør så tit. Ingen grund til at hagle manden ned

Jeg har i en del år været salgscoach og coacher bl.a. i hvordan en dialog skal opbygges. Og det første svar rampriser får er DESVÆRRE ikke bygget op på en positiv dialog. Jeg kunne bruge flere timer på at argumentere min begrundelse, men det har jeg ikke tid til, da jeg skal i seng ... Men her er et lille eksempel: Der er brugt i alt 10 negativt ladede ord som "ikke, ingen, problematisk, sænker, uvildige" i MC's første svar. Ikke godt

Det behøver absolut ikke at være negativt ment fra MC's side, men det opfattes 100% på den måde af rampriser.

Dette indlæg er bestemt ikke noget angreb på nogen som helst  Blot min mening.

Og velkommen til rampriser

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:47
Hej Atakos

Jeg læser og forstår hvad du skriver, og jeg indrømmer gerne jeg ikke havde set at Atakos var ny her på sitet. Men den måde ting bliver bedømt her på sitet på er hård og kontant...vi har ikke tid til at pakke ting ind i vat, og jeg er da sikker på at Demib som er proff. inden for sit område ville have pakket tingene væsentligt pænere ind hvis han stod overfor en kunde, ligesom jeg nok også ville have gjort det.

Men hvis jeg skal være ærlig tror jeg ikke det vil have ændret noget, parrent er tilsyneladende utilfreds med at blive kritiseret og tar kritik/analyse af hans domæner personligt, hvilket det på ingen måde er ment som. Jeg vil blive ved med at hjælpe folk, i det her var det så hjælp af de folk der var ved at blive lokket til at købe et seo mæssigt værdiløst domæne i den tro at det var det modsatte, det vil jeg fortsat gøre. Men jeg vil gå i en stor bue udenom ''rampriser''s diskutioner for han kan da vidst ikke lide at blive sagt imod :)

Fortsat god aften.
Tilmeldt 13. Apr 07
Skrevet kl. 12:00
Kære Dimsedut.

Nej, i denne debat har jeg ikke hørt noget konstruktivt fra ham - heller ikke i relation til hans subjektive udtalelse om, at de er værdiløse i forhold til søgeordsoptimering.  Der er jo ikke nogen der - i denne debat - har spurgt efter hans mening, mht. søgeordsoptimering. Det er jo noget han selv har fundet på, at han vil fortælle om. Det er naturligvis OK for mig, men det er jo ikke et emne jeg har bragt på bane.

Og om "man" kan li'' det eller ej, så er der jo altså nogen, som søger på ordet "rampriser" når de ønsker at købe (eller se priser på) ram - og i de tilfælde popper MIT domæne op som ét af de ALLERFØRSTE på den største og mest anvendte søgemaskine: Google.

Det er faktisk ikke så ringe endda ....

Værdien af den ..? Tja ... det er lidt svært. Men måske står det i forhold til, hvad andre betaler, for at få den samme gode placering..? Måske.

Men at kalde den for værdiløs, det er jo blot useriøst. Det kan jeg ikke tage alvorligt - derfor kan det heller ikke gøre mig hverken sur eller det der er værre.

Om han er for aggressiv for mig. Nej, nej, bestemt ikke. Jeg kender ikke personen, og med den måde som jeg har set han formulere sig på i denne debat, så kommer jeg heller ikke til det. Det har jeg ingen interesse i. Han kammer jo helt over, hvis man ikke giver ham ret.

/Mogens Jensen

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:17
Der er vist ingen der er i tvivl om at hvis man søger på rampriser ... Så dukker din hjemmeside op, og med ganske få links, sikkert også som nr. ét. Så sidder der en amino derude og tror at det er et ord der bliver søgt helt vildt meget på på Google, så har han da vist muligheden for at score sig et perfekt domæne. Jeg tror grunden til at indlæggene begyndte at virke lidt negative er nok at du som start skriver at domænet er velegnet til SEO, og nogle nok ville mene at rampriserintetvaerdmhtseo.dk kunne være lige så godt.

Mon ikke Mikkel vil kæmpe videre med dig når han kommer hjem fra Frankrig.

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:16
Det har ingen værdi at ligge øverst på en søgning som stort set ingen faktisk søger på. Og det gør folk ikke på "rampriser". Iøvrigt er det intet problem at ranke på netop rampriser, alt den stund at der kun findes omkring 500 websider på nettet der anvender lige det ord - så ethvert website, der gider at lave bare en minimal optimering kan ranke, og sikkert outranke, dit domæne. Men hvem gider det, når ingen søger på "rampriser"? Og det er i hvert fald ikke noget der er nogle, men den mindste smule forstand på markedsføring, der gider betale for. Dine antagelser om domænets værdi er simpelt hen helt ude i hampen, og det synes jeg andre Aminoer har brug for at vide, så de ikke køber katten i sækken.
Side 3 ud af 4 (38 indlæg)